Re: Achterbank

Een ding is zeker, Hilde Geens heeft het pv gezien en wat ze er over schrijft zal er ook in staan. Zo minutieus is ze. Rest nog de vragen of het pv correct en zonder insinuaties is opgesteld. Wat ik me ook afvraag: had elke achterbank van een Golf, van welke kleur hij ook was, een rode streep? Een blauwe Golf met een rood gestreepte achterbank?

12

Re: Achterbank

Merovinger wrote:

Zijn er in het dossier foto's van de achterbank op de parking?

In het topic Kamer bewijsstukken (2de foto) kan je ze bewonderen, weliswaar met een koordje samengebonden.

Re: Achterbank

Hier zie je een originele » YouTube

Re: Achterbank

Dank je Sebastiaan, hierdoor heb ik er nog gevonden » YouTube

Je ziet er op dit filmpje twee. Ik heb nog meerdere filmpjes bekeken, wat me opvalt is dat de rode Golfs bijna altijd roodgestreepte achterbanken hebben, de andersgekleurde hebben (tot wat ik hiertoe zag) nooit roodgestreepte achterbanken.

Re: Achterbank

En toch bestaan ze » YouTube | YouTube

Hieruit kun je toch besluiten: als die getuige van Beersel bij Volkswagen werkte moet hij toch geweten hebben dat ook zwarte Golfs met roodgestreepte achterbanken courant waren. En je kan ook besluiten: als Hilde Geens YouTube zou kennen spaart ze zich veel tijd uit (grapje, heb het zelf dankzij Sebastiaan gevonden).

Re: Achterbank

fipilip, er is een verschil in het kleurenpatroon van de zetels tussen de rode golfs en de zwarte cabrio's, ik weet niet of je dit hebt gemerkt? De achterbank in de kamer bewijsstukken is het patroon dat overeenkomt met de rode golfjes. Om conclusies te trekken op basis van wat willekeurige YouTube-filmpjes is wel niet ideaal natuurlijk. Beter zou zijn de importeur/producent/werknemers van die tijd te vinden. Kandidaten?

17

Re: Achterbank

Klopt wat Sebastiaan zegt. Het rood in die zetel op die filmpjes is anders dan het rood bij die rode Golfs. Maar Hilde Geens is het bij de importeur gaan vragen en die zei (en toonde aan) dat de zetel die gevonden is evengoed uit een zwarte Golf kon komen.

Natuurlijk is het wel zo dat dit bijvoorbeeld mogelijk was maar helemaal niet courant. Bijvoorbeeld dat je het speciaal moest aanvragen. En in dat geval, als de getuige een VW-monteur is en dagelijks Golf's ziet, maar die rode zetels uitsluitend ziet in een rode Golf, kan hij er (verkeerdelijk) vanuit gaan dat enkel een rode Golf een dergelijke zetel met rood patroon heeft.

Dus om zo ver te gaan als Hilde Geens doet door te stellen dat hij daderkennis heeft, daar ben ik niet helemaal voor te vinden. Er zijn nog andere verklaringen mogelijk.

Re: Achterbank

Merovinger heeft toch een punt. Pv's stellen niet veel voor in deze materie. Anoniem, informanten, niets op papier, ... Hilde Geens maakt toch ook dezelfde fout als iedereen. We geloven wat we lezen. Eigenlijk bestaat er geen concrete info over de achterbank. Weeral een spoor waar we onze hersenen gaan over breken. Spijtig genoeg. Maar toch blijft Beetgenomen een interessant boek.

19

Re: Achterbank

fipilip, het interieur zoals te zien zijn in jouw twee YouTube-filmpjes (de cabrio's) is pas vanaf ongeveer 1991 leverbaar geweest, het eerste filmpje van sebastiaan toont exact de achterbank zoals die bij de CBW staat. Kijk hier maar eens » users.telenet.be | www.doppel-wobber.de

(Leert ons dat dit type interieur vanaf modeljaar 1981 leverbaar was in de GTI.)

Re: Achterbank

Merovinger wrote:

Bovendien heeft Geens het over een man, die technicus was bij Volkswagen. Staat dit zo letterlijk in het PV? Een man? En een technicus bij VW?

Alain Weykamp? Want:

Ben wrote:

Alain Weykamp - waarschijnlijk de beste vriend van Bouhouche - heeft inderdaad voor d'Ieteren in Erps Kwerps gewerkt.

VW d'Ieteren dus. Misschien moeten de toenmalige ondervragers van de anonieme getuige eens kijken naar de foto van de olifantenjager... wink