1

Topic: Magazines

In het bos van Houssière werden ook verschillende magazines over wapens gevonden. Het betreft de volgende magazines:

  • AMI (Armes Militaria Infos).

  • Armes international - N° 25 - dec 85 - jan 86.

  • L'amateur des armes - N° 30.

  • Armes international - N° 1 - december 1983.

http://bendevannijvel.com/wp-content/uploads/2014/05/magazines.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Magazines

't zal dan toch niet de editie van dec '85-jan '86 geweest zijn, tenzij die begin november al beschikbaar was?

Re: Magazines

Ben, wat is je mening over dit spoor? Ik vermoed dat dit opzettelijk gelegd is om een soort boodschap of afleiding te voorzien. Het zal wel toeval zijn maar op de voorkaft van twee van de vier boekjes herken ik al 2 "bendewapens": de H&K en de GP.

Servo per Amikeco

Re: Magazines

Denk niet dat dit een spoor is. Voor een liefhebber van wapens is dit vrij normaal. Ben zelf geabonneerd op 4 magazines (Raids, commando, AK56, SAM). In die tijd had je geen internet en moest je dus al je informatie uit zulke magazines halen. Ze werden blijkbaar gekocht in Lille Furet Du Nord.

5

Re: Magazines

De aard van de overvallen en het kille moordende optreden van de Bende van Nijvel strookt niet met de aankoop van magazines om zich verdiepen in wat de markt aan wapens te bieden heeft of hoe ze te gebruiken. Ze wisten verduiveld goed wat ze in hun handen hadden en hoe het te gebruiken om zoveel mogelijk schade te bekomen. Er zijn teveel bewijzen dat het om een goed getraind commando ging die de overvallen uitvoerden.

Het aantreffen van de magazines kan de onderzoekers in de richting van "debutanten" sturen. En zo wordt het één van de vele dwaalsporen. Ik ben ook geïnteresseerd in wapens en heb er ook documentatie over (uit de tijd van het pre-internet). Zowel de internationale huurlingenwereld als de Belgische penoze zijn goed op de hoogte van het gebruik van wapens, ze hebben daar geen magazines voor nodig.

Mijn mening hoor.

Re: Magazines

Grappig toeval maar de kerel op het tweede magazine van links lijkt op Bouhouche en wat op de robotfoto G3.

Re: Magazines

LEO, volledig mee eens.

Servo per Amikeco

8

Re: Magazines

LEO wrote:

De aard van de overvallen en het kille moordende optreden van de Bende van Nijvel strookt niet met de aankoop van magazines om zich verdiepen in wat de markt aan wapens te bieden heeft of hoe ze te gebruiken.

Dat snap ik niet. Als je geïnteresseerd bent in wapens, dan is het toch niet abnormaal dat je magazines koopt om te zien wat er nieuw is op de markt. Ik kan perfect begrijpen waarom leden van de Bende zo'n magazines kopen, ze zijn geïnteresseerd in wapens of willen meer te weten komen over wapens. Al kan ik alleen niet goed begrijpen waarom ze ze achterlaten in een bos.

De covers hebben wel interessante titels (van link naar rechts):

  1. Fusil a pompe BPS

  2. L'UZI en usage de police

  3. Manufrance: le nouveau riot gun police

  4. En op pagina 38 van het vierde tijdschrift kan je het wapen van de maand winnen: een kruisboog. Ik herinner me vaag dat Bouhouche en Mendez lid waren van een kruisboogclub.

Maar dit zijn misschien details die absoluut niet interessant zijn en naar nergens leiden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Magazines

Hoi, ben er mee eens, doch in die tijd was het normaal om boodschappen over te brengen via kleine advertenties meestal achteraan in de tijdschriften, zoals verkoop van 2de hands wapens, samenkomsten, ... Dit was nog voor internet en sms. Als geen van die dingen in staan is het nu niet interessant en tijdverlies.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Magazines

LEO wrote:

Er zijn teveel bewijzen dat het om een goed getraind commando ging die de overvallen uitvoerden.

Dag Leo, geef is enkele voorbeelden. Het is niet omdat ze geen vrees hebben van ongetrainde agenten, dat het daarom een goed getraind commando is. Ze bleven wel koelbloedig, maar bij goed getraind heb ik toch mijn twijfels. Een goed getraind commando hoeft geen mensen te doden om te krijgen wat ze willen. Vergelijk het met de aanval van Anders Behring Breivik, niet getraind, maar wel veel lef. Hij schiet tientallen mensen neer die zich niet kunnen verdedigen, maar het is rap handjes omhoog als de speciale eenheden ter plaatse komen.

Had er in die tijd een speciale eenheid op de parking geweest dan had de bende zich waarschijnlijk ook overgegeven. Ze wisten dat de aanwezige politie geen partij was voor hun en dat maakte deze bende zo sterk. Een ander voorbeeld is de overval door 2 gangsters in Hollywood. Deze waren ook niet getraind, maar door hun volharding, antivrees, en wetende dat ze sterkere wapens hadden dan de toegestroomde politiemacht, hebben ze deze laatste meer dan 48 minuten bezig gehouden. Het stopte pas toen het SWAT ter plaatse was.