Topic: beste wensen

De beste wensen voor 2013! Ben: ga zo door! cool

Re: beste wensen

En wie weet, een doorbraak in dit jaar.

Servo per Amikeco

3

Re: beste wensen

Ook mijn beste wensen voor 2013. Mijn gedachten gaan daarbij in de eerste plaats naar de nabestaanden van de slachtoffers. Ik hoop samen met hen dat er in de loop van het jaar tenminste justitiele duidelijk komt in de zaak waarin we allen betrokken zijn. Met dank aan de harde kern op dit forum.

Leo

Re: beste wensen

Happy new year!

Re: beste wensen

Gelukkig nieuwjaar allemaal.

Re: beste wensen

Gelukkig nieuwjaar allemaal, behalve de nog levende leden van de Bende van Nijvel.

7

Re: beste wensen

De mensen die de Facebook-pagina of het twitter-kanaal volgen, hebben mijn wensen al gelezen maar voor de forumbezoekers doe ik het met plezier nogmaals:

Wij wensen iedereen een strijdbaar en solidair 2013. Dat er dit jaar eindelijk gerechtigheid mag komen!

Michiel wrote:

Ben: ga zo door! cool

Ik wil wel, maar heb er niet echt veel tijd meer voor.

PS: vanavond zullen de statistieken van 2012 bekend gemaakt worden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: beste wensen

Beste mede leden,

Hierbij wens ik iedereen het beste voor 2014 en natuurlijk ook in dit jaar hopelijk een doorbraak in het het dossier.

Zou het niet mooi zijn indien het forum hier zelfs een tipje van de sluier zou kunnen oplichten?

Het was mij altijd al een waar genoegen deel te mogen nemen aan de meningsuitwisselingen over de feiten. Zoals ik eerder heb gezegd is mijn kennis van het dossier niet zo groot, maar ik probeer mijn steentje bij te dragen door mijn praktische ervaringen te vergelijken met de gekende feiten.

Zoals sommige anderen ongetwijfeld heb ik ook ondervonden dat het geven van een mening over feiten alsmaar moeilijker is geworden op het forum. Daar zijn verschillende redenen voor, ofwel is een topic plots afgesloten, ofwel is er een razende wervelwind van ettelijke pagina's discussie tekeer gegaan waardoor de relevantie van een antwoord op het onderwerp verloren gaat.

We spreken in de nieuwjaarswensen vaak over verdraagzaamheid en vrede. Wat moet er van ons worden als we zoiets eenvoudigs zelfs hier niet kunnen verwezenlijken? Een forum is heel gemakkelijk om iemand de grond in te boren. Het is onpersoonlijk.

Kortom, ik wil iedereen het beste wensen voor het nieuwe jaar en ik hoop dat we gewoon minder discussies kunnen hebben. Sommige personen moeten het forum wat zakelijker kunnen bekijken en niet elk topic moet een slagveld van juist of fout worden.

Ik wil Ben feliciteren met wat hij bereikt heeft en gezien de omstandigheden vind ik dat hij ook doet wat hij kan.

Alle ontstane meningsverschillen, ontstaan uit het mis opvatten van uitspraken, uit de context trekken van zaken en het absoluut willen opdringen van een mening.

De betrokken personen kunnen zich afvragen of dit eigenlijk wel nuttig is en of hun dwangmatig 'bewijzen' van gelijk welke theorie eigenlijk nog wel gelezen wordt door andere leden.

Ondertussen is heel dat gegeven geëvolueerd van 'mogelijk leerrijk' naar 'irritant' tot 'grappig en vermakelijk'. Momenteel is het bij mij beland in de fase 'tijdsverspilling en niet te lezen'.

Misschien moeten alle dergelijke discussies, die na verloop van tijd simpelweg onbezonnen en nutteloos zijn geworden, gewoon worden verbannen naar een apart topic dat we dan een passende naam kunnen geven, ik ben zeker dat Ben daar wel wat inspiratie voor zal vinden. En dan kunnen alle betrokken partijen die het leuk vinden elkaar op de kap te zitten, daar verder praten en de andere mensen kunnen dan ongestoord op een volwassen manier verder hun bijdrage leveren.

Ik blijf erbij, elke mening is een bijdrage met nut en elk meningsverschil kan nieuwe inzichten brengen die de moeite waard zijn. Zo ook een discussie. Echter zijn er grenzen. Het moet zakelijk blijven. Waarom kunnen we niet gewoon elkaar bekijken als een gelijkwaardig gesprekspartner en onze uitspraken afwegen en beperken tot de zaak? En ook geen uitspraken uit een context trekken gewoon om een persoonlijk punt te gaan maken?

Het jaar is duidelijk goed gestart...  Hopelijk zal 2014 het forum zuiveren van de huidige verwikkelingen.

Servo per Amikeco

Re: beste wensen

Mooie nieuwsjaarbrief DeadLetterBox waar ik inhoudelijk het volledig mee eens ben.

Re: beste wensen

Mooie nieuwjaarsbrief, kan me ook achter deze inhoud zetten, bij deze ook een mooie pluim voor de site en zijn beheerder Ben!