Re: Willy Van Cutsem

Helaas, hier heb ik geen info over.

Re: Willy Van Cutsem

GN wrote:

Ik ga alle vragen hier eens bundelen en dan navraag doen. Van zodra ik iets verneem post ik hier de antwoorden.

En heb je al nieuws GN?

23

Re: Willy Van Cutsem

Gisteren in Diegem ontmoette ik C.R.. Hij was in de jaren 80 portier in verschillende dancings in en rond Vilvoorde. Hij kwam regelmatig in De Pomp en heeft Willy goed gekend. "Willy zat in de hogere sferen van de Brusselse onderwereld". "Ooit vielen er  geweerschoten in De Pomp." Volgens C.R. kwamen er veel klanten uit de streek van Haacht, Baal, Tremelo, ... Volgens C.R. heeft Willy Van Cutsem een zoon die veel problemen had met het gerecht: drugs, overvallen, ... Zou deze zoon misschien Daniël noemen?

24

Re: Willy Van Cutsem

Interessant, dank Bely (tiens, ... Haacht).

25

Re: Willy Van Cutsem

"Diezelfde V.C. was betrokken bij een diefstal op 16 januari 1982, gepleegd op het rijkswachtdetachement in Zaventem. Bij die gelegenheid gingen de dieven aan de haal met een reeks dienstpistolen. In maart '82 werden de daders gearresteerd. Het bleek te gaan om een voormalig rijkswachter van het detachement en een cafébaas uit Diegem."

Bron » Jean Bultot

Weet iemand iets meer over die diefstal uit 1982 waar Van Cutsem bij betrokken zou zijn geweest? En wie was die rijkswachter uit Zaventem?

Re: Willy Van Cutsem

Hi guys, ik ben Johan de zoon van Willy en heb inderdaad in het verleden problemen gehad met het gerecht, deze zijn echter allang achter de rug. Ik wil hier enkele dingen rechtzetten betreffende mijne pa.

In de jaren 80 was ik nog een kind maar verbleef veel in De Pomp bij papa, ik heb altijd geweten dat hij ooit is betrokken geweest en gevangenis heeft gedaan voor heling van wapens blijkbaar gestolen bij de rijkswacht. Onze pa zij mij wel altijd dat hij jaren later, toen hij al een succesvol restaurant had nog steeds geviseerd werd door rijkswacht. Zover ik weet, heeft onze pa zeker niets te maken met de Bende van Nijvel, het is wel zo dat in De Pomp vele duistere figuren over de vloer kwamen, inclusief corrupte rijkswachters. Daniel Van Cutsem was een vriend van onze pa, maar is geen familie van ons.

Als iemand vragen heeft wil ik ze gerust beantwoorden, maar gelieve wat respect te tonen, onze pa is ondertussen bijna 10 jaar overleden, zijn vrouw, toenamalige vriendin Constance Hung-Chu is ondertussen ook overleden.

Re: Willy Van Cutsem

Betreffende de diefstallen in 1982 bij de rijskwacht kan ik zeggen dat onze pa toen veroordeeld is voor heling van deze wapens. Done his time guys, came out and build a succesful restaurant.

28

Re: Willy Van Cutsem

Welkom Johan, als dingen moeten rechtgezet worden over uw vader, ga aub uw gang. We gaan hier meestal ook alleen maar af op informatie die wordt aangeleverd via journalisten. En vaak zitten daar foute dingen bij. Dus zet gerust de foutieve zaken recht, we vragen niet beter dan dat misverstanden de wereld worden uitgewerkt!

Als je het hebt over de diefstal bij de rijkswacht waarover gaat het dan precies? De diefstal in de kazerne van groep Dyane op 31/12/1981 in Etterbeek waar Beijer en Bouhouche bij betrokken waren?

Dit lijkt me een heel belangrijk punt dat opheldering vraagt: zegt de naam Jean-Luc Baugniet je iets?

Re: Willy Van Cutsem

Zover ik weet was onze pa betrokken bij de heling van wapens gestolen te rijkswacht Zaventem. Ik weet wel dat papa goed bevriend was toen met Bouhouche and Beijer en andere duistere figuren.

Baugniet zegt me niets. Ik herinner me wel als kleine gast dat wij met Kapllan, Beijer en andere, mooie vakantie hadden in ex-Joegoslavie. Wist toen niet dat al deze mensen ooit beroemd/berucht zouden worden. Ze waren wel allemaal wapengek, ik herinner me dat onze pa me ooit heeft laten schieten met wapens, met gasten van zijn toenmalige vrienden kring.

Toen onze pa uit de gevangeis kwam is hij het Binnenhof begonnen, een zeer succesvolle taverne. Toen ik dan tiener werd en problemen kreeg met drugs en overvallen weet ik nog dat onze pa heel boos was. I will never forget his words : Wannes (mijn bijnaam) er zijn geen prijzen mee te winnen.

Daarom net dat ik er steevast van overtuigd ben dat vanaf hij het Binnenhof had er geen criminele activiteiten meer waren, daar papa ooit zei: wat ik hier nu eerlijk verdien is stukken meer dan wat de misdaad ooit heeft opgeleverd, natuurlijk er moesten uren geklopt worden. Uiteindelijk is papa gestorven aan een hartaanval op 58-jarige leeftijd.

Re: Willy Van Cutsem

Ik herinner me ook toen we praatte over de Bende van Nijvel dat onze pa steeds zei "de gendarmen zitten weer goed mis, ze moeten in hun eigen regionen zoeken" En ik geloof dat best dat dat toen allemaal het werk was van extreem-rechtse gendarmen gelinkt aan de Bonvoisin.