Re: Kester

Allereerst Lukpaard welkom terug. Het is wel grappig hoe het Kester verhaal geëvolueerd is. Want het eerste bericht van de mogelijkheid kwam van onze moderator. Nu ik niet gekend bent met de streek kesterheide vraag ik aan Kenza om ons de juiste sluitingsdatum aan te leveren van de bewuste militaire basis. En a.u.b. niet terug vallen op dat Bouten verhaal hier gedeeld. En rondrijden met een Bedford met daarop een GTI na zo'n bloedbad acht ik zeer onwaarschijnlijk.

142

Re: Kester

Wat mogelijk was in Vielsalm (1984) was zeker mogelijk in Kester!

Re: Kester

Correct Leo, daarom is de sluitingdatum belangrijk.

144

Re: Kester

Voorlopig wordt de basis nog altijd bewaakt door de militairen. De wachtrondes zijn wel al afgeschaft omdat er geen apparatuur meer aanwezig is. Als eind dit jaar de gebouwen worden afgebroken, krijgen de soldaten tijdelijk onderdak in andere basissen van Defensie. De hele operatie zal meer dan vijftien miljoen euro kosten.

Bron: Regio Nieuws Gooik | Luc Schoonjans | 25 juli 2012

Re: Kester

Bedankt voor de info Bossi, maar hier praat men over Satcom en niet het op drie honderd meter gelegen militaire domein.

Ooit gelezen ruim 10 jaar verlaten en dat de gemeente de grond zou opkopen » editiepajot.com

146

Re: Kester

vleermuisje1971 wrote:

Bedankt voor de info Bossi, maar hier praat men over Satcom en niet het op drie honderd meter gelegen militaire domein.

Nu ben ik even niet meer mee hoor.

147

Re: Kester

Als je mee wil zijn moet je de juiste info vragen aan de juiste persoon. Ik adviseer FreCR & luc paard.

148

Re: Kester

kenza wrote:

Wie beweert dat de Golf in Kester in stukken is gezaagd.

Je moet goed lezen wat ik ik schreef:

FreCR wrote:

Indien de Bende van Nijvel hun Golf GTI in stukken wou snijden (...)

Ik zeg dus niet dat ze dit deden, ik zei dat "indien ze dat wouden". Ik wou dat ik Euromillions won, echter, heb ik het daarom niet gewonnen.

kenza wrote:

Wie beweert dat de Golf in Kester in stukken is gezaagd.

Jij schrijft in post 28 in dit topic het volgende:

kenza wrote:

Aubanel, de Golf is gevonden: Als je van Kester naar Halle rijdt, kun je juist voor Pepingen een veldweg naar links nemen en als je die blijft volgen kom je op de plaats uit waar de Golf is gevonden. Om zo'n in stukken gezaagde wagen te vervoeren moet je hem nadien kunnen afkieperen en volgens mij kan dat alleen in een open voertuig. In het oude militaire domein beschikten ze over een smeerput en de nodige uitrusting om een wagen te strippen. Dus vermoed ik dat ze daar de wagen gestript hebben en nadien iets verder gedumpt hebben via veldwegen.

Jij schrijft, over de VW Golf die in stukken gezaagd terug gevonden werd (niet diegene van Aalst) dat een wagen welke gelinkt wordt aan de Bende van Nijvel, of ruimer gezegd gewoon "een VW Golf", dat jij vermoed (ik dacht dat jij enkel maar dingen schreef dat je zeker weet in plaats van dingen die je vermoed) dat "ze" daar die wagen gestript hebben en nadien iets verder gedumpt hebben via veldwegen. Behalve als ik het verkeerd interpreteerde bedoel je met "ze" niet de kaboutertjes.

kenza wrote:

aangezien het militair domein is mocht de politie niet op het terein

https://editiepajot.com/big_pictures/0012/6852/Editiepajot_Gooik_activisten_bezetten_militaire_basis_Kester_ingezonden_foto.jpg

Potverdorie toch, stoute Politie! Ze bevinden zich op militair domein! Deze foto plaatste je zelf ook al. De politie (en activisten) bevinden zich daar reeds een eind op militair domein. De omheining op de foto is niet de omheining van het domein, deze zijn ze daar al ongeveer zo'n 20 tal meter voorbij, maar dat hoef ik je niet te zeggen, dat weet je zelf ook. De foto is uit het jaar 2012 en de basis was toen (wel al) verlaten, echter toen nog steeds officieel militair domein, wat ook aangeduid stond met een bord langs de ingang. Indien de politie niet op militair domein mag volgens u, staan ze daar dan "illegaal" volgens u.

Ik zal zelfs meer zeggen: de politie kreeg zelfs extra budgetten om specifiek de militaire basissen in Kester extra scherp in het oog te houden. Dat zijn allemaal geen dingen die ik uit mijn nek zit te kletsen zoals jij doet, die dingen staan ongetwijfeld allemaal wel in een of ander verslag van de opmaak van budgetten van de politie ofzo.

Kijk Kenza, ik probeer u niet op andere gedachten te brengen of weet ik veel. Eerlijk, wat jij denkt van wie de bende is en waar ze zich verscholen hield, dat maakt me totaal niet uit. Ik heb er niets bij te winnen of jij nu juist of fout denkt. Ik heb er geen probleem mee dat jij denkt dat ze zich in Kester schuil hielden of weet ik veel.

Waar ik wel een probleem mee heb is dat jij een grote hoop zaken compleet verzint met fictieve feiten of zaken hier post (wat je misschien elders haalt) die verzonnen zijn. Als ik in dit topic en andere topics eens terug scrol in je postings stoot ik geregeld op zaken waarvan ik denk "waar haalt die dat vandaan, dat is compleet verzonnen". Dat je zo'n zaken dan hier schrijft, daar heb ik een probleem mee. Andere mensen zouden jou verzonnen zaken misschien als waarheid aannemen.

Als ik een poging doe om je op je foutieve informatie of kromgetrokken feiten of verzinsels te wijzen, dan reageer je er alleens niet op of reageer je met nog-meer-verzinsels. Je fouten rechtzetten doe je alleens de moeite niet voor.

Als ik alle zaken welke jij hier hebt zitten verkondigen over Kester alleen al, allemaal moet weerleggen met een deftige argumentering en met bewijzen welke je toch niet gelooft waarna je er nog wat zaken bovenop gooit van verzinsels waardoor ik nog 10x meer tijd zou nodig hebben om dit te weerleggen. Zo kan ik bezig blijven. Als je dan de stelling gebruikt dat je me niet gelooft omdat je "bron" je iets anders zei, waarna blijkt dat die bron eigenlijk gewoon jezelf is, waar zijn we dan mee bezig.

Sommige van de zaken welke je hier zit te verkondigen hoef ik zelfs niet eens te weerleggen want soms doe je dat zelf door uw eigen bericht tegen te spreken. Daarbovenop plaats je een bericht waarin je stelt dat je "ik post niets zonder dat ik het zeker weet" waarna je uw eerstvolgend bericht afsluit met de woorden "ik denk en vermoed dat het wel zo is."  welke geloofwaardigheid heeft uw berichten dan eigenlijk nog. Waarom doe ik überhaupt nog de moeite eigenlijk om te reageren op uw berichten, met u valt geen zinnig gesprek hier te voeren. Doe me een plezier en post uw "ik denk en vermoed" theorieën in de toekomst in het topic "hypotheses".

Ik steek geen tijd meer in reacties op uw zotte hersenspinsels.

Non semper ea sunt quae videntur

149

Re: Kester

FreCR, ik denk dat er heel wat mensen blij zijn dat we eindelijk hebben die weet waar de Bende van Nijvel niet is.

Re: Kester

Ben wrote:

Merci voor het plaatsbezoek en de info. In een artikel uit 2012 vond ik ook nog deze uitspraak van Michel Doomst, burgemeester van Gooik:

"We hebben alleen administratief de mogelijkheid geopend om het gebouw te kopen. Er moet daarna nog veel gebeuren. Het is nu landbouwgebied met een militaire bestemming. De militaire functie moet er uit gelicht worden, wat moet onderhandeld worden met Stedenbouw. We moeten ook het schattingsverslag afwachten maar we vermoeden dat het gebouw na 20 tot 25 jaar leegstand niet veel meer waard zal zijn. Daarenboven is de waarde van de grond nog niet gekend. We weten dus nog niet of het past in ons budget."

Bron » www.persinfo.org

2012 - 20 = 1992. 2012 - 25 = 1987. De basis zal gesloten zijn rond het einde van de Koude Oorlog en dus enkele jaren na de feiten van de Bende van Nijvel.

Nog maar eens een bericht delen van onze moderator, voor hen die niet willen lezen. De demonstratie was (onder voorbehoud, kan de pdf bron niet meer vinden) tussen natuurbeheer (gemeente) en een particulier (motorcross) over de verkoop. Voor mij is het Kester verhaal gesloten.