Re: Kester

Opgeklommen dankzij de Belgische Staatskas die hem goed gesponsord heeft en een oogje dichthield als hij weer iemand liet vermoorden of chanteren.

Re: Kester

Collega's, zou er een link zijn tussen Kester(heuvel) en het liedje 'te voet naar Scherpenheuvel' die men vroeg op de lokale radio? Is dit geen hint ...

Re: Kester

Hallo, eventjes voorstellen: ik ben actief onder de naam luk paard als artiest en dit al van jongsaf aan! Ben een geboren en getogen Gooikenaar en las hier nu bij over de bende en Gooik/Leerbeek/Kester! En ik weet, omdat ik altijd wel veel gelezen heb over de regio en wat er zich afspeelde ... en tevens een speurneus ben, dat onze regio ten zuiden van Brussel regelmatig en dit door de jaren heen regelmatig gefrekwenteerd werd door allerlei criminelen. Allicht vanwege de goede ligging dichtbij grotere verkeersaders en ook wegens de vele schuilplekken (Pajottenland/Zennevallei/de taalgrens over/enzo).

Ik was in die periode (vanaf mijn tiende tot mijn veertigste) eerst actief als rondfietsende jongeling en ponierijder/paardrijder en nadien als stapper in het uitgaansleven enzoverder en heb dus wel wat gehoord en gezien en zoals ik stelde gelezen. Daarom over de bende en Kester:

Kester was in die tijd echt nog wel beveiligd (ik doel op de Shape en het communicatiecentrum) en je kon er heus niet zomaar in hoor. Er werd beveiligd door militairen van de diverse partnerlanden en je kon soms ook enkele patrouilles daarvan aantreffen in Gooik, bijvoorbeeld op de steenwegen (Asse/Edingen en Halle/Ninove) en in de lokale Delhaize om boodschapjes te doen.

Ik betwijfel dus dat een bende daar gaat schuilen. Wat ik wel denk is dat de bende (maar niet enkel die van Nijvel) zich via de wegen (de steenwegen) verplaatste omwille van de aangehaalde mogelijkheden (dichtbij verkeersaders/autostrades/...) en de kans om op een politie/RW patrouiille te stuiten erg klein en dus relatief gerust/rustig. De weg naar het Hallerbos en ook de streek net over de taalgrens is meer geschikt om te schuilen... en jawel zelfs Pepingen bv.

Dat criminelen met als oorsprong de Brusselse rand en het zuiden van Brussel onze regio wel goed kenden is logisch dus want streekgenoten bij wijze van spreken.

En ja, zo kwam ik in de jaren tachtig toen ik met mijn toenmalig liefje (afkomstig van Halle/Lembeek) van Gooik naar Halle reed weliswaar langs de binnenweg ... dus via Lennik en de Pelikaanberg, eens (en ik ben kwasie zeker hoor, ook nu nog als ik zijn foto zie van die tijd) Kapllan Murat tegen in een zware Audi (model van die jaren) tegen enorm hoge snelheid ter hoogte van Breedhout! Er zaten nog twee personen meer in die Audi! En dat was zo een rotvaart, de Audi zwiepte doorheen de bocht daar, het gezicht van de chauffeur (Kapllan dus ben ik vrijwel zeker) in een grimas van opperste concetratie, dat we er over hebben gepraat in de auto. Toen ik een dag later de krant las las ik dat de bende (van Haemers) toen in de streek van Halle actief was geweest! Omdat er toen in het nieuws en de kranten werd over bericht heb ik niks verder gemeld want wat ik kon vertellen was al geweten.

Deze korte introductie en mening als een eerste contact hier en ik blijf de zaak hier wel volgen hoor want las al interessante dingen/meningen/feiten enzo.

94

Re: Kester

Beste luk paard, ik weet ook nog dat de legerbasis goed beveiligd was maar ik heb het over de oude legerbasis boven op de Kesterheide aan Pervio. Daar kon je in 1885 ongezien naartoe via de boswachtershut of via het crossparcour.

Re: Kester

En dat de GTi in het niets verdween is begrijpelijk, de achtervolgende schepenzoon stopte aan het rode licht en de Golf vloog rechtdoor. Snel is er een bocht naar rechts en dan een heel lang, quasie tot in Halle (het is dan ook een Romeinse steenweg net zoals de steenweg Asse-Edingen overigens en dus hele stukke strak recht) een recht stuk zonder lichten of andere hindernissen (toen, nu zijn er lichten en versmallingen in de centra). Een GTI die top rijdt is zo uit het zicht vooraleer de schepenzon groen heeft en het centrum van Leerbeek voorbij is!

Dus: aan zeer hoge snelheid waren zij zo uit het zicht en ik weet zelfs niet of de schepenzoon nadien rechtdoor is gereden of afgeslagen richting Edingen of Asse of in het centrum van Leerbeek?

Dus nee, spoken zie ik niet!

En die legerbasis, binnen de quasi geheime en erg belangrijke communicatiesatelietpost van de SHAPE zullen ze echt wel gemerkt hebben als er zich iets verdachts afspeelde in de buurt hoor en al helemaal als het gebeurt op 100meter er vandaan! Kortom: nee spoken zie ik niet!

96

Re: Kester

kenza wrote:

este luk paard, ik weet ook nog dat de legerbasis goed beveiligd was maar ik heb het over de oude legerbasis boven op de Kesterheide aan Pervio. Daar kon je in 1885 ongezien naartoe via de boswachtershut of via het crossparcour.

In 1885 was er daar geen legerbasis. Je bedoelt wellicht in 1985. Ook in 1985 ging je daar in die omgeving niet al te lang moeten rondhangen zonder opgemerkt te worden. Laat staan dat je er efkes een GTI gaat verstoppen.

luk paard wrote:

Kortom: nee spoken zie ik niet!

Beste Luk Paard, ik kan je gerust stellen, je ziet geen spoken. Naar mijn bescheiden mening heb je gelijk. Zoals ik hier gelezen heb, kende jij de streek van Kester in de jaren '80 en ken je bijgevolg die (ruime) omgeving beter dan diegene die het enkel kennen van op Google Maps en Streetview.

Beste Kenza, terwijl de meesten hier al lang door hebben dat de militaire basissen in Kester er niets mee te maken hebben, raak jij er meer en meer door gefascineerd. Ik heb de indruk dat je nog liever zegt dat de bende hun GTI gecamoufleerd had als een koe en in een wei in Kester had gezet, dan toe te geven dat je mogelijks een verkeerd spoor volgde. Dat laatste lijkt me overigens een veel beter idee met meer kans op slagen, dan de GTI ergens op een van de basissen in Kester te gaan verstoppen.

Ik acht de kans behoorlijk miniem dat de bende zich daar heeft verscholen. Zoals Ben aanhaalde op dit forum zijn er ook geen redens om dit aan te nemen.

Hoe goed ben ik geplaatst om hier te reageren i.v.m. het topic "Kester"? Wel, ik was aanwezig op een van de militaire basissen in Kester! Overigens dien ik er ook nog bij te vermelden dat er echt tamelijk wat informatie i.v.m. Kester hier onjuist is. Bonkoffsky zou jaloers zijn op de pintjes die ik getrakteerd zou moeten worden per aantoonbare fout/onjuistheid er over staat.

Voor alle conspiracy denkers hier aanwezig: niet zo ver van de vijvers in Adinkerke staat/stond er een zendmast welke gelijkaardige signalen kan/kon ontvangen als een zendmast in Kester dit kan/kon. Begin maar al te flippen en theorieën te ontwikkelen zoals dat ze misschien berichtjes naar elkaar hebben zitten versturen. wink

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Kester

FreCr, zo is dat hoor en ik geloof ook jou. Ik ken de streek als geen ander (bij wijze van spreken) want inderdaad geboren en getogen en 40 jaar van mijn leven (binnen minder dan 2 maanden word ik 53) er gewoond ook en nu nog steeds vlakbij (buurgemeente. Als kind trok ik er heen met vriendjes om te spelen en met de honden te wandelen, te fietsen (lekkere steile hellingen... ik deed dit graag) en met mijn ponie en paard te rijden.

Kortom ja ik ken de streek! De hele regio zeg maar.

98

Re: Kester

kenza, bel naar de gemeentedienst van Gooik en vraag sinds wanneer de basis op de Kesterheide effectief verlaten is en sinds wanneer er geen controle/bewaking meer gedaan wordt op de tereinen. Je kan het ook aan een agent van Politiezone Pajottenland vragen welke in de jaren '80 als agent in Gooik zat. Die zal dat ook wel weten. De lokale politie deed (en doet) er meer patrouilles doordat die installaties daar staan.

Als niemand u daar een antwoord kan of wil geven, stuur dan een brief of mail naar Kazerne Majoor Housiau in Peutie, naar onderdeel 6 Gp CIS. Deze zijn (nog steeds!) verantwoordelijk voor de militaire site in Kester.

Kwartier Majoor Housiau
t.a.v.  6 Gp CIS
Martelarenstraat 181
1800 Vilvoorde

De Kesterheide valt onder de landcomponent en niet onder de luchtcomponent zoals ik hier ook gelezen heb.

Diegene die hier vanalles zitten te verkondigen over de militaire basissen in Kester, en daarbij een hoop verzinsels gebruikt worden, doe bovenstaande! Dan zijn we ineens van dat (sorry maar het is zo) "gezever" vanaf rond deze hypothese. De helft van de berichten hier met "gegevens" over de militaire sites in Kester kan ik "qoute" bij gebruiken en "Bron?" bij schrijven aangezien ik gewoon weet dat ze niet kloppen.

Dan lees ik ook nog wat conspiracy-theoriën over linken met andere basissen die "zeer verdacht" zijn omdat ze bijvoorbeeld dezelfde vorm van bouw hebben, welnu, er zijn/waren een stuk of 30 van die basissen in België zoals er op de Kesterheide eentje is (sommige zijn afgebroken, sommige staan er nog).

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Kester

Een vraagje voor FreCR. Jij kent blijkbaar Kester heel goed;

  1. Die hoge zendmast bij Kester, werd die specifiek beveiligd? Ik bedoel hiermee, was het mogelijk om deze te beklimmen zonder via de normale ingang het terrein binnen te gaan?

  2. Is onderaan, of op de mast zelf een mogelijkheid om stroom af te tappen, bv. 220 volt stopcontact?

  3. Kwam de Rijkswacht soms op het terrein? Ik bedoel, kwamen die soms in kostuum daar binnen, of met hun gebruikelijke voertuigen uit die tijd, kan je opsommen welke instanties er zoal kwamen?

Ik stel deze vragen omdat ik zou willen uitsluiten dat de hoge positie van de zendmast zou kunnen gebruikt zijn om de bende van Nijvel en/of hun ontzetters via radio aan te sturen, in dat opzicht is Kester wel een mogelijkheid.

100

Re: Kester

Ja en Danielleke Bouhouche stond daar beneden met zijn zwarte pietenpruik alle komaan bobke sluit die kabel aan ...