1 (edited by speurneus 13-10-2012 15:55)

Topic: Kemperbende

Ik ben vooral een lezer op dit forum maar kon niet laten dit stukje te plaatsen, dit stukje gaat over de kemperbende die actief was in zuid-oost Brabant in Nederland. De link naar dat artikel » mafiapage.nl

Zie de gelijkenissen o.a. overvallen op winkels, auto's die in gestolen worden en in brand worden gevonden. Maar vooral het stukje over de verwijderde achterbanken. Dit speelde zich of eind jaren '70, voor wat het waard is het viel me erg op. In adere artikels op internet over deze bende is ook te lezen dat men geweld niet schuwde tegen politie o.a. met zware wapen en rammen van politie auto's » www.gemeentepolitieeindhoven.nl

Re: Kemperbende

Ik vind het zeker een interessant verhaal. Het gaat hier om een woonwagenkamp-piste. Er zijn aardig wat overeenkomsten. De Bende van Nijvel vertoont nou eenmaal nogal wat overeenkomsten met andere bendes die her en der ontstonden. Toch zijn er altijd weer die twee verschillen, die mogelijk met elkaar te maken hebben.

  1. De Bende van Nijvel ontspoort op haast onnatuurlijke wijze.

  2. Voor de Bende van Nijvel wordt niemand veroordeeld. Na zo'n reeks misdaden nooit iemand veroordeeld, dat is en blijft buitengewoon spectaculair.

De vraag blijft: ontspoorde de Bende van Nijvel omdat ze nooit gepakt werden of werd de Bende van Nijvel nooit gepakt omdat ze moesten ontsporen?

Re: Kemperbende

Als de Bende van Nijvel ontspoorde, dan was dat toch op een ongelooflijke professionele wijze! Het leek totaal niet op een bende die de controle verloor. Integendeel.

Servo per Amikeco