Topic: Verhaal van bartyoga

Ik heb ook dat gevoel dat er een cover up gedaan wordt, het stoorde hun dat ik op een parking van colruyt veeweyde op een avond een jetta vw zag rechtover de ingang van de winkel maar wel uiterst op parking met neus klaar om weg te snorren daarin zaten 4 mannen en opvallend op observatie uitkijk en de man naast de chauffeur. Was echt een reus met een beige regenjas en ik weet dat het een reus was want heb zelf ooit een jetta gehad en met mijn 1m80 heb ik nog een dikke kop hoofdruimte. Die reus zat onderuit en kon nog met moeite zich recht houden, ik ben ernaartoe gewandeld en heb de reus gefixeerd als die me gemerkt heeft heeft hij direct teken gegeven aan de bestuurder en vol gas wegspurt. Ik zal zijn kop nooit vergeten, nu ik weet niet wie zij waren, 't zou een patrouille in burger kunnen geweest zijn? Was er een groep met 4 man in vw jetta in oktober 85 op de parking van de colruyt veeweyde?

Ik heb soms rare intuïties en toen kreeg ik binnen als ik die mannen zag; 't is de bende van nijvel en 't zijn rijkswachters. Nu niemand pakt zoiets au serieux natuurlijk, maar ik zit er wel mee verveeld want als ik in 98 aan 't rad woonde in de molenstraat en mijn zatte buurman me aanklamte aan zijn stamcafe kreeg ik binnen. Zij gaan u doodkloppen en in t water gooien! De volgende dag als ik met de tram terug van 't station kwam zag ik in het astridpark linten van de gp en ja naderhand hoorde ik da ze hem bvermoord hadden en met de broek af in de vijver gedumpt. Was mijn intuïtie juist op de colruytparking?

Wat me zorgen baarde was de reactie van de onderzoekers die ik verklaringen daarrond heb afgelegd. Want als in '94 bouhouche en Beijer in de kranten kwamen kreeg ik een schok, voor mij zaten die vanachter op de bank van de jetta. Ik heb dat toen aan de pj gaan vertellen maar die wilden da niet horen das te heet van de naald en er zou teveel volk op zijn buro komen, zei de pj'er. Op een vraag of ik niet onder hypnose een betere robotfoto kon maken zei een rijkswachter me dat dat teveel koste, nochtans die kerels waren niet verkleed en gezichten duidelijk. Ik was niet in staat van angst of bedreigd en ik denk dat die paniekogen in de boeventroniekarikaturen wie weet ook door angstprojectie verkleurd zijn

Ik heb alle fotoboeken ingekeken en mijn reus niet gevonden, mijn geheugen is ferm fotografisch en ik heb al kerels herkend die ik 30 jaar niet gezien had. Het toeval wil ook dat ik de walter verstappen de gerant van de colruyt de dag voor de overval in anderlecht in de winkel nog gezien heb op bezoek de grote jan komen uithangen. 't was precies keizer nero en eerlijk gezegd verwondert het me niet da ze hem afgeschoten hebben hij zal zijn middenvinger getoond hebben of zo had een ego van een olifant en een oud vrouwtje, cliënt van de colruyt halle had zelf gezegd dat hij zijn verdiende loon gekregen had. Grof wel ja maar die vent was een arrogante etter. Ik heb het aan jo colruyt verteld maar die had daar geen moeite mee, als de verkoop maar goed was zeker.

Ook louvigny heb ik goed gekend want ik heb in 89 -90 bij bdri gewerkt, en ze hebben me toen verteld dat ze de roze balletten gedaan hebben. En dat er effectief schoon volk was op die feestjes. Maar bob louvigny kennende zullen copies van alles nog steeds in zijn ijzeren kasten liggen. Hij deed alles wel grondig, rookte zware sigaretten, dronk regelmatig een overdosis whisky en schoor zich met een colt naast hem. In alle hoeken van de bureaus stonden riot guns en hij had connecties om info uit staatsveiligheid te vissen, of om onze snelheidsflashen te annuleren na een te snelle filature.

Dr. Pinon heb ik nog een set luidsprekers verkocht en voor mij was 't geen erg frisse mens, zwaar aan de drank, sterke whisky, rookverslaafd, niet erg gelouterd voor een psychiater en veel trekken van een mythomaan zoals den bob. Maar bob had wel een goed hart, ik heb geweten dat hij een zaak tegenhield uit compassie voor de gast die we moesten nailen. Ik had alles snel uitgevist en zelfs verklaringen van die man maar hebben aan de klant een ander verhaal doorgegeven uit compassie.

Nu eddy vos heb ik nooit ontmoet, wel magistraat Godbille, die vertrouw ik. Die zat toen echt met schrik, we hebben vermoedens maar kunnen niks bewijzen zei hij. VDB, ja da was zwaar geval, Bouhouche en Beijer hebben nog dossiers en bewijsstukken in de griffie gaan pikken voor hem, en zijn maitresse jacqueline ghysels van de Boucherie Ghysels die heeft maar 1 nachtje in Sint-Gilles doorgebracht na verdenking op fraudezaken, en dadelijk daarna op t vliegveld afgezet naar malta. Daar hebben ze haar met rust gelaten en achteraf is ze nog weergekeerd en is hier gestorven. VDB waste zijn KB-lux geld wit met een lening aan de boucherie ghysels voor de bouw van hun eigen slachterij. Beenhouwers onder elkaar. Ik herinner me nog als hij zijn eerste miljard gevierd heeft waren er meer dan 1.000 flessen champagne geplopt. De Ghysels waren aan huis, kwamen bijna elke zaterdagavond op bezoek en rechtover kwam paola vaak met theo lefevre .

Ik had compassie met die chauffeur die daar buiten stond te wachten. Ik staarde ernaar door 't raam van mijn slaapkamer, onze pa was een belastingsinspekteur en superviseerde de boekhouders van de ghysels en een ontevreden bediende op kantoor had gekliekt naar 't hoog comite van toezicht dat er linke zaken gebeurden en dat denis er tussen zat, met witwassen van VDB's KB-lux geld. Als ze thuis in de messidor en op 't buro in ukkel alles uitgevlooid hadden heeft pa er een hartinfarkt aan over gehouden, was veel te felle mens, te coleriek en teveel drank, de lever heeft zijn hart geveld. En teleurgesteld zoveel jaren zijn vaderland gediend en dan zo'n vernmedering. Ik peins dat hij der niks van wist maar daar ben ik niet zeker van.

Wel gewoon om te vertellen ja dat ik wat mensen ken en vooral dat de reacties van de onderzoekers me eerder bizar leken, op de vraag of ik fotoboeken van rijkswachters mocht inkijken werd snedig negatief onthaald, er werd me gevraagd of ik niet beter zou gaan werken en er me niet mee bezig houden, en de laatste die Godbille me gestuurd heeft die wou me echt het spoor uit mijn hoofd praten, die wou me echt opsolferen dat ik wat moest uitzoeken rond de walter verstappen. Nu de moeite die hij daar voor deed doen me voorvoelen da ze bepaalde sporen echt niet willen van weten. Toen 't proces van basjrami herdaan werd in brussel was ik toevallig een jaartje op assisenbezoek en maakte kennis met mme gruber die er aan huis was bij iedereen, ook bij de rijkswachttop.

En de rijkswacht begon me meer en meer te vertrouwen. Ik heb toen eens aan een rijkswachter gevraagd of hij iet wist over de bende reus en hij zei me dat diene van de paarden er meer over wist maar dat als ik niet van de baan wou gereden worden ik beter met iet anders zou bezig houden. Ik wist nie wat ik hoorde! Voor mij is da een bekentenis. Een zo grote bekentenis dan die inspecteur in politieburo aan 't rad, voor een boete moest ik verklaring afleggen en hij zag dat ik als beroep schrijver had gezet, om iets plezanter te zetten als dopper hé. En toen vertelde hij van de 2 maffiabazen die in anderlecht wonen en zo geen slechte mensen zijn, was er op bezoek met zijn zonen, zijn vrouw was kortelings overleden. Die italiaan kreeg een telefoontje en vroeg aan de inspecteur of commissaris, ik weet niet wie hij was, of hij een half uurke kon weggaan. Die is op uitkijk blijven staan en heeft er 2 auto's zien toekomen een met een p plaat en een met een a plaat of zoiets. Hij wist blijkbaar ook veel van de spekulatiespellekes die charlie de pauw en vdb met de immo in tbrusselse speelden en er rijk van werden.

Ja, mensen vertellen me vaak rare dingen. Ja velen zullen peinzen wa vertelt diene hier allemaal. Daar is niks fantasie aan, ik heb veel mensen op de hoogte gezet van die histories. 't zou misschien interessant zijn foto's van dyane groep te zien, want in het dossier staat een getuigenis van iemand die op een parking was met een raid en daarna die reus op een rijkswachtkazerne gezien had! De hypothese van de kleine gangsters betwijfel ik sterk, die hebben al die efficiëntie niet. En die klieken elkaar voor bloedgeld, en junkies kunnen da echt niet fysiek maken, ik weet het want ik heb ook alles gedaan. Ja, onder cocaïne kan da zoals haemers duidelijk gebruikte da zie je aan de ogen. Ja als de roze balletten dossier stukken ontbreken ja dan zijn die te vinden. Maar willen ze t wel weten?

Ik zal maar werkloos toezien zeker hoe ze de zaak laten doodbloeien of gaan zoeken daar waar de lamp mag branden maar niks ligt? De zaken kunnen nochtans uitgevist worden, er bestaan echt straffe mediums in nederland in de usa, op vt4 hebben zo een tijdje zaken ferm uitgevlooid. Die mannen noemen zelfs namen. En als ze de video aan de politieonderzoekers toonden zeiden die da ze genoeg elementen hadden om voort te zoeken.

Quod erat demonstrandum.

Re: Verhaal van bartyoga

bartyoga wrote:

Ik heb soms rare intuïties en toen kreeg ik binnen als ik die mannen zag; 't is de bende van nijvel en 't zijn rijkswachters. Nu niemand pakt zoiets au serieux natuurlijk, maar ik zit er wel mee verveeld want als ik in 98 aan 't rad woonde in de molenstraat en mijn zatte buurman me aanklamte aan zijn stamcafe kreeg ik binnen. Zij gaan u doodkloppen en in t water gooien! De volgende dag als ik met de tram terug van 't station kwam zag ik in het astridpark linten van de gp en ja naderhand hoorde ik da ze hem bvermoord hadden en met de broek af in de vijver gedumpt. Was mijn intuïtie juist op de colruytparking?

Dag Bartyoga,

Straf verhaal, maar zijt ge zeker van het jaartal '98? Dacht gehoord te hebben dat er in 1996 ook een man zou verdronken zijn. Bij die laatste waren armen en benen gebroken. Moet ergens begin 96 geweest zijn. Was in die tijd beroepsmilitair en mijn ex-vriendin zat in het ceria (hogeschool). Het verhaal deed de ronde in café le cercle.

Re: Verhaal van bartyoga

Uit de archieven van Le Soir:

MEURTRE A ANDERLECHT AUX ABORDS DU STADE: UNE BAGARRE D'APRES-MATCH? UN CADAVRE FLOTTAIT SUR L'ETANG DU PARC ASTRID

Macabre découverte, mercredi matin, dans le parc Astrid à Anderlecht. Vers 11 h 30, un passant a aperçu le corps sans vie d'un homme flottant dans l'étang situé à côté du terrain de football. La police communale a immédiatemment été alertée et s'est rendue sur place. La police judiciaire, également informée de la découverte, a à son tour gagné le parc, de même qu'un médecin légiste. Enfin, le parquet est descendu sur les lieux dans le courant de l'après-midi.

Le corps de Maurice Roosens, qui était habillé, a été sorti de l'eau. Les premières constatations ont permis de déterminer que la victime avait vraisemblablement succombé à une violente ratonnade. De nombreuses traces de coups ont en effet été relevées par le médecin qui n'excluait pas non plus que la nuque de la victime ait été brisée. Une autopsie a été ordonnée. Elle devrait fournir plus de précisions quant à la cause exacte de la mort.

En examinant les abords de l'étang, les enquêteurs ont découvert que le corps de la victime avait été traîné sur plus de 200 mètres. Cette « piste» leur a permis de remonter jusqu'à la place De Linde. C'est sans doute là que le malheureux a été tué, à moins qu'il n'ait été "déchargé" d'une voiture...

La victime a été identifiée rapidement par la police communale. Maurice Roosens, Anderlechtois de 34 ans, était connu de la police locale pour des faits mineurs, notamment liés à la drogue. La piste d'un règlement de comptes entre toxicomanes est d'ailleurs retenue pour l'instant par les enquêteurs pour expliquer ce meurtre. Deux autres hypothèses étaient également retenues mercredi: soit une bagarre survenue à la suite du match de football de la veille, soit un meurtre homosexuel.

Bron: Le Soir, Du Brulle Christian, 31 octobre 1996

Re: Verhaal van bartyoga

Merci Merovinger, weet niet of het over dezelfde persoon gaat als Bartyoga bedoeld, maar dit hier is wel de persoon waar ik het over had. Deze persoon had problemen in het drugsmilieu en rook altijd een beetje naar ether. Heb hem maar een paar keer gezien en hij kon een beetje lastig doen, maar zo'n dood heeft hij zeker niet verdiend.

Re: Verhaal van bartyoga

Zo te zien valt het me flagrant op dat Bouhouche, Beijer, Lekeu en Salesse op de robotfotos erg veel gelijkenis hebben. Bouhouche was zeer intelligent en goegeplaatst en zijn enige defaut zelfoverschatting en onderschatting van de anderen. Dat is een typische deafaut van mensen die in 't jaar van den draak geboren zijn: Bouhouche, Beijer en Patrick Haemers. Dat Beijer de leugendetector perfect omzeilde was een makie, geheelonthouder en getrainde leugenaar als hij is meester manipulator en geen schuldgevoel.

De verbetenheid, het overmatig buitensporig geweld steeds duiden op mensen die uit wraak frustratie vergelding onschuldigen neermaaien, uitgerangeerde rijkswachters die veel ambitie hadden en laten we het toegeven zeer verstandig, leep, geslepen, zeer handig in alles. Hoe denkt ge da Jean-Luc Dehaene - die ook een draak is - zou reageren moest ge die een opstellerpostje geven als klasseerder bij t ministerie van financieen. De Staerke, ook geen poesie zal er ook regelmatig een handje toegestoken hebben.

Volgens mij kennen ze alle actoren en wordt er te fel gezocht terwijl alles voor onze neus staat voor de hand liggend. Maar dat is het probleem met veel onderzoeken, miljoenen verklaringen en pagina's maar niemand kan er nog iet uit integreren. Feiten analyse maar integreren, dat is zoals kanker onderzoek. Hoeveel miljoenen pagina's zijn er niet over geschreven en labowerk en waar staan ze? Vraag het Marie-Rose Morel. Waar ze staan, wie weet dat? Nochthans zijn er die daar de antwoorden op gevonden hebben maar die worden niet gevolgd en niet interessant gevonden want das een ramp voor de pharma economie. Volgens mij is er vooral te weinig inzicht in het dossier met al de feiten en getuigenissen van alle actoren wat heel begrijpelijk is gezien de massa info en uit mijn onderzoekservaring, de tijd dat ik bij BDRI gewerkt heb en alle zaken snel succesvol vond, door synchroniciteit te gebruiken. Het nooit te ver te gaan zoeken.

6

Re: Verhaal van bartyoga

bartyoga wrote:

Volgens mij is er vooral te weinig inzicht in het dossier met al de feiten en getuigenissen van alle actoren wat heel begrijpelijk is gezien de massa info en uit mijn onderzoekservaring, de tijd dat ik bij BDRI gewerkt heb en alle zaken snel succesvol vond, door synchroniciteit te gebruiken. Het nooit te ver te gaan zoeken.

Bartyoga, BDRI. Heb je bij het detectivebureel van Bob Louvingy gewerkt?

Re: Verhaal van bartyoga

Bouhouche en Beijer waren 2 handen op een buik, hebben samen zoveel 'fratsen' en compliciteit opgebouwd dat ze psychologisch siamese tweeling geworden zijn. Als je alle gekende personen analyseert en profileert waarom zo'n goedkoop geweld ttz waarom rijkswachters in crossfire opwachten en 'vernederen'? Voor mij kan dat alleen uitgevoerd zijn met mobiel wrok krenking, door gekrenkte rijkswachters of ex rijkswachters! Zijn Bouhouche en Beijer gedegradeerd geweest? Vernederd? Vergeet nie dat ze 2 draken zijn! Weten onderzoekers niet wat persoonlijkheid mensen hebben geboren in het jaar van de draak? Benderaids zijn echt van da level, ja zoals Patrick ook draak was...

Re: Verhaal van bartyoga

Het boek Beetgenomen is zeer goed materiaal en daaruit blijken de zware fouten waardoor de daders die ze kennen niet konden gestrikt worden. Vooral de gemiste kans van de garageboxen die Gofinon nagelaten heeft direct open te breken. Hij had ze direct moeten leegmaken en kon daarna nog de hinderlaag behouden en zien wie er aan komt draven! Ik heb Bouhouche en Beijer gezien op de parking van Colruyt Veeweyde in september 85. Ze zaten vanachter in Volkswagen Jetta, vooraan naast kleine chauffeur een reus in beige regenjas. Ze stonden op uitkijk aan het uiteinde van de parking rechtover de hoofdingang van de winkel en tevens van de parking!

Nu hoe ze bij de cel Jumet reageerden toonde toen al hun 'domheid'. Die rijkswachter vroeg me of Volkswagen Jetta met 1 of 2 t's was! Godbille was zo niet, ik ben die gaan opzoeken, een intelligent man. Maar die rechercheurs hun domheid is de troef geweest van Bouhouche en Beijer en vooral dat ze die gasten onderschat hebben. Ik heb ze nooit persoonlijk gekend maar van de analyses die ik hier overal zie kan ik u zeggen dat het de 2 overbegaafde uitermate intelligente super ondernemende wezens zijn en heel de bende troep organiseerden en ik feliciteer ze daarvoor.

Ik zou aan Beijer willen vragen gewoon om het louteringsproces van de nabestaanden van onschuldige slachtoffers te helpen om de waarheid te zeggen, hij is nog ver de enige die het weet. Hij kan toch niet meer veroordeeld worden want is al vrijgesproken, nee? Het zal hem hepen in zijn karma als hij reincraneert... want loontje komt om zijn boontje. Is het in dit leven niet dan in het volgend.

Re: Verhaal van bartyoga

Profiel van draken: in Chinese astrologie houden ze rekening met de maanstand hoofdzakelijk om te bepalen wat de persoonlijkheid van iemand is. 52 is het jaar van de draak, Bouhouche en Bejier waren allebei van '52 , zoals Patrick Haemers, Jean-Luc Dehaene, Mitterand, Jo Colruyt, Putin. Als het jaar van de draak is trachten ze allemaal een kind te hebben in het oosten, want het is bijzondere persoonlijkheid, super intelligent en super ondernemend, hebben een eigen motor, zijn initiatiefnemers, altijd aan zet en een stap voor de anderen, en al hun plannen en fantasieën voeren ze echt uit, ze hebben enorme daadkracht.

Maar ze hebben zwakke plekken: grootheidswaan, door dat ze te veel geconfronteerd zijn met de inferieure domheid rondom menen ze zich superieur en kunnen ze onvoorzichtig worden, de anderen teveel onderschatten. Hadden ze kalibers van Hilde Geens gehad in het onderzoek dan had hij gehangen. Hilde is van het jaar van de haan, en die pikken en pluizen alles uit tot in de nanometer en zijn meestal ook superslim. Nu ik vermoed dat er al veel reageren met "daar geloof ik nie in!" en dat is de grootste fout die onderzoekers maken: 'blind ongeloof' dus onderzoeken we het niet.

Om een onderzoek te slagen, gebruik je alle mogelijke paradigmas, ook die dat je niet op de kakschool geleerd hebt en alles is hypothese en dient geverifieerd worden, en niet links gelaten omdat ik het niet geloof. Geloven doe je alleen als kind in Sinterklaas. Dus die rechercheurs die beweert hebben dat Beijer "niks kon weten van de Bende van Nijvel, dat hij te dom was" die zijn 10 keer dommer dan Beijer en dankzij die mannen hebben ze alle kansen verspeeld om de boel uit te klaren.

Een kaliber dat ik zou ingezet hebben om mee te werken in het onderzoek is Philippe Lacroix, perfect profiel: zeer intelligent, van heyzelfde kaliber als Bouhouche en Beijer, dezelfde 'familie': rat. Ratten en apen zijn draken gewaagd, ook heel ondernemend, Bob Louvigny als hij nuchter is en stopt met roken zou ook in staat zijn doorbraak te maken en zijn inspecteurs Vanderhaegen en Diependael. Ook niet van gisteren... en rechercheurs moeten leren mediteren, de grootste handicap ist 'ego'.

Re: Verhaal van bartyoga

Als je ziet hoeveel duidelijke aanwijzingen er zijn tegen Bouhouche en Beijer is het absurd te zien dat Els Clottemans in de parachutemoord met veel minder elementen en vooral op vermoedens veroordeeld geweest is, een goeie advocaat-generaal kan met zo'n dossier heel makkelijk een jury overtuigen van de betrokkenheid en mededaderschap in benderaids en moord op Mendez.

Grappig te lezen dat ze mogelijks wel de infrastructuur hadden om de Bende-overvallen te orchestreren maar daarom hebben ze het nog niet gedaan! Kent er iemand in België een andere infrastructuur die zoiets kan? Met ferme insiderinformatie, BOB'ers naar Colruyt van Halle lokken en terwijl Delhaize overvallen in Beersel en op een vrije radio het tijdstip van de overval in Aalst, de bende van Baasrode, Scherpenheuvel, ... doen afroepen!