151

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Onderzoekbende wrote:

daarom ben ik zelf beginnen zoeken en kwam ik uit op een carrossier die sinds 1-7-'83 een tuning/carrosseriebedrijfje is opgestart.

Is het zeker dat die zaak nu nog door dezelfde man (of familie) wordt opengehouden? Eigenlijk moet ik vaak terug denken aan de naam De Schepper, een garagist die het milieu kende. Hij zelf beweerde dat hij geweigerd heeft voor de bende te werken maar men heeft het hem wel aangeboden, dus daar kun je uit afleiden dat hij contacten had met ofwel leden of de garagist binnen de Bende van Nijvel.

Ik ben via Google eens gaan rond speuren en kwam op een pagina uit waar het één en ander vermeld staat, iets wat mij op viel is dat men vermeld dat er een auto is gestolen uit een garage van De Schepper, de man zou ook overleden zijn (is dit zo? want ik ken iemand die hem sprak over enkele jaren, het zou wel jammer zijn want deze man weet volgens mij wel meer). Op de pagina staat ook wel zever zé, zie hier » forum.politics.be

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Merovinger wrote:

Onderzoekbende, als dit waar is is dit een heel interessant gegeven. Op welk tijdstip heeft je getuige deze feiten gezien?

Tussen half 8 en half 9 maar exact weet ik niet precies. Maar veel meer zoeken maakt niet uit als de politie zelf geen daden treft. Het is allemaal wat hopeloos.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Ik heb van Bouten de info gekregen dat er naast de tuning carrossier in Bierghes er toen ook een rijkswachter uit Vorst woonde. Iemand die een verband ziet of deze herkend?

154

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Onderzoeksbende, heb je een naam, rang, ...?

155

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Onderzoekbende wrote:

waar de tweede reed en welke oprit van welk huis hij opreed.

Waar zou die oprit geweest zijn? Tussen Aalst en Denderleeuw of tussen Denderleeuw en Ninove?

156

Re: Getuigenis Onderzoekbende

legia wrote:

Waar zou die oprit geweest zijn? Tussen Aalst en Denderleeuw of tussen Denderleeuw en Ninove?

In Bierghes.

157

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Komt lid Onderzoekbende hier nog op het forum?

158

Re: Getuigenis Onderzoekbende

legia wrote:

Waar zou die oprit geweest zijn? Tussen Aalst en Denderleeuw of tussen Denderleeuw en Ninove?

Hij bedoelt een andere vluchtweg, na Aalst zou een VW golf gezien zijn op een zijbaantje van de vluchtroute, met gedoofde lichten kon de andere persoon maar nipt de Golf ontwijken. Aangezien er mogelijk 2 GTI waren is dit dus heel goed mogelijk.

159 (edited by koos24 28-11-2010 12:02)

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Het wordt allemaal heel onduidelijk, mogelijk was er een tweede Golf  bij betrokken die mogelijk ergens op en oprit geparkeerd werd? De Golf was in die tijd een veel voorkomende auto dus die zag je op iedere straathoek ook in Aalst en omgeving.

Het meest waarschijnlijke is toch dat de aanslagplegers met Golf GTI gestolen in Erps-Kwerps via het industriepark en de n45 uiteindelijk in het de omgeving van het Bois de la Houssière zijn beland daar in een safehouse zijn ondergedoken en de dag erna de auto hebben aangestoken. Want wat waren nu precies de aanwijzingen dat de Golf gestolen en Erps-Kwerps niet de auto was waarmee de aanslagplegers bij de Delhaize parkeerden?

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Er reden inderdaad zo veel Golf GTI's rond maar geen met 3 gemaskerde mannen (deze droegen geen pruiken die mijn getuige zag maar daadwerkelijk maskers) die een rond het tijdstip van de overval rondreden.