21

Re: George Lison

club_le-happy-few wrote:

Dit nummer zou Lison geproduced hebben. Homoniem of toch hem? Het zou me allesinds niet verwonderen. Wie staat er op de hoes?

De officiele activiteiten van het bedrijf van George Lison waren: Groothandel in elektrische huishoudelijke apparaten, grammofoonplaten, CD's, al dan bespeelde audio- en videocassettes, muziekinstrumenten, houtwaren, vlechtwerk en kurkwaren, ijzerwaren voor algemeen gebruik (nagels, draad, schroeven, bouten,enz.),werktuigen (hamers, zagen, schroevendraaiers,enz.) en elektrisch aangedreven handgereedschap.

Extra: De vinyls werden door ene George Lison uit Geraardsbergen uitgegeven. wink Maar het gekste van allemaal: een link met Colruyt »  Forum

Non semper ea sunt quae videntur

22

Re: George Lison

Misschien klinkt dit wel belachelijk maar er is toch ook geen link met het plaatje: "We gaan te voet naar Scherpenheuvel"? Je weet nooit?

Re: George Lison

kenza wrote:

Misschien klinkt dit wel belachelijk maar er is toch ook geen link met het plaatje: "We gaan te voet naar Scherpenheuvel"? Je weet nooit?

Label Limbo 5366, mij totaal onbekend. Muziekkenners mischien?

24

Re: George Lison

"Limbo" was een typisch label voor dat genre van muziek. Niets verdacht of "te linken" aan dat platenlabel. Heeft enorm veel muziek uitgebracht. Die "5366" is hun (interne) "nummering" van uitgebrachte plaat (vergelijk het met een serienummer of zo smile, catalogus nummer).

Non semper ea sunt quae videntur

Re: George Lison

Absoluut ook niet de bedoeling om iets te linken, alleen om het label te duiden. En inderdaad 5366 verwijst naar een uitgebrachte plaat.

26

Re: George Lison

FreCR wrote:

De officiele activiteiten van het bedrijf van George Lison waren: Groothandel in elektrische huishoudelijke apparaten, grammofoonplaten, CD's, al dan bespeelde audio- en videocassettes, muziekinstrumenten, houtwaren, vlechtwerk en kurkwaren, ijzerwaren voor algemeen gebruik (nagels, draad, schroeven, bouten,enz.),werktuigen (hamers, zagen, schroevendraaiers,enz.) en elektrisch aangedreven handgereedschap.

Extra: De vinyls werden door ene George Lison uit Geraardsbergen uitgegeven. wink Maar het gekste van allemaal: een link met Colruyt » Forum

Grammofoonplaten et cetera en producent van singletjes. Quasi zeker dan dat mijn vader hem gekend heeft ... Ik zoek het zo snel mogelijk uit. Colruyt had idd een vinylperserij. En over 45 toerenplaatjes gesproken: Toumaniantz nam er ooit eentje op. De wereld is klein?

Dezelfde Lison die paracommando was?

Lison Georges
Eenheid: 3 Para - 17de Cie + Staf: PTI Bn
Dienstjaar van / tot: 1962/1970

Re: George Lison

Durf niet met zekerheid te zeggen of die para dezelfde Lison is. Maar degene van het magazijn naast de Colruyt was allesinds vertrouwd met besturen van vliegtuigen en helicopters.

Iemand uit entourage van Farcy had toch ook een relatie met Franse actrice. Ook Haemers waande zich een filmster. En ik verwijs nog maar eens dat "Andouille" uit Le Corniaud komt, wat toch haast een satire op het leven van Farcy moet geweest zijn. Ook Beijer en co lijken me fan te zijn van de betere maffia- en spionagefilms uit die tijd. smile

En dan komen we terecht in het milieu van de vrije radio's: Mi Amigo, Sylvain Tack (drugssmokkel, herinner u), ...

28

Re: George Lison

walkabout wrote:

Palend aan zijn vliegveld was een stort waar het door de vuilkar opgehaalde huisvuil werd gestort/begraven.

Merkwaardige parallel met het vliegveld van Affligem (palend aan de bouwovertreding van Willy Michiels). Zowel in Affligem als in Overboelare brandt de loods van het vliegveld af.

29

Re: George Lison

kenza wrote:

Misschien klinkt dit wel belachelijk maar er is toch ook geen link met het plaatje: "We gaan te voet naar Scherpenheuvel"? Je weet nooit?

Trojan wrote:

Grammofoonplaten et cetera en producent van singletjes. Quasi zeker dan dat mijn vader hem gekend heeft ... Ik zoek het zo snel mogelijk uit. Colruyt had idd een vinylperserij.

En over 45 toerenplaatjes gesproken: Toumaniantz nam er ooit eentje op. De wereld is klein?

De wereld is zeer klein en alles kan je wel met iedereen linken bijna, rechtstreeks of onrechtstreeks. Ook onszelf op een of ander manier wellicht.

Ik geef een simpel voorbeeldje wat die plaatjes van Lison betreft, hoe makkelijk je op een of ander manier alles en iedereen wel kan koppelen:

  • Sommige van die plaatjes van Lison zijn opgenomen in een muziekstudio die later eigendom is geworden van een Belg die in Florida is gaan wonen. We kennen er nog zo (Martial Lekeu)

  • In diezelfde studio werden ook plaatjes opgenomen voor een van de eigenaren van Radio Mi Amigo waar "te voet naar Scherpenheuvel" werd aangevraagd

  • Op hetzelfde adres waar dat opgenomen werd, was ook een bedrijf gevestigd van iemand met de naam Barbier (wellicht totaal geen familie, maar toch, hopla daar is de link met Marcel Barbier)

  • Georges Lison was manager van een muziekgroepje "The Lison's Five", precies de naam van een "Bende" smile

  • Drukwerk, graphics, beheer en zo verder, werd (mede) door dochterfirma's van Colruyt verzorgd.

  • Lison heeft behalve dat nog een andere "band" met Colruyt. De Colruyt van Geraardsbergen staat (deels) op grondgebied die ooit eigendom was van hem (nu niet meer veronderstel ik). Er is zelfs nog steeds een verwijzing naar hem. Het tankstation DATS24 (tankstation-groep van Colruyt) welke daar aan de Colruyt in Geraardsbergen is gevestigd, noemt officieel nog steeds "DATS 24 LISON". Daarmee hebben we ineens een link naar Nijvel: 17 September

  • ...

Opgelet: Bovenstaande opsomming, dat zijn allemaal items die een feit zijn en ik niet verzonnen heb, maar die ik NIET als een "link" zie met de gekende feiten of iets dergelijks. Spring hier dus niet op met reacties dus niet met "je zegt dat bla bla bla". Ik post dat "lijstje" enkel maar om aan te tonen hoe eenvoudig het is om zaken te linken als je "spoken ziet" (waarmee ik niet beweer dat iemand hier spoken ziet! Dit is eerder toeval dat het in dit topic staat omdat ik die info nu eenmaal toevallig weet en kan typen). Als je verbanden wilt vinden, dan hoef je dus niet ver te gaan zoeken, die zijn er bijna automatisch voor alles en iedereen als je maar diep genoeg graaft en er wilt vinden. Je kan ditzelfde soort "lijstjes" dus praktisch voor alles en iedereen maken.

Non semper ea sunt quae videntur

30

Re: George Lison

Je mist wel de essentie.

  1. Bij Colruyt keert hetzelfde verhaal al decades lang weer: cocaïne tussen de bananen.

  2. Colruyt Halle lijkt erg geschikt als distributiepunt.

  3. Halle is toevallig ook de stad waar de bende rond Nitelet rendez-vous gaf met bendes uit Frankrijk en Denemarken

  4. Winkel Lison paalt aan Colruyt

Dit gezegd zijnde, ja ik zie soms spoken, ben het type continuë brainstorm, je moet de bluts met de buil nemen. Veel verbanden die ik zie inderdaad te spooky of te vaag, maar af en toe ook bingo. En tussenin een hele categorie: het onderzoeken waard. Voor de rest even afwachten wat mijn vader over Lison weet, of niet weet. Niet onmogelijk bevoorbeeld dat ze samen in Thailand zijn geweest.