Topic: Sobex

Informaticabedrijf van Patrick Haemers. Te koppelen aan Bank Van Loo?

2

Re: Sobex

Was dat wel het bedrijf van Haemers? Na zijn arrestatie in oktober 1986 voert het gerecht een onderzoek uit naar de financiële handel en wandel van Haemers. Het blijkt dat hij 'ingeschreven' staat als zelfstandig medewerker van de NV Sobex. De boekhouder van die firma schreef Haemers echter valse facturen uit voor diensten die Haemers nooit bewezen had. Haemers gaf zelf eerst een pak geld aan de boekhouder die daarmee zijn 'zelfstandig medewerker' betaalde. Op die manier werden miljoenen gestolen geld witgewassen.

Hierboven lijkt het alsof Haemers enkel heeft "gewerkt" voor Sobex maar na zijn arrestatie in 1989 verklaart Patrick Haemers:

"Ik nam geld en deviezen mee naar Luxemburg, Zwitserland, Liechtenstein en Jersey, en deponeerde het daar op geheime bankrekeningen. Je moet de knepen kennen om niet door de douane te worden gepakt. Ik kende die. Ik was heel goed. Ik had een dekmantel, ik had zogezegd een informaticabedrijf, de firma Sobex, die verstrengeld was met het Biorim concern, het in 1989 wegens fraude en belastingontduiking in opspraak gekomen klinische laboratorium van edelman Fernand Ullens de Schooten."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Sobex

Moet het nog interpreteren, uit het rapport Van Brussel en De Jonghe denk ik. Die X18 lijkt ook sleutelfiguur.

Au sujet de Antoine Brahy (SOBEX):

Rapport VBDJ, Haemers Contact X 18 du 18/12/1989

Brahy (SOBEX) était un très bon client du Happy Few. Le premier contact entre Achille Haemers et Dumont-Lancaster a eu lieu dans le restaurant situé à côté de "Le Jardino D'Italio" rue des Bouchers 33-35 à Bruxelles (côté droit). Les deux restaurants appartiennent au même propriétaire, le nommé Lavallee (phonétique) Michel.

L'intéressé est d'origine sicilienne et est très lié à la famille Haemers. Anciennement, il a travaillé au restaurant "Robin Hood" rue Jourdan (proche du Happy-Few"). Patrick Haemers travaillait au même moment comme plongeur dans ce restaurant (après son retour de Thailande). C'est Achille Haemers qui a donné à Lavalee les fonds dont il aurait besoin pour devenir indépendant. Dans son etablissement se rencontre "la crème de la crème". Lavallee connaît très bien Dumont et Lancaster et est ainsi très au courant de l'arrière plan politique des "tueurs du Brabant wallon" et de la bande Haemers.

Demain un nouveau contact aura lieu entre Achille Haemers, Eric Haemers et Dumont dans le même restaurant.

Het levert ons de naam Brahy en bewijst eens te meer dat Dumont een knooppunt is. Maar Sobex lijkt op 't eerste zicht alleen maar te bestaan om valse facturen uit te schrijven. En wijst op een verband familie Haemers - Sicilië.