31

Re: Kester

Zouden de puzzelstukjes dan toch in elkaar gaan vallen? Een domino-effect zal het zeker niet hebben als de CWB er zich niet wil mee bemoeien. Een dwarsliggend justitieapparaat komt de oplossing zeker niet ten goede. Ik heb veel goesting om achter in de tuin eens minutenlang goed te gaan vloeken!

Re: Kester

kenza wrote:

Ik zelf ben er zeker van dat ze na de overval in Aalst naar de oude militaire basis in Kester zijn gereden.

Als iedereen zo redeneert ontstaat er vanzelf een tunnelvisie. Het lijkt wel een religie. Door te zeggen dat je ergens zeker van bent, komt op mij juist onzeker over. Overtuigen gaat met argumenten en bewijzen, niet met stelligheden. Onderzoek en uitpluizen van hypotheses ben ik overigens wel voorstander van, maar niet van pushen en doorpushen.

33

Re: Kester

the end, bedankt voor de info ivm de rijkswacht in uw post hierboven. Wie weet was er die bewuste avond geen bewaking in de actieve legerbasis een paar 100 meter verder?

PS: LEO, ik begrijp uw frustratie! De puzzel valt in elkaar maar de muur en het grote hek van de NATO staat de uiteindelijke doorbraak in de weg!

34

Re: Kester

Ter afsluiting wens ik toch nog volgende te melden: Gisteren deze basis nogmaals bezocht, en verschillende uren alles bekeken en onderzocht. Ik vond een fax, die tegen de muur, langs de voeding van de oude zenders bevestigd werd, deze was weliswaar verbleekt, maar er stond nog te lezen.

"Onderhoud zender type xxxxx

Op xx xx 1990 zal de Heer xxx identiteitskaart xxxxxx werkzaam voor firma xxxx onderhoud uitvoeren aan de installaties xxxx.

Hij dient hiervoor de Militaire installaties te betreden, en onder toezicht zijn werkzaamheden uit te voeren."

Hierdoor weten wij, dat deze basis tot begin 90'er jaren nog in bedrijf moet geweest zijn. Bovendien, als je het gebruikt elektrisch materiaal dat in enkele lokalen gemonteerd is (schakelaars en dergelijke) bekijkt, alsook de PVC afvoerbuizen, dan is dit veel te recent voor een gebouw dat sinds begin jaren 80 leeg zou staan. Ik weet ook niet waar dit ooit vandaan komt, die leegstand sinds '83.

Het zou handig geweest zijn, om aan de buurtbewoners na te vragen. Ik vroeg het na, en men wist mij te vertellen "enkele jaren na de val van de muur".

Hoop dat dit nu voor eens en altijd uitgeklaard is, en we dit kunnen afsluiten.

35

Re: Kester

Merci voor het plaatsbezoek en de info. In een artikel uit 2012 vond ik ook nog deze uitspraak van Michel Doomst, burgemeester van Gooik:

"We hebben alleen administratief de mogelijkheid geopend om het gebouw te kopen. Er moet daarna nog veel gebeuren. Het is nu landbouwgebied met een militaire bestemming. De militaire functie moet er uit gelicht worden, wat moet onderhandeld worden met Stedenbouw. We moeten ook het schattingsverslag afwachten maar we vermoeden dat het gebouw na 20 tot 25 jaar leegstand niet veel meer waard zal zijn. Daarenboven is de waarde van de grond nog niet gekend. We weten dus nog niet of het past in ons budget."

Bron » www.persinfo.org

2012 - 20 = 1992. 2012 - 25 = 1987. De basis zal gesloten zijn rond het einde van de Koude Oorlog en dus enkele jaren na de feiten van de Bende van Nijvel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Kester

De Kesterheide, tja.

De bol is reeds afgebroken en ze zijn er reeds een ander aan het bouwen. Staf De Clercq is er ook al een tijdje niet meer, enkel een monument. Zeer mooi om er is te gaan wandelen, en als je daar dan toch bent kan je is kijken naar pervivo. Enne die militaire bunker staat er ook nog en het gat in de omheining is er ook nog. Buiten de lokale jointjesrokers en jupiler drinkers zal er daar binnen niet veel te vinden zijn. Denk niet dat ze daar binnen aan parcoursschieten hebben gedaan, de ricochets zouden nogal aankomen.

» www.trekkings.be | www.vlaamsemilitantenorde.com/

37

Re: Kester

Wat kester betreft is er nog een heel belangrijk gegeven. Juist buiten het oude militaire domein stond en staat er oude jagershut. Deze werd naar het schijnt gebruikt door o.a. een paar Franstalige militairen. In deze jagershut kon je ook ongezien komen en je kon er een auto in verstoppen zonder dat iemand je zag.

38

Re: Kester

Kenza, heb je foto's van deze hut?

39

Re: Kester

Het boswegje is rechtover de nieuwe satkom, daar kom je ook niemand tegen.

40

Re: Kester

Hoe staat het eigenlijk met de nieuwe satcom? Is deze al in gebruik?