1

Topic: Thesis: Slachtoffers en nabestaanden van de Bende van Nijvel

Dag iedereen,

Ik ben masterstudent Geschiedenis aan de Universiteit Gent. Momenteel werk ik aan een onderzoek naar de Bende van Nijvel waarbij ik de slachtoffers en nabestaanden centraal zet. Mijn onderzoek draait rond hun percepties,  vertogen en verhalen. Het begrip “slachtoffer” wordt daarbij breed gedefinieerd. Dit kan gaan van mensen die effectief aanwezig waren bij een van de feiten gepleegd door de bende, alsook nabestaanden en familieleden.

Praktisch gezien neem ik een interview af bij een slachtoffer om zo zicht te krijgen op de verschillende meningen van de verschillende slachtoffers.

Hiervoor ben ik echter nog op zoek naar mensen die mij te woord willen staan.

Indien je geïnteresseerd bent, of meer vragen hebt, aarzel niet om contact op te nemen.
Mijn email-adres: liesa.leroy@ugent.be

Vriendelijke groeten,
Liesa

Re: Thesis: Slachtoffers en nabestaanden van de Bende van Nijvel

Veel geluk!

Servo per Amikeco

Re: Thesis: Slachtoffers en nabestaanden van de Bende van Nijvel

Dag Liesa, welkom op het forum. Zoals DeadLetterBox reeds liet verstaan zal je een beetje geluk nodig hebben om van de nabestaanden een interview te kunnen afnemen. Deze mensen hebben een enorm wantrouwen gekregen in de voorbije 30 jaar. Wie kan het ze kwalijk nemen?

Veel succes met je onderzoek.

4

Re: Thesis: Slachtoffers en nabestaanden van de Bende van Nijvel

geronimo en DeadLetterBox: bedankt voor de reacties. Ik ben al langer een stille volger van dit forum. smile

Ik heb inderdaad al geluk gehad dat verschillende nabestaanden mij te woord wouden staan. Toch hoop ik op deze manier nog aan 'nieuwe' getuigenissen te komen. Elk verhaal bevat andere interessante elementen.

5

Re: Thesis: Slachtoffers en nabestaanden van de Bende van Nijvel

Weet je wat interessant zou zijn? Een reactie van de nabestaanden van Angelou - we weten toch zo weinig over die man en wat we weten roept aleen meer raadsels op.

6