1,071

Re: Jean-Marie Tinck

Hoe zou het met de Jean-Marie gesteld zijn? Ik las er hier veel over en veel dat toch wel wat vragen doet rijzen. De man is een moordenaar en heeft daarvoor gezeten! Dus is gekend door gerecht omwille van die moorden. De kroegmoord is toch wel danig gewelddadig! Buitensporig geweld omwille van een andere aanwezige... Je moet behoorlijk opvliegend zijn en gewelddadig om daarvoor iemand dood te steken! De man vertelt aan medepassagiers op de bootjes dat hij gemoord heeft en doet dit nogal opschepperig, raar en eng toch? Wat met de moord op de officier in Duitsland? Ook niet van de poes!

Het opscheppen over lidmaatschap van de Bende van Nijvel; erg raar en eng! Dit doet een gewoon iemand niet en ook een "gewone" moordenaar zie ik dit niet meteen doen! Er is dus wat mis met de man ... maar wat?

De foto's dan: een koelbloedige moordlustige persoon (psychopaat misschien) deinst er niet voor terug om "tekentjes" te geven aan de buitenwacht en/of aan kennissen/vrienden die op de hoogte zijn van "iets" ... De Delhaize-zak is zo een tekentje, echt wel temeer omwille van de gehele houding (ik zie bij wijze van spreken binnenpretjes/schalks er doorheen) en de reactie van een vriend spreekt ook boekdelen! Dit is me dunkt echt geen toeval.

De man zelf is een beer van een vent hoor, zelfs nu op de recentste foto's (op de bootjes en daarrond zeg maar) al op redelijke leeftijd zie je dat de man echt wel een stevige kerel is en geheel zeker tijdens jongere leeftijd! In de jaren tachtig was iemand van 1m85 die tevens struis/sterk gebouwd is algauw "groot". Aan het werk met de bijl, een groot bijl, zie je de grote stevige handen en het gemak waarmee hij als bij wijze uit de losse pols te werk gaat!

Uit de verdere gehele houding die ik op foto's zie en in filmpje zie ik in gedachten wel zo iemand rondstappen/hinken al zwaaiend met een groot geweer en rustig/koelbloedig vuren.

Het hele verhaal van de man zelf en de DNA etc. Wel ja, ik stel mij vragen en vraag ook hoe zou het met de Jean-Marie gesteld zijn? Eventjes oude koe uit de sloot maar ik vind (en dat is subjectief I know) de figuur Jean-Marie tot de verbeelding spreken maar dan niet echt (u snapt hoe ik het bedoel toch).