121

Re: Kester

kenza wrote:

En zoals nu loopt - o.a. het verhaal van cobra - wordt het alsmaar meer duidelijk dat Kester best zou kunnen.

Kan je me even helpen met het bericht welke rechtstreeks of zelfs onrechtstreeks naar dit kan verwijzen? Ik kan het niet vinden en kan ook niets vinden die “tussen de regels” als zijnde geïnterpreteerd kan worden. Het enige wat ik er over kan vinden in het “Hypothese Cobra” topic, dat is jijzelf die dit oprakelt (zoals je om de zoveel tijd wel eens doet) maar er verder door niemand reactie op komt.

kenza wrote:

Niets spreekt het tot nu toe tegen.

Dat is natuurlijk wel extreem gemakkelijk op die manier. Niets spreekt het tot nu toe ook tegen dat ze zich hebben verscholen in Bobbejaanland (bij wijze van spreken!).

Nogmaals; zoals ik reeds in een bericht hier op 23-11-2017 schreef: neem contact op i.v.m. de “verlaten” militaire basis, met de vraag wanneer deze effectief verlaten werd en wanneer deze niet meer bewaakt werd. Als ze bij de gemeentelijke dienst van Gooik niet kunnen of willen antwoorden, contacteer dan gerust Defensie op het adres wat ik in dat bericht van 23-11-2017 gaf. Wees duidelijk en zeg er gerust bij waarom je dat wil weten. Dit zijn geen staatsgeheimen of brengt hun veiligheid hedendaags niet in gevaar. Defensie is over het algemeen veel toegankelijker en transparanter in verband met zo’n inlichtingen dan dat men zou vermoeden. Het zou me sterk verbazen moesten ze niet antwoorden op je vraag. Doen zou ik zeggen, want wat ik hier schrijf geloof je toch niet.

Non semper ea sunt quae videntur

122

Re: Kester

Frecr, ik was er niet bij dus ik kan het niet zeker weten maar het Bende van Nijvel-verhaal is nog tot vandaag niet opgelost dus wil dat zeggen dat er mogelijkheden zijn, dat we iets over het hoofd zien. Maar ik geloof (voorlopig nog) in het nieuwe team en tijd brengt raad.

cocunut sorry, mijn woordenboek flipt soms. Ik bedoelde zoals het volgens cobra loopt is er niets dat niet op Kester kan wijzen en inderdaad, cobra heeft nog nooit gezegd dat ze naar Kester zijn gereden, maar ik volg wel zijn post en als je die post begrijpt zou het kunnen dat ze naar het oude militaire domein zijn gereden. Ook zijn daar de laatste tijd 2 mensen in rare omstandigheden verdwenen en een vermist. Ook 3 keer brand in een boerderij waaronder een keer door de kleinzoon maar die ontkent. Toevallig was dit in de periode dat Guy Bouten zijn oog had laten vallen op Kester. Raar, maar ik beweer niet dat er een verband is.

123

Re: Kester

Bedankt voor je antwoord. Heb begrepen dat er hier een aantal mensen beginnen flippen bij het woord Kester. Wel, de bende hield blijkbaar van uitdagen, in die zin zou dat natuurlijk kunnen. We moeten er van uitgaan dat niets onmogelijk is. Stel dat Bonkoffsky één van de reuzen was, dan ging hij misschien met hetzelfde masker feiten plegen als dat hij op had met karnaval en zat hij misschien jaren onder zijn eigen opsporingsbericht. Ik denk dus echt dat de logica die wij hier hanteren mijlen ver van de gedachtengang van de bende staat of stond.

124

Re: Kester

FreCR wrote:

Nogmaals; zoals ik reeds in een bericht hier op 23-11-2017 schreef: neem contact op i.v.m. de “verlaten” militaire basis, met de vraag wanneer deze effectief verlaten werd en wanneer deze niet meer bewaakt werd. Als ze bij de gemeentelijke dienst van Gooik niet kunnen of willen antwoorden, contacteer dan gerust Defensie op het adres wat ik in dat bericht van 23-11-2017 gaf.

FreCR, inzake:

Kwartier Majoor Housiau
t.a.v.  6 Gp CIS
Martelarenstraat 181
1800 Vilvoorde

Ondernam ik een poging om telefonisch contact op te nemen met deze dienst. De telefoonnummers 02/701.34.34 en 02/755.56.15 zijn blijkbaar niet toegekend aan deze dienst. Ik informeerde mij nog niet verder om het juiste telefoonnummer te bekomen.

125

Re: Kester

kenza wrote:

Is er niets dat niet kan op Kester wijzen.

Ik val in herhaling (zoals jij al zo lang doet): zeer zwak argument. Op die manier kan je bijna 99% van België aanduiden als "locatie".

kenza wrote:

maar ik volg wel zijn post en als je die post begrijpt zou het kunnen dat ze naar het oude militaire domijn zijn gereden

Dan zal ik zijn post niet goed begrijpen. Ik kan nergens uit interpreteren dat ze naar het militaire domeinn in Kester zijn gereden.

Bossi wrote:

FreCR, inzake:

Kwartier Majoor Housiau
t.a.v.  6 Gp CIS
Martelarenstraat 181
1800 Vilvoorde

Ondernam ik een poging om telefonisch contact op te nemen met deze dienst. De telefoonnummers 02/701.34.34 en 02/755.56.15 zijn blijkbaar niet toegekend aan deze dienst. Ik informeerde mij nog niet verder om het juiste telefoonnummer te bekomen.

Super! Eindelijk iemand die actie onderneemt in verband met feiten-checken. Defensie is met hun tijd meegegaan en werken hedendaags met telefonisten/"call-centers". Die zullen niet op de vraag kunnen antwoorden aangezien die niet op de hoogte zijn van zulke zaken. Telefoonnummers van Defensie beginnend met 02/701 komen terecht in het "callcenter" in Evere dacht ik (niet 100% zeker). Ik heb een tiental nummers van diensttoestellen van in Peutie (Kwartier Majoor Housiau), deze beginnen allen met 02/4410 en 02/4411. Telefonisch zal er niet snel een antwoord gegeven worden. Van een telefonist kan je ook niet verwachten dat hij/zij deze info zomaar van buiten kent. wink

De beste methode is een klassieke brief versturen. Deze komt terecht bij de juiste persoon dan. Dat kost (zelfs met het opslaan van de tarief voor een postzegel sinds 1 februari) minder dan 1 euro.

Ik zeg dat de basis te Kester in november 1985 geen leegstaande onbewaakte basis was, zoals hier wordt geschetst. Voor diegene die de basis niet kennen, we spreken hier niet over een domein à la Leopoldsburg/Beverlo van zo'n 50.000.000 m², maar van een domein van zo'n +- 5000 m² (ter vergelijking: een standaard voetbalveld is groter) met een bebouwing van zo'n 500m² (ter vergelijking: het gebouw van Delhaize in Aalst is zo'n 6x groter (+- 3000 m²). Ik denk dat een stelling zoals "ze hebben hun GTI en zichzelf misschien ongemerkt kunnen verstoppen ergens op het domein zonder iemand het heeft gezien" dus ook moeilijk van toepassing kan zijn.

Non semper ea sunt quae videntur

126

Re: Kester

Ik heb mij al geïnformeerd i.v.m. de oude militaire basis van Kester; in de jaren 80 was er enkel de oude antenne en er was geen permanentie en in het weekend helemaal niets. Maar de piste Kester zou in onderzoek zijn door CWB.

127

Re: Kester

kenza wrote:

Ik heb mij al geïnformeerd i.v.m. de oude militaire basis van Kester; in de jaren 80 was er enkel de oude antenne en er was geen permanentie en in het weekend helemaal niets.

Bron?

kenza wrote:

Maar de piste Kester zou in onderzoek zijn door CWB

Bron?

Non semper ea sunt quae videntur

128

Re: Kester

FreCR, ik post niets zonder dat ik het zeker weet. Mijn bron meld ik altijd bij de forumbeheerder. Tijd brengt raad en we zullen wel zien zei den blinden.

129

Re: Kester

We zullen zien zei de blinde maar hij liep tegen de muur.

130

Re: Kester

kenza wrote:

Ik heb mij al geïnformeerd i.v.m. de oude militaire basis van Kester; in de jaren 80 was er enkel de oude antenne en er was geen permanentie en in het weekend helemaal niets. Maar de piste Kester zou in onderzoek zijn door CWB.

Vanwaar die informatie dan, Kenza? Of bronvermelding? Ik wil u maar meegeven, er is informatie aan de hand van een proces verbaal van inlichtingen al 30 jaar gekend, gelezen en geweten door verschillende diensten. Dit was blijkbaar ook in onderzoek of zou toch binnen de normale verwachtingen moeten liggen. Waarvan wij ambtshalve ervan uitgaan dat het een opdracht tot dringend gevolg en uitvoering dient te hebben. Not so... 30 jaar later is er pas gevolg aan gegeven. En dan spreek ik mij niet uit op welke ondeskundige wijze de zoeking is uitgevoerd. Met beperkte middelen en bij voorbaat wetende dat zulke zoeking geen enkel resultaat zal opleveren. Vermoedelijke verdachte als dader, mededader, medeplichtige geseind in het CSB maar al wel overleden.

En 'zou in onderzoek zijn' heeft voor mij geen enkele garantie. Op welke wijze hebt u er kennis van genomen dat het in onderzoek zou zijn? Bent u verhoord? Heeft uw eventueel schrijven het nodige gevolg bekomen? Hebt u een notitienummer dat aan uw schrijven, of in het verlengde hiervan, aan het pv van verhoor is gevoegd?

FreCR wrote:

Super! Eindelijk iemand die actie onderneemt in verband met feiten-checken.

We doen ons best en proberen onze plicht te vervullen door taken ter harte te nemen. Elke info, hoe klein ook, kan nuttig zijn en is niet te verwaarlozen. Desnoods een ploeg naar Vilvoorde zenden om meteen de juiste info te bekomen ipv telefonisch.

FreCR wrote:

Ik zeg dat de basis te Kester in november 1985 geen leegstaande onbewaakte basis was, zoals hier wordt geschetst. Voor diegene die de basis niet kennen, we spreken hier niet over een domein à la Leopoldsburg/Beverlo van zo'n 50.000.000 m², maar van een domein van zo'n +- 5000 m² (ter vergelijking: een standaard voetbalveld is groter) met een bebouwing van zo'n 500m² (ter vergelijking: het gebouw van Delhaize in Aalst is zo'n 6x groter (+- 3000 m²). Ik denk dat een stelling zoals "ze hebben hun GTI en zichzelf misschien ongemerkt kunnen verstoppen ergens op het domein zonder iemand het heeft gezien" dus ook moeilijk van toepassing kan zijn.

Ik twijfel niet aan uw informatie. Integendeel. Als uw informatie kan bevestigd worden is meteen dat Kester gedoe uitgesloten wat het militair domein op zich betreft.