Topic: Theorie van Jab_317

Mijn bijdrages op dit forum zijn miniem of zelfs onbestaand te noemen maar dat doet niets af aan het feit dat ik de gang van zaken hier wel volg. Nu heb ik besloten nog eens te reageren. Je kan niets uitsluiten zonder dat je dat met bewijs kan weerleggen dus de De Staerkes, Borains, Sudisten, ... kunnen zeker onderdeel van geweest zijn en dit is heel aannemelijk voor de ene bende, organisatie, persoon of dergelijke al meer dan de ander. In die rij kunnen we dan ook Patrick Haemers en zijn bende gaan plaatsen en nog zovele anderen die hier al aan bod zijn gekomen.

Dan is het de vraag wat hun rol is. Steeds komen ze opnieuw voor en kunnen ze wel ergens aan gelinkt worden of worden ze herkend en beschreven.. Het is dan ook zeer aannemelijk dat deze verschillende daders hebben deelgenomen aan één of andere bende gerelateerd feit van een inbraak, tot het stelen van een voertuig of in het ergste geval een warenhuisoverval.

De piste die ik las waarin vermeld wordt dat Bouchouche (de meester van vermommingen) de daders ''bewerkte'' (lees: een pukkel aanbracht of wegshminkte, een baard opplakte of een persoon zwaarder kon doen lijken) kan ook verklaren dat dezelfde mensen op verschillende plaatsen werden gezien en men gaat veronderstellen dat deze altijd dezelfde persoon zijn. Door deze vermommingen kan het de ene keer persoon a en de andere keer persoon b zijn een perfecte situatie voor verwarring en alibi's voor daders. Het is dus duidelijk dat dit alles goed uitgewerkt is door ''professionals'' mensen die er van af kennen hoe doen we doen overval, hoe kleedden we onze daders, wat doen we met ons ''afval'', voertuigen, werking van politiële instanties. Dit alles in opdracht van een hogergeplaatst individu of instantie en uitgevoerd door wat we de onderste treden van de ladder kunnen noemen (zie Borains en dgl.).

Mensen die iets hebben gedaan voor de bende hoeven ook niet persé te weten dat ze dit voor deze doen, misschien beseffen ze dit pas later of wanneer ze het doen en is er geen andere uitweg dan meewerken en je mond houden (geen specifiek feit in gedachten hierbij).

Het potje is al te lang gedekt, alle herinneringen van getuigen verwaterd, bewijsstukken de dergelijke verdwenen, potentiële daders gestorven, ... Dit onderzoek kan haast niet meer opgelost worden. De enige optie is mijns inziens dat een persoon die er alles van af weet en betrokken bij was zich bekeerd en gaat spreken als wordt het dan ook moeilijk om dit allemaal te bewijzen net zoals het onderzoek dat gevoerd wordt. Wat met uiteindelijk iets bewijzen. Aartsmoeilijk dit, jammer genoeg.

2 (edited by K& 19-06-2012 07:34)

Re: Theorie van Jab_317

Jab, 't is net een puzzel, hoe meer stukken je legt hoe meer de omgeving duidelijk wordt. Alleen, ze hebben hier meerdere puzzels tezamen geklutst. Lees wat en zodra je initialen tegenkomt i.p.v. namen, probeer je er een naam op te plakken. Na verloop van tijd, kan je de documenten van  het parlement bijna volledig lezen. Wat er overblijft en wie je niet kan identificeren, zijn dus het interessantste. En daar staat er zelfs een X bij! Iemand anoniem.

Re: Theorie van Jab_317

Onkunde en onwetendheid + de tegenwerking van hogerop door 'chiefs' die werden gechanteerd of gepusht om zaken te 'neutraliseren'.. Het kon nooit opgelost worden. We zitten als beetje speurder maar vooral als een geïnteresseerd meute nu al verder dan toen.

In Aalst zijn afrekeningen geweest, net als Overije, Nijvel, enz.. (Van Camp,..) en dit alles in een mooi dekmanteltje..

Zijn die krapuleuze zielen die de overvallen effectief gepleegd hebben eerst begonnen en werden ze door kennissen via via in verband gebracht met hoge pieten die wel gebruik konden maken van hun 'diensten' en daar een mooie deal in zagen (wie zijn onze last kwijt en jullie worden beloond: een geringe buit kan per persoon dan ook al gaan stijgen als ze geld krijgen per kop die uitgeschakeld is) of zijn ze opgericht als doodseskader van diezelfde hoge pieten.. (Bultot frequenteerde in die clubs en parasitaire gemeenschappen: zijnde zijn persoon ken je toch ongelooflijk veel krapuulekes die wel in zijn voor wat Cash..)

Het lijkt met niet onlogisch om dan in één adem Deprêtre te noemen. Iemand die zoveel macht had over dat dossier maar er eigenlijk baad bij had dat het potje gedekt bleef.. Hij zit er misschien zelf tussen: schakel eens X en Y (omdat ze bv een tape hebben of hem chanteren) of hij is bang als uitkomt dat een andere hoge piet genoemd wordt ook zijn naam genoemd wordt...

Grieken, Italianen, Zigeuners, enz.. = Bende van De Staerke...
Soms: We hebben een reus nodig, wie wil er veel geld verdienen (want in Aalst zijn er heel wat liqiudaties geweest) -> Haemers

Verder: Mijn oprechte excuses maar ik zelf zou als agent ook niet geneigd zijn mij tussen die bende te smijten als je aan de Delhaize kwam. Dit wordt je ook aangeleerd, : om jezelf nooit in gevaar te brengen.. Mensen kunnen daar ondankbaar over doen maar we moeten ook realistisch blijven

4

Re: Theorie van Jab_317

Al voor de aanslag in Aalst had de Bende haar definitieve samenstelling gekregen: Philippe De Staerke, Léon De Staerke, Dominique Salesse, Istvan Farkas, Robert Becker en Apostolos Papadoupoulos (de reus). Die laatste werd in Aalst als reus vervangen door Patrick Haemers. Maar dat was de bende bis. De eerste bende moeten we grotendeels uit de robotfoto's afleiden. In dat geval staan met stip genoteerd: Robert en Gustav Becker, Alain Vincx, Thierry Senterre en de reus, Apostolos Papadoupoulos.

Re: Theorie van Jab_317

Bende bis is een groot woord. Andere personen die deelnamen en uitvoerden.. Ja, grote kans daarvoor. Maar de daden zijn hetzelfde we schuwen niets of niemand we deinzen voor niets terug want wij zijn bereid alles te doen en we zijn tot op de tanden voorbereid en bewapend. Er zijn ook slachtoffers die niet zo toevallig zijn in de eerste zowel in de twee golf van geweldplegingen die dus inderdaad aantonen dat de bedoeling hetzelfde is.

Periode 1:

  • Dekaise met schulden?

  • Jacques Van Camp?

  • Fourez Dewit?

  • Vanden Eynde in Beersel, liet hij schorem toe in de Auberge om te 'vergaderen' en luisterde hij hen misschien af? Werden ze razend toen ze dat ontdekten, wouden ze weten of hij al had gepraat over vorige dingen? VERDIKKE TOCH: Beersel

Periode 2.

  • Finné

  • De personen in Aalst en de link met hun vrouwen

= De meeste komen terug uit het grote verhaald van seksclubs en roze baletten enz..

Het kan dat de samenstelling anders was maar ik peins eender van niet, toch niet wat de grote lijnen betreft. Dat Apostolos eens meedoet en dan Haemers, ja.  De Staerke die moet er toch verdorie heel den tijd bij gezeten hebben. Ik pluis het verder uit.

In mijn ogen lijkt me dit toch allemaal aannemelijker dan die cia en mossad toestanden over Gladio praktijken die zelfs voor een film van Van Looy te straf zijn. Althans mijn mening met respect, ondanks de expliciete bewoording, voor de anderen hier.

Groet

Re: Theorie van Jab_317

Maar uiteindelijk, waarom ligt het zo lang stil. Dat vraag ik me af

7

Re: Theorie van Jab_317

Aubanel wrote:

Al voor de aanslag in Aalst had de Bende haar definitieve samenstelling gekregen: Philippe De Staerke, Léon De Staerke, Dominique Salesse, Istvan Farkas, Robert Becker en Apostolos Papadoupoulos (de reus). Die laatste werd in Aalst als reus vervangen door Patrick Haemers. Maar dat was de bende bis. De eerste bende moeten we grotendeels uit de robotfoto's afleiden. In dat geval staan met stip genoteerd: Robert en Gustav Becker, Alain Vincx, Thierry Senterre en de reus, Apostolos Papadoupoulos.

Volgens Bouten was Robert Eckhardt ook aanwezig in Aalst bij het 'ondersteunend' team.

De man die kort voor de overval men een wapen de baan/snelweg overstapte en waaruit ook een robotfoto voortvloeide leek goed op Robert Beijer.

8

Re: Theorie van Jab_317

Dat klopt van Eckhardt, maar hij zou zo bang als een wezel geweest zijn en na de aanslag vooral (bij hem thuis in Halle) bepaald materiaal hebben bewaard.

9

Re: Theorie van Jab_317

Aubanel wrote:

Al voor de aanslag in Aalst had de Bende haar definitieve samenstelling gekregen: Philippe De Staerke, Léon De Staerke, Dominique Salesse, Istvan Farkas, Robert Becker en Apostolos Papadoupoulos (de reus). Die laatste werd in Aalst als reus vervangen door Patrick Haemers. Maar dat was de bende bis. De eerste bende moeten we grotendeels uit de robotfoto's afleiden. In dat geval staan met stip genoteerd: Robert en Gustav Becker, Alain Vincx, Thierry Senterre en de reus, Apostolos Papadoupoulos.

En Claude Nitelet, ook in de functie van reus.

Re: Theorie van Jab_317

Aubanel wrote:

Al voor de aanslag in Aalst had de Bende haar definitieve samenstelling gekregen: Philippe De Staerke, Léon De Staerke, Dominique Salesse, Istvan Farkas, Robert Becker en Apostolos Papadoupoulos (de reus). Die laatste werd in Aalst als reus vervangen door Patrick Haemers. Maar dat was de bende bis. De eerste bende moeten we grotendeels uit de robotfoto's afleiden. In dat geval staan met stip genoteerd: Robert en Gustav Becker, Alain Vincx, Thierry Senterre en de reus, Apostolos Papadoupoulos.

gebzi

Zou kunnen verklaren waarom sommige getuigen gewag maakten van een 'Joegoslavisch' accent. Zou dat Manouche kunnen geweest zijn? Of Grieks?

Wat me dan wel intrigeert is dat er ook getuigenissen werden afgelegd over een dader die voortreffelijk Nederlands zou hebben gebezigd. Mijns insziens spreekt/sprak  geen enkele van de hierboven vernoemde bajesklanten vloeiend Nederlands.