Re: CGSU - SIE - Groep Diane

zeno wrote:

Ja, dat hij twijfelt aan Bernaert had ik al lang door en zijn goed recht. Op 't gevoel zeg maar want geen enkel bewijsje.

Met alle respect wil ik u wijzen op de volgende quote van Hipa:

HIPA wrote:

Maar ik kan je wel zeggen dat Bernaert niet te vertrouwen was. Binnen de Rijkswacht was hij een van de mannen die mee aan het stuur stond van alle vuiligheid.

62

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Maar dat Bernaert niet te betrouwen was mag blijkbaar niet gezegd worden van sommige! Dat hij de bordelen frequenteerde waar ook Nihoul vriend aan huis was! En deze generaal zou dan op één dag (een zondag notabene) een audit doen naar een 250 man sterke eenheid en beweren dat het resultaat negatief was? Leer leven met de waarheid aub! Welk nut heeft het om de feiten te verdonkermanen!

63

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Of Bernaert te vertrouwen was weten wij niet dus geen discussie mogelijk. Dat hij graag in bordelen kwam is eveneens niet terzake. Dat doen trouwens veel mannen dus waarom geen generaal? En al kwam Nihoul daar ook en was dat zijn beste toogmaat, dat bewijst niks. Om maar te zeggen; laat uw fantasie gerust zijn gang maar spui dat niet op een forum als ‘de waarheid’ of plaats het in een topic als ‘de bende van nijvel op’t gevoel’.

64

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Tsja, wat helpen kaars en bril als ...

65

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Sommigen willen niet zien dat Rijkswacht en justitie betrokken is. Het is nochtans overduidelijk.

66

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Ja, spijtig hé. In 1985 was er van Diane geen sprake meer. De effectieven waren opgesplitst in POSA's en per provincie verdeeld. Effe op een zondag controleren waar iedereen de avond ervoor mee bezig was lijkt me zowiezo niet realiseerbaar!

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Trojan wrote:
the end wrote:

Waarbij ik ervan uit ga dat Kinapenne de persoon op de foto rechtsboven kan zijn.

Denk Wuestenberghs rechtsboven. Waarvan de Facebook-profielfoto anno 2017 nog altijd naar dit touwenparcours verwijst. In een training met zelfde streep.

Klopt.

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

J.P. Heb jij iets met Vilvoorde te maken? Ik herinner mij die naam uit Vilvoorde.

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Mijn hersenen hebben waarschijnlijk de verkeerde connectie gemaakt. Wuestenberg en in de touwen hangen brachten mij bij een bokser uit Vilvoorde die Bruno noemde en niet Jean Pierre. Sorry.

Ben wrote:

Commissie kende identiteit van 'Reus'

In het BRTN-programma De Zevende Dag heeft VLD-senator Hugo Coveliers gezegd dat de speciale commissie die belast was met het onderzoek naar de bende van Nijvel de identiteit kent van de 'Reus van de Bende van Nijvel'. Volgens de senator kreeg de commissie twee jaar geleden een brief van twee gerechtelijke onderzoekers die zeiden dat de reus een rijkswachter was bij het Speciale Interventie Eskadron. De 'Reus van de Bende van Nijvel' was een van de daders van een reeks bloedige overvallen in de jaren 80.

Minister van Justitie De Clerck zegt dat dit geen nieuw element is, maar dat hij de informatie nog eens zal laten natrekken.

Ik aas op de prijs van domste vraag ooit op het forum gesteld. Maar gezien bovenstaande verklaring. Waar zoeken wij eigenlijk nog naar? Het zijn bijna verkiezingen. Moeten we niet dringend een paar mailtjes doen naar politici? Ik neem Willy Cuypers voor mijn rekening.

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Oud nieuws maar het hoort hier te staan:

Vermassen: "Ik weet wie er achter de Bende van Nijvel zit"

"Ik denk dat ik weet wie de Bende van Nijvel is. We moeten zeker en vast zoeken in de richting van de Staatsveiligheid van die tijd en de Groep Diane.

Lees meer » Nieuws

Een paar artikels op een rijtje:

Speurders zijn (bijna) zeker: alles wijst naar Groep Diane » Nieuws

(...) Was je effectief betrokken bij het onderzoek naar de bende?

“Laten we zeggen dat ik in die periode informatie had via zeer kostbare tipgevers - een informant uit Grimbergen. Die informatie heb ik ook overgemaakt aan de bevoegde diensten, maar binnen de kortste keren was er al gelekt dat die informatie van mij kwam. Het systeem was toen al rot. We ontdekten in die periode een lading van veertig wapens, afkomstig uit de wapenfabriek FN Herstal, maar met vervalste serienummers. Niet veel later werd de directeur van dat bedrijf, Juan Mendez, vermoord teruggevonden. Hij bleek later zélf gelinkt te zijn aan criminele oud-rijkswachters.”

Lees het hele artikel » Nieuws

De bende van Diane? » vuyewouters.be

“Wie Bende van Nijvel onderzoekt, riskeert nog altijd zijn leven” is een artikel uit 2017. We zijn nu drie jaar later, ik vraag mij af ... Wat ik mij ook afvraag, waarom hebben we slechts 8 pagina's besteed aan deze piste? Of waren er oorspronkelijk meer dan 8 pagina's?