Re: Thingvellir

Ben wrote:
Merovinger wrote:

Interessante info Ben. Ik vind echter niets terug over deze mislukte bomaanslag. Ik kan wel nog toevoegen dat de eerste CCC-aanslag werd gepleegd op 2 oktober 1984. Die mislukte aanslag moet dus eind 1984 gebeurd zijn. Op dat ogenblik was Paul Latinus al gestorven. Lag door zijn dood de baan open voor de plannen van Libert?

Gaat het toevallig over deze aanslag:

On 5 November 1984, the so-called Unknown Anarchist Group (2) placed a bomb under a police van in Brussels. The device malfunctioned, however, and was disarmed. Police initially suspected the CCC, but it was, unlike CCC attacks, a conspicuous failure, and it was not followed by one of the CCC’s usual lengthy communiques.

Onderzoek zet gezicht op CCC – Drukkook-bom ontploft niet te Schaarbeek

De Mammoet-zoektocht [opgestart op 19 oktober 1984] van de rijkswacht naar de daders van de bomaanslagen die de voorbije weken door de CCC werden gepleegd, lijkt zijn vruchten af te werpen. De gerechtelijke politie heeft een opzoekingsbevel uitgevaardigd tegen Pierre Carette, een drukker die al enige tijd is vermits. Dezelfde speurders onderzoeken de snelkookpan die de rijkswacht-combi had moeten opblazen.

http://nsm08.casimages.com/img/2017/02/07//17020712092914738714830493.jpg

Bron: Het Laatste Nieuws | 6 november 1984

Re: Thingvellir

Michel Libert zou ooit een tijdschrift uitgebracht hebben. De naam van dat tijdschrift zou 'Thingvellir' geweest zijn. In de oud-Keltische historiek is 'Thingvellir' een belangrijk begrip. Dat heeft ook weer te maken met de ijstheorie en de door goden bevruchte vrouwen die reuzen baarden (Genesis 6:1-4) Ik zou graag eens een paar exemplaren van dat tijdschrift lezen om nog wat dieper in Libert zijn hoofd te kunnen kijken.

Kan iemand online een link daarheen vinden?