11

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Merovinger wrote:

Als spin in het web werd de discrete Belgische miljardair Felix P., alias Don Felix, genoemd. Een goede vriend van Cools ...

In dit moedige boek graaft Walter Baeyens diep in het verleden van Felix P.

Kan alleen maar gaan over Felix Przedborski lijkt mij.

12

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Veel succes met je boek, Walter. Veel begint bij Przedborski père. Hopelijk hebben ze hem nog te grazen vooraleer de zonen het rijk overnemen.

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Bedankt allemaal. Mijn boek zal uiteindelijk bijna 750 pagina 's tellen. Daarvan tientallen bladzijden 'Namenindex' met een paar duizend namen. Dat maakt de correlatie tussen de verschillende elementen in het boek een stuk makkelijker. Mijn boek is 100% documentair. Het archief Walter De Bock leverde een ware schat aan informatie op. Walter was een prominent lid van een internationale groep van 'Felix watchers' met correspondenten in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, USA en Costa Rica. Wellicht was het deze groep journalisten die ter sprake kwam in het Atlas Rapport. Hun speurtocht leidt ons naar verrassende samenhangen. JR, de Duitse Felix-watcher, publiceerde een boek over F, maar dat werd bijna onmiddellijk uit de rekken gehaald. Een paar exemplaren waren echter wel nog te vinden....

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Ook als ebook bij bol.com?

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Ik heb de inhoud van het Duitse Felix-boek ingescand en kan het doormailen aan wie interesse heeft. Omwille van de auteursrechten wil ik het boek niet zomaar algemeen verspreiden noch verkopen. Ik bied de inhoud gratis aan voor privé-gebruik.

Het hoofdthema van mijn boek 'De Elite van de Macht' is niet per se de Bende van Nijvel is. Maar het thema duikt onvermijdelijk op in de research naar de 'absolute macht'. Zo is er de weinig (of niet) bekende link tussen Fourez en de Belgische (nucleair) afvalbaron Etienne VDV, een goede bekende van Cools, Mathot, Van Vreckom.

Ook de honderden aantekeningen van François Raes zijn niet te overzien. Raes legt een meer dan interessante link tussen het boksmilieu en de Bende. Een schema van zijn hand is opgenomen in de Bijlagen van mijn boek. In dat boksmilieu vinden we bijvoorbeeld Faccenda terug en zijn broodheer Dandolo. Hier opent zich de doos van Pandora rond drugs, de SAC, de Bende, Menin, Dewit, ...maar ook rond Unilabs, Sasea en de internationale haute finance. Hier stuiten we op Monsieur FP. Ook de bende Haemers komt hier in beeld.

Vragen rond de rol van de Staatsveiligheid dringen zich op.

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Ik vermoed dat Van Halewyck mijn boek ook als E-book op de markt zal brengen. Via welke kanalen is mij nog niet duidelijk.

17

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Yep, Dandolo > Zwirn > Atlas > don F., zo veel is duidelijk; en Dandolo was tegelijkertijd ook betrokken bij de salonextremisten van Paneuropa en de Cercle (alsook hun P2-achtig financieel stuntwerk en ondersteuning van extreem-rechtse gekken). Er vertrekken nogal wat interessante, verder te onderzoeken lijnen vanuit de figuur Dandolo Gherardi.

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Wel Walter, ik kijk uit naar je boek. wink Met Dandolo komt Richard van Wijck ook in beeld?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

19

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Absoluut, en de andere Rouvre-ridders.

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Met Dandolo gaan we door een poort een andere wereld binnen. Richting de internationale financiers, een hoger niveau. Tegelijk zit Dandolo vast aan Faccenda (boks, drugs > DEA..., SAC, Menin, Dewit, ... Haemers). De link met de SASEA affaire brengt ons naar het Vaticaan, Opus Dei, ... Ambrosiano, Calvi ... maar ook naar 't Pandreitje, Deferm. En niet te vergeten naar Winnie Kollbrunner, maitresse van Deferm en Felix P. In deze constellatie ook: Kredietbank, Karfinco....En natuurlijk Unilabs en Van Wijck.

Een andere 'gateway' naar de internationale financiers is de Bonvoisin en de CGE (ook wel 'Corruption Génerale des Elus' genoemd). De hele boel is gelinkt. Wat zit er nog meer in de mix? De Cagoule, collaboratie, Galopins geheim, de SAC, Degrelle, putschisten, gitanos en niet te vergeten het ondergrondse Skorzeny netwerk (Aginter Press > NATO), Gladio, Iran Contra, Klaus Barbie, cocaïne, Medellin, ... Costa Rica.