81

Re: Opgravingen Hornu

Op zich vind ik het niet zo erg als er fouten worden gemaakt, iedereen maakt fouten. Zolang je de fouten maar recht zet en leert uit deze fouten. Daarom stoort het me wel dat het artikel al heel de dag op de site van De Morgen staat zonder de correctie van de onderzoeksrechter te vermelden.

We moeten er ook vanuit gaan dat zo'n fouten niet bewust worden gemaakt. De journalist in kwestie heeft volgens mij het artikel op resitances.be gevonden en dit overgenomen maar wegens tijdsgebrek te weinig feiten gecheckt (wat de basis is van goede en correcte journalistiek).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

82

Re: Opgravingen Hornu

En heb het al gezegd, maar ik heb geen vertrouwen in die DDC.

83

Re: Opgravingen Hornu

DDC zit in een spiraal: De Morgen kon eertijds terugvallen op heel wat redacteurs en freelance journalisten, en hij kon op een veel rustiger en doordachte manier onderzoeksjournalistiek bedrijven. Sedert de strakke bezuinigingen (met gecontesteerde afvloeiingen) die de krant hebben getroffen, hebben de artikels - en zeker die van DDC - veel aan kwaliteit ingeboet. Dus ja, hij kan schrijven, maar levert dubieuze bijdragen en beschikt zeker niet meer over de bronnen die hij vroeger had.

84

Re: Opgravingen Hornu

Ik ben eens naar Petit Hornu gaan kijken en er zijn daar nergens graafwerken aan de gang. En nergens een correctie te vinden in De Morgen wat op zijn plaats zou zijn. Het enige positieve is dat er terug wat media aandacht komt in dit dossier maar dat is dan ook spijtig genoeg alles.

85

Re: Opgravingen Hornu

Foto's van het vroegere steenkoolmijnterein waar er gegraven is naar de zogenaamde killer en de Volkswagen Golf. Het steenkoolmijnterein is nu volledig afgebroken:

http://blogimages.bloggen.be/wreckart/1089016-0c9a17c625649b6bddd81fc95ea7aa84.JPG

http://blogimages.bloggen.be/wreckart/1106815-32a03ccfe376e30cb0a7f869918353e8.jpg

Re: Opgravingen Hornu

Terrein in Hornu was eigendom van een zekere Georges Herbint, geboren te Quaregnon op 13.07.1920 en overleden te Boussu op 25.11.2003. Enkele jaren vroeger woonde hij dichtbij deze plaats, te 73, Rue de l'Escouffiaux, 7301 Hornu, van 04.04.1975 tot 28.12.1993.

Daarna verandert hij van huis en ging in een straat verder, 199, rue de Bavay, 7301 Hornu, waar leefde zijn enige dochter Sylviane. Ik vond zeer vreemd dat hij overleed in 2003 en werd tot "liquidateur" genoemd door Commerciële Rechtbank te MONS na faillissement van de maatschappijen SSB Fleuralica (08.12.2005) en Volabel SC (22.11.2007).

Very strange indeed ... cool

Re: Opgravingen Hornu

» www.faillietinformatie.nl/register/be/

88

Re: Opgravingen Hornu

In de nota's van Willy Acke is er sprake van extreem-rechtse personen, met linken naar WNP, die in Petit Hornu en Dour hebben gewoond. Vanwege de opgravingen in Petit Hornu kan dit wel interessante info zijn.

Tel. van Duray C. [voornaam afgekort] 10u30
Rue du Wolvenberg, Ukkel
Werkt op mediatheek van de Franse Gemeenschap
Interesse in extreem-rechts

Spreekt over Devrieze V. [voornaam afgekort]
ongeveer 25 jaar, Rue du Dour, Petit Hornu
beroepsmilitair
was blauwe berets, nu 3de lanciers Spich
Probeerde ongeveer 1 jaar geleden [onleesbaar] te rekruteren voor WNP in café Charles Quint te Mons.
Toont identificatie, zegt: internationale organisatie.

à Lecompte J. [voornaam afgekort]
Rue du Rossignol Dour
Was Ardeense Jager
Zijn zuster zondagmorgen gewurgd in Dour

Devrieze frequenteerde home voor jonge delinquenten in Rue du Dour in Petit Hornu.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

89

Re: Opgravingen Hornu

Ik weet niet of het iets is, maar na de dood van Latinus werd zijn adressenboek onderzocht. Eén van de telefoonnummers behoorde toe aan iemand die in de Sentier de Escouffiaux 71 in Boussu [Google Maps] woonde. In deze persoon zijn achtertuin (bij wijze van spreken) vonden de graafwerken plaats.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opgravingen Hornu

Weet er iemand meer over die Georges Herbint? Hornu blijkt net naast Boussu te liggen, dat doet her en der al een lampje branden.