Re: Theorie van speurneus

Besef mij ook.dat bij de complot denkers mijn theorie niet populair is , maar ik respecteer ieder zijn theorie.

322

Re: Theorie van speurneus

speurneus wrote:
howitzer wrote:

Ik geloof niet zo in een groot complot tegen de staat. Waarom zijn ze dan zo klein begonnen? Beijer heeft ooit eens gezegd dat volgens hem de daders in het zigeunermilieu gezogd moeten worden, een impliciete verwijzing naar De Staerke. In die jaren was er trouwens een serieus rechtse regering aan het bewind van Christen democraten en liberalen die ondanks massaal protest kernraketten liet  plaatsen. Weinig reden voor een rechtse staatsgreep denk ik dan. Bovendien zijn degenen die berokken zouden zijn, Bouhouche, Beijer,  Bultot criminelen. Die hebben niks te winnen bij een sterke politiestaat. Ik dacht dat Bouhouche die wapens van Diane heeft gestolen om ze aan Mendez te verkopen, als verzamelaar.

       


Precies spijker op zijn kop naast dat sommige rijkswacht waren , waren het ook criminelen die gebruikt maakten van rijkswacht zijn. En voor de politie organisatie is niets moeilijker dan te bekennen dat men criminelen in de gelederen had vandaar het falen, hoe simpel kan he zijn.

Ik deel deze mening. Al die van de pot gerukte complottheoriën houden geen steek. Het waren een paar zware criminelen/rijkswachters, en net omdat het rijkswachters waren is er alles aan gedaan om dat potje gesloten te houden. Ik denk echt dat het niet verder moet gezocht worden dan dat

323

Re: Theorie van speurneus

De extreem rechtse staatsgreep theorie komt ook vanuit De Morgen en Humo. Die hebben in de jaren 80 een hoop complotten "ontmaskerd" die achteraf helemaal onwaar bleken te zijn. De gemene deler van deze "complotten" was dat er rechtse of extreem rechtse personen bij betrokken zouden zijn. Ik denk hier aan b.v. Paul VDB, "zwarte" baron Benoît de Bonvoisin, de roze balletten, getuige X1 en  notaris X. Vooral deze laatste moet je eens googelen voor degenen die deze zaak niet kennen. Ook hier was Hugo Gijsels de auteur van grove verzinsels en complotten. Andere bende  journalisten zoals walter Zinzen of Walther de Bock komen ook uit deze ideologische stal.

324

Re: Theorie van speurneus

Jullie vergeten nog Jean Gol, destijds vice-premier. Martens was even ziek, Gol nam het over en de hele CVP meteen: Jean Gol zit er achter!

325

Re: Theorie van speurneus

Ja Gil was ook behoorlijk rechts maar niet neo nazi rechts, hij is joods

326

Re: Theorie van speurneus

howitzer wrote:

Ik geloof niet zo in een groot complot tegen de staat. Waarom zijn ze dan zo klein begonnen? Beijer heeft ooit eens gezegd dat volgens hem de daders in het zigeunermilieu gezogd moeten worden, een impliciete verwijzing naar De Staerke.  In die jaren was er trouwens een serieus rechtse regering aan het bewind van Christen democraten en liberalen die ondanks massaal protest kernraketten liet  plaatsen. Weinig reden voor een rechtse staatsgreep denk ik dan. Bovendien zijn degenen die berokken zouden zijn, Bouhouche, Beijer,  Bultot criminelen. Die hebben niks te winnen bij een sterke politiestaat. Ik dacht dat Bouhouche die wapens van Diane heeft gestolen om ze aan Mendez te verkopen, als verzamelaar.

Je kan je natuurlijk ook afvragen of deze rechtse regering rechts genoeg was voor de hoofdrolspelers in het dossier? Sommigen noemen de dag van vandaag centrumpartijen als CD&V ook 'links' terwijl bv. een Marxist of andere linkse rakkers dat (terecht) als onbenul zien.

327

Re: Theorie van speurneus

Ik vraag me soms af, als hier een lid van de bende dit forum zou lezen dan moet die toch achterover vallen (van het lachen) van alle complot theoriëen die hier worden gelanceerd of besproken.

328

Re: Theorie van speurneus

Ik lanceer toch geen complottheorie, Howitzer? Ik stel enkel aan de kaak dat de begrippen als rechts/links/ relatief zijn...

329

Re: Theorie van speurneus

howitzer wrote:

Ik vraag me soms af, als hier een lid van de bende dit forum zou lezen dan moet die toch achterover vallen (van het lachen) van alle complot theoriëen die hier worden gelanceerd of besproken.

Ik had ergens op het forum iets gelezen over dat de Reus alleen contact zou hebben met een recruiter. En daardoor de andere leden niet zou kennen.

Ik begrijp howitzer wel.

odivg wrote:
speurneus wrote:

       


Precies spijker op zijn kop naast dat sommige rijkswacht waren , waren het ook criminelen die gebruikt maakten van rijkswacht zijn. En voor de politie organisatie is niets moeilijker dan te bekennen dat men criminelen in de gelederen had vandaar het falen, hoe simpel kan he zijn.

Ik deel deze mening. Al die van de pot gerukte complottheoriën houden geen steek. Het waren een paar zware criminelen/rijkswachters, en net omdat het rijkswachters waren is er alles aan gedaan om dat potje gesloten te houden. Ik denk echt dat het niet verder moet gezocht worden dan dat

Dat vermoeden heb ik ook. Het is veel platter en informeler. Criminelen en criminele rijkswachters.

330

Re: Theorie van speurneus

Trash heb je overal, een rechts extremist in het Duitse leger met foute plannen https://www.ad.nl/buitenland/extreemrec … ~af89314d/