Topic: Televisie: De informant

Nu donderdag zendt Panorama een eigen productie uit over de troebele wereld tussen informanten en speurders.

Om de misdaad efficiënt te kunnen bestrijden mag de politie informanten gebruiken. Informanten zijn mensen die vaak erg dicht bij het criminele milieu staan of zelf crimineel zijn. Maar hoe kan je de wet handhaven door een beroep te doen op wetsovertreders? Waar ligt de grens en wie overschrijdt ze? Wat krijgt de informant in ruil voor informatie? Panorama werpt een licht op politiewerk in een grijze zone.

» YouTube

Re: Televisie: De informant

Het scheelde niet veel of ik had mijn steentje bijgedragen aan die uitzending. smile

Servo per Amikeco

Re: Televisie: De informant

Als gangster DLB ? big_smile

Re: Televisie: De informant

DeadLetterBox wrote:

Het scheelde niet veel of ik had mijn steentje bijgedragen aan die uitzending. smile

Waarop is dat afgeketst?

Re: Televisie: De informant

Eric Donkaew wrote:

Waarop is dat afgeketst?

Op zijn kogelwerende vest? lol

6

Re: Televisie: De informant

Om de misdaad efficiënt te kunnen bestrijden mag de politie informanten gebruiken. Informanten zijn mensen die vaak erg dicht bij het criminele milieu staan of zelf crimineel zijn. Maar hoe kan je de wet handhaven door een beroep te doen op wetsovertreders? Waar ligt de grens en wie overschrijdt ze? Wat krijgt de informant in ruil voor informatie? Panorama werpt een licht op politiewerk in een grijze zone.

De Panorama-reportage kan je hier bekijken » www.deredactie.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube