121

Re: Boek: Crapule de Luxe

hiciacit wrote:

Maar zeg nu zelf: als je effectief zou beschikken over persoonlijke notities van een generaal die was 'ingehuurd' om het versluizen van die jetmotoren naar Iran te helpen regelen, zou dat toch wel heel spectaculair zijn.

Ja, inderdaad. Anderzijds zouden leveringen aan Israel niet verdacht zijn geweest, noch illegaal. Alleen was Tel Aviv niet de echte 'End User' natuurlijk. De Telex betreffende verkoop van F-104 in bijlage van het boek komt uit The Octopus Eagle. An inside Account of Iranscam. van Michael Fredericks, die verstrikt raakte in de sting operatie bedoeld om Reagan/Bush buiten schot te houden.

122

Re: Boek: Crapule de Luxe

Walter, dank je voor de feedback, nu ik vermoed dat dit een valse naam zal zijn als je ziet in welk lijst die voorkomt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Boek: Crapule de Luxe

the end wrote:

Walter, dank je voor de feedback, nu ik vermoed dat dit een valse naam zal zijn als je ziet in welk lijst die voorkomt.

In de Namebase namenlijst bij 'Martini ' zie ik ook Chairoff, die toch al ergens ter sprake kwam, geloof ik.

124 (edited by Merovinger 09-10-2012 14:08)

Re: Boek: Crapule de Luxe

Zondag verscheen wat onopgemerkt het volgende artikel in De Standaard en dit naar aanleiding van een artikel in de Franse krant "Le Canard Enchainé": President gebruikte zijn connecties voor frauderende Kazachse miljardair. Als beloning voor het lobbywerk mag Frankrijk aan Kazachstan 45 helikopters leveren.

Meer » "Sarkozy schreef Belgische wet om frauderende vriend te helpen"

Ook nu komen we weer, met dank aan forumlid Hervé, bij het Atlas-dossier uit. De frauderende Kazachse miljardair waarnaar in het artikel wordt verwezen is Patokh Chodiev, betrokken in de affaire Tractebel. Chodiev richtte samen met twee andere investeerders, Alexander Mashkevitch en Alijan Ibragimov, de Eurasian Natural Resources Company (ENRC).

Meer » www.marcernst.com

(...) Al een tijdje voor ze in Kazachstan in contact komen met de plaatselijke zaakgelastigden van Tractebel, zijn de leden van het Trio in België geïnteresseerd. Ze kopen er vastgoed op, en niet meteen de meest bescheiden optrekjes. De hoofdvogel wordt afgeschoten door Alidjan (soms ook 'Alya') Ibragimov. Op 15 april 1996 tekent een Belgisch jurist in naam van Ibragimov en zijn echtgenote in de studie van notaris Sylvain Linker in Jumet de aankoop van 'een goed' in de Waalse-Brabantse gemeente Braine l'Alleud (Eigenbrakel).

Sylvain Linker is de notaris die vernoemd is in het ATLAS-rapport. Een goede vriend en notaris van Salik. Meer interessante info is te vinden in deze topic.

125 (edited by Walter Baeyens 09-10-2012 19:03)

Re: Boek: Crapule de Luxe

Merovinger, de afstand tussen beide 'faits divers' is kleiner dan we denken. Sarkozy werd verkozen mede dank zij de gulle hand van de familie Desmarais, de Canadese 'Rockefellers', gelinkt aan de Canadese Bronfmans (1 stapje weg van het Atlas-dossier). Ik vermoed dat Desmarais Sarkozy steunde onder andere omdat Sarkozy de enige Franse president is die anti 'Quebec Libre' is. Quebec Libre wordt met alle middelen geboycott door de Queen, hoofd van het Commonwealth, die de pest heeft aan een afscheuring van Quebec, ook al moet ze er het parlement voor neutraliseren (zie Harper-case). Desmarais bezitten Power Corp (ja, ook energie), waar de 5 recente Canadese Premiers een job hadden of hebben. J. Chrétien is er zelfs aangetrouwd.

Desmarais en de Belg Albert Frère zitten samen in Groupe Bruxelles Lambert (GBL) die SUEZ controleren, en dus Tractebel/Electrabel. Klinkt allemaal erg ATLAS-achtig, niet? Ook even vermelden dat Paul Desmarais Sr Commandeur is in de Orde van Leopold II, hetgeen me doet denken aan een zekere ook gedecoreerde Felix Przedborski. In juli 2012, na het verkiezingsdebacle, opende de Franse justitie een onderzoek naar de corruptie door  Sarkozy (L' Oréal, Bettencourt + Agosta-duikboten voor Pakistan). Nog voor de huiszoeking vluchtten Sarko & Carla naar ... Canada en doken onder bij Desmarais. Wie een voetje voor heeft bij Desmarais en Frère kan natuurlijk de gemeenschappelijke vriend Etienne Davignon aanspreken, (Union Minière, Société Générale, CFR, Bilderberg, European Roud Table, Opus Dei, persoonlijke vriend van Kissinger, ex-director van Kissinger Associates, ...). ED krijgt alles voor mekaar in België.

Case Chodiev: dit is een perfecte voortzetting van de Russische fil rouge van de 'Nébuleuse' uit het ATLAS Rapport. Overigens zijn de links van Tractebel (Electrobel, Electricité et Traction, Société Générale) met de Russische/GOS wereld reeds zeer oud.
» www.avae-vvba.be

Had Walter De Bock bovenstaande wellicht niet gelezen. Interesse van Tractebel (en periferie) voor Oost Europa is niet zo vreemd. De betrokkenheid van Sociète Génerale verklaart de inmenging van onze royale aandeelhouders natuurlijk. Het lijkt erop dat S. Linker één van de 'vaste' notarissen is van het netwerk.

Re: Boek: Crapule de Luxe

De afscheidsrede van Sen. Ron Paul lijkt me van groot belang, volgens mij vergelijkbaar met de 'Military-Industrial Complex' speech van Eisenhower in 1961. Een goede titel zou zijn 'Dead End USA'. Het afglijden van de USA naar corporatisme, fascisme, politiestaat wordt dus wel vastgesteld maar de wil om er wat aan te doen bestaat niet. De eerste 10 minuten zeggen al heel veel.

» www.c-spanvideo.org

127

Re: Boek: Crapule de Luxe

Ik ben tijdens mijn vakantie begonnen in het boek. Ik moet zeggen: het leest als een trein. Ik ben nog niet zo ver maar het bevat een gigantische schat aan informatie. En wat voor deze site vooral belangrijk is: achteraan vind je het Atlas-dossier in het Nederlands.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

128 (edited by Walter Baeyens 04-12-2012 16:20)

Re: Boek: Crapule de Luxe

Bedankt, Ben. Ik zal jullie graag mijn vertaling (Engels, Nederlands) van het Atlas Dossier toezenden. De Engelse versie werd ook geplaatst op de blog van 'Wayne Madsen Report' » www.waynemadsenreport.com

Ook Veterans Today toonde interesse en heeft een copy gekregen. VT ontziet ook de Joodse powerbrokers niet (terecht volgens mij)  en heeft zeer vele diepe contacten binnen het leger en de intelligence branche, ook in België. Ik hoopte op wat inside feed-back over Atlas en de Loden Jaren uit die hoek » www.veteranstoday.com

Tot vandaag geen resultaat.

129

Re: Boek: Crapule de Luxe

Aardige recensie van dit boek » willyvandamme.wordpress.com

130

Re: Boek: Crapule de Luxe

Bedankt voor de link. Bij het lezen van de eerste alinea moest ik trouwens aan dit topic denken:

"Er zijn er in de geschiedschrijving van alle soorten. Je hebt diegenen die slechts officiële versies herkauwen en daarbij wat fantaseren, er zijn er die alleen maar namen en data geven en aan de oppervlakte blijven toeren en je hebt de onderzoekers en analisten die pogen het waarom der feiten te doorgronden en daarbij soms zeer diep graven."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube