Re: Website onderzoekers

Diep in de nacht, of vroeg in de morgen, heb ik uitgebreid de nieuwe website van de Cel Waals Brabant gelezen en bekeken. Mijn conclusies:

  1. Het lijken iedere overval dezelfde daders te zijn, 2 grote en een wat kleinere.

  2. Ze zijn enkel en alleen uit op het geld, toch iedere keer zo'n 16.000 euro of meer. Dat is snel en makkelijk geld.

  3. De tactiek is vrijwel hetzelfde elke keer weer. Ze gaan ervan uit dat er geen tegenstand is, mocht er politie komen, rekenen ze op hun sterkere wapens.

  4. Het moorden lijkt voor deze mannen een bijzaak. Het gaat om de buit. Moorden om snel hun doel te bereiken en voor veilige aftocht.

  5. Het moorden in het algemeen hebben ze zich klaarblijkelijk aangeleerd, het doet ze weinig of niks (meer). Het is logisch dat één de killer is en de andere 2 daarop meevaren. Of ze een kick krijgen van het moorden kan ik niet zeggen, wellicht de killer.

  6. Het zou me niet verbazen als 1985 door dezelfde daders is gedaan als 82/83. Dan heb ik over de supermarkten. Waarom ze veel erger te keer gingen als in 1983, kan gelegen zijn in het feit dat ze wilden laten zien hoever ze durfden gaan. de killer kickt misschien dat het wereldwijd in het nieuws zal komen.

PS: Ik zeg niet dat het zó gegaan is, maar dit is het gevoel dat ik (simpele ziel) krijg bij het lezen van alle feiten die bekend zijn. Uiteraard blijven er nog veel vragen over. Dit is de kern van mijn visie.

Re: Website onderzoekers

Heeft iemand een idee waarom op de site van killersbrabant slechts zes robotfofo's staan? Geen enkele trouwens van de reeks van 1985. De nieuwe robotfoto die in 2010 werd vrijgegeven, staat er ook niet op.

43

Re: Website onderzoekers

Reden onbekend. De cel zou hier wel eens wat uitleg mogen bij geven vind ik. Zijn deze robotfoto's niet meer relevant (verdachten inmiddels geïdentificeerd, gestorven, ...)? Waren ze onbetrouwbaar? Zijn er bepaalde wettelijke redenen? Misschien kunt u ze als journalist eens de vraag stellen?

44

Re: Website onderzoekers

De federale politie is hier tot op vandaag slordig. Hun website killersbrabant.be situeert de Auberge du Chevalier in de Lotstraat, ipv de Lotsestraat 65. God is in de details. Corrigeren jongens!

Re: Website onderzoekers

Toch wéér straf van Trojan. Wie heeft dit detail ooit gemerkt. Had jij gezien dat Google zijn logo heeft aangepast?

Re: Website onderzoekers

Wel opeens is killerbrabant.be ofline.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Website onderzoekers

the end wrote:

Wel opeens is killerbrabant.be ofline.

Enkel een tijdelijk probleem. Er zijn nog overheidsites momenteel offline. » www.demorgen.be.

Re: Website onderzoekers

Er is aan de site van de speurders gewerkt en er staat een boodschap van Martine Michel op:

Aan allen die denken dat er geen hoop meer is, 
dat het onderzoek stagneert, 
dat de daders nooit ontmaskerd zullen worden, 
antwoord ik dat een op voorhand verloren gevecht een gevecht is dat men niet voert.
Onze daadkracht is nog steeds intact en we zijn bezield van de wil om te slagen.

Martine MICHEL, onderzoeksrechter

Dus mensen, niet opgeven tot gerechtigheid zegeviert is de boodschap.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Website onderzoekers

the end, er is helemaal niets veranderd aan de website van de speurders. Die boodschap van Martine Michel staat er al op sinds de lancering van de website.

Re: Website onderzoekers

Ja Mero, ik had het verkeerd gezien, ik dacht dat ze eindelijk dit stukje hadden aangepast.

Write an awesome description for your new site here. You can edit this line in _config.yml. It will appear in your document head meta (for Google search results) ...

Maar helaas het staat er nog steeds. En ik snap niet waarom men dat niet aanpast.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.