Topic: Boek: De Bende Tapes

Ik mis in de documentatie het boek De Bende-tapes van uitgeverij Kritak. Het gaat hier om een verzameling verhalen uit de Panarama/De post. Het gaat om een aantal verhalen van namen die steeds genoemd worden als leden van de Bende van Nijvel.

Re: Boek: De Bende Tapes

Dit is een interessant boek. Het bevat een aantal interviews die verschenen in Panorama/De Post, maar helaas niet dát interview met die premiejager die zei dat de Bende opnieuw zou aanvallen na Eigenbrakel/Overijse. Vooral het interview met Bouhouche is interessant, maar natuurlijk is het moeilijk waarheid van leugen te onderscheiden. Zo zegt hij hier dat hij samen met Mendez de wapens die niet gestolen waren, toch aan de verzekeringen heeft aangegeven om die op te lichten. De vraag stelt zich echter in welke mate de "onderverzekering" van deze wapens (José Mendez) een dergelijke oplichting toeliet.

In een ander interview licht Lekeu toe waarom hij is beginnen praten in de pers. Cocu komt in het begin aan het woord en het is inderdaad te betwijfelen of een man als hij iets met de Bende te maken kan hebben. De goedlachse maar verbitterde Estiévenart (die ook niets met de Bende te maken heeft) meldde toen al dat hij zinnens was zelfmoord te plegen.

De drie auteurs (Sauviller, Ilegems & Willems) waren destijds op de hoogte van hetgeen er over de zaak bekend was, maar ze zijn natuurlijk niet zo alomwetend als de tegenwoordige Bendevannijvel.com-bezoeker. wink Soms heb ik dan ook de indruk dat ze niet de juiste vragen stellen en dat is spijtig, want Bouhouche laat/liet zich maar zelden interviewen.

3

Re: Boek: De Bende Tapes

Iemand op zoek naar dit boekje? 12€ inclusief verzending in België. Goede gebruikte staat.

Re: Boek: De Bende Tapes

Ik heb eventueel wel interesse.

Re: Boek: De Bende Tapes

Het boek "De Bende Tapes" op archive.org » archive.org