61

Re: Cel Waals Brabant

LEO wrote:

(...) Comité P zal de linken naar de voormalige Rijkswacht onderzoeken.

Ze kunnen het toch niet laten hé! Comité P is de voormalige Rijkswacht!

Bij het Comité P zijn er heel wat ex-Rijkwachtofficieren en onderofficieren aanwezig. Dat is een feit. We stellen ons dan ook de vraag over hun objectiviteit in het onderzoek gezien de betrokkenheid van ex-Rijkswachters. Om een optimaal en objectief onderzoek te waarborgen zou het, naar ons oordeel, aangewezen zijn het volledig onderzoek in handen te geven van de Federale Gerechtelijke Politie. Leden die nooit deel hebben uitgemaakt van de ex-Rijkswacht. Ik ben van oordeel dat dit al meer vertrouwen zou scheppen naar de burger toe.

Het was ons bekend dat er heel wat beweging achter de schermen aanwezig was zoals ik in mijn recentelijke berichten schreef. Heden werd nogmaals een bericht geplaatst door de pers:

Bepaalde tips wijzen opnieuw in de richting van gewezen rijkswachters.

Ik blijf bij mijn hardnekkig standpunt over de betrokkenheid zoals ik al herhaaldelijk meedeelde.

Voor mij gaan Albert Raes en Christian Smets zeker niet vrijuit. Naar mijn oordeel dienen zich drastische maatregelen aan mij baserende o.a. op enkele uitspraken van de heer Raes. Hij mocht zich al bezinnen over zijn uitspraken in het openbaar. Aansluitend zijn houding en gedrag hadden al verdachte kenmerken.

coconut wrote:

Heb bij Geens gedreigd met het oprichten van een vzw. En voila se, onderzoek weg uit Charleroi, meer mankracht, ...

De overheveling van Charleroi naar het Federaal Parket zal nog enig protest bekomen. Wilskracht en doorzetting is het enige juiste middel.

Coconut wrote:

Volgende doel, Bossi promoveren naar het nieuwe speurdersteam en een paar pippo's op justitie wegkrijgen. Peace of cake met mijn connecties.

Aanvang van de actie op de dragers van vlinderstrikken. Met einde aan de hogere benoeming dat tot stand is gekomen door het gerechtelijk onderzoek te dwarsbomen en te manipuleren onder aanwending van eigenwilsbeschikkingen en ongeoorloofde daden.

Re: Cel Waals Brabant

Volgens VTM komt het onderzoek in handen van het federaal parket. Dat zouden een groep procureurs-generaal samen met het federaal parket en de federale gerechtelijke politie vandaag hebben beslist. Onderzoeksrechter Martine Michel zou aan het roer blijven samen met het huidige speurdersteam dat binnenkort zal versterkt worden.

63

Re: Cel Waals Brabant

Onder Frédéric Van Leeuwen?

64

Re: Cel Waals Brabant

Werd minister Geens tijdens de persconferentie geflankeerd door Freddy Troch of heb ik dat verkeerd gezien?

65

Re: Cel Waals Brabant

P-51 wrote:

Werd minister Geens tijdens de persconferentie geflankeerd door Freddy Troch of heb ik dat verkeerd gezien?

Was niet Freddy Troch.

Toch even al mijn medewerkers bedanken en feliciteren voor hun blijvende inzet en medewerking achter de schermen. Ik meen te mogen zeggen dat wij de voorgaande kritieken hiermee duidelijk en op zeer korte termijn hebben kunnen weerleggen.

Ook de forumgebruikers die ons de moed, hun medewerking en blijvende steun inspreken, namens het team mijn welgemeende dank hiervoor.

66

Re: Cel Waals Brabant

Bossi wrote:

Was niet Freddy Troch.

Dan toch wel een look-a-like ... dju, t(r)och.

Re: Cel Waals Brabant

De slachtoffers van de Bende van Nijvel blijven wantrouwig

De slachtoffers van de Bende van Nijvel blijven wantrouwig over het onderzoek, ook nu het in handen komt van het federaal parket. Veel slachtoffers waren nochtans vragende partij om het onderzoek te federaliseren omdat ze denken dat het onderzoek in Charleroi nooit tot op het bot is uitgevoerd, maar de onderzoeksrechter blijft wel dezelfde.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Zie ook de video op » nieuws.vtm.be

Hoofdpunt in het nieuws van 19u » nieuws.vtm.be

Re: Cel Waals Brabant

Les parents des victimes sont soulagés

Tripler le nombre d’enquêteurs est une décision très appréciée par les victimes comme Patricia, qui a perdu son père. Elle voit enfin les choses avancer. "Il n’y a pas si longtemps que ça, il faut pas se leurrer, ils n’étaient toujours que 2 et demi, pendant plusieurs années", pense Patricia Finne. "Là, on passe à 30 personnes. Et je pense qu’une relecture du dossier serait effectivement une bonne chose".

Bron: RTL | 6 februari 2018

Re: Cel Waals Brabant

Mag ik voor 1 keer op deze heugelijke dag mezelf citeren:

coconut wrote:

Volgende doel, Bossi promoveren naar het nieuwe speurdersteam en een paar pippo's op justitie wegkrijgen. Peace of cake met mijn connecties.

Zoals ik zei peace of cake ... au revoir aan het hoofd van het onderzoek. Of heeft dit nieuws de kranten nog niet gehaald?

70

Re: Cel Waals Brabant

coconut wrote:

Volgende doel, Bossi promoveren naar het nieuwe speurdersteam en een paar pippo's op justitie wegkrijgen. Peace of cake met mijn connecties.

Neen, het is nooit een goed idee om gefrustreerde lui de leiding te geven; hebben we hier al een paar weken mogen lezen. Kan niets goed van groeien. Dan liever een sprankeltje hoop via Van Leeuw. Maar ok dat moeten we nog afwachten want je kent de zegswijze: "We dronken een glas, we deden een plas en alles bleef zoals het was."