1

Topic: José Vanden Eynde

José Vanden Eynde woonde in een kamer in het restaurant Auberge du Chevalier in Beersel. In de morgen van 23 december 1982 ontdekt zijn zoon Marc het lichaam van zijn overleden vader. Het slachtoffer was geboeid en werd vermoord met acht kogels in zijn hoofd. De feiten speelden zich vermoedelijk af in de nacht van 22 op 23 december 1982.

Meer » Feiten

http://killersbrabant.be/i/19821007-beersel-josevandeneynde.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: José Vanden Eynde

Als ik het goed begrijp was hij lange tijd de privéchauffeur van Raymond Krokaert? Of wordt iemand anders bedoeld door Hilde Geens wanneer ze het heeft over de baas van ORF?

Re: José Vanden Eynde

Ja.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: José Vanden Eynde

https://nsm09.casimages.com/img/2018/12/14//18121403554014738716036782.jpg

5

Re: José Vanden Eynde

José Vanden Eynde heeft ook nog als portier gewerkt in het Hotel Mayfair in Brussel:

Hotelportier overvallen te Brussel

In de nacht van zondag op maandag werd de portier van het hotel Mayfair, Louizalaan 381, te Brussel, overvallen door twee onbekenden. De 58-jarige José Vanden Eynde kreeg in de hal van het hotel onverwacht het bezoek van twee kerels die een nylonkous als masker over het aangezicht droegen. Een van hen dreigde met een revolver en gaf de portier daarmee een forse slag op het hoofd. Toch slaagde de h. Vanden Eynde erin na een korte vechtpartij de kerels op de vlucht te jagen.

Meer details over de overval wou het hotel maandag niet bekendmaken.

Bron: Gazet van Antwerpen | 24 November 1970

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

6

Re: José Vanden Eynde

Daarvan is men wel degelijk op de hoogte en zijn vervat in de verklaringen van de zoon.

7

Re: José Vanden Eynde

Ik gebruik de term niet snel maar mensen die tijdens de oorlog als verzetsstrijder hebben gevochten, zijn voor mij helden. En José Vanden Eynde was een held.

Reeds vanaf augustus 1940 verspreidde hij clandestien kranten in de Leuvense regio. Vanaf februari 1941 werd hij lid van het NKB, regio Leuven, onder bevel van commandant Malengreau.

Binnen het NKB verspreidde hij op grote schaal de clandestiene krant La Libre Belgique, hielp hij neergeschoten piloten verstoppen in Saint-Servaes (nabij Namen), ondersteunde hij Joodse kinderen met geld en goederen en gaf hij als tussenpersoon inlichtingen door aan de geallieerden.

Laat ons die verhalen en die offers niet vergeten. Neem zeker ook eens een kijkje op de site » heldenvanhetverzet.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

8

Re: José Vanden Eynde

Ik heb uw bericht overgemaakt aan de familieleden van het slachtoffer.

Re: José Vanden Eynde

Ik sluit me daar bij aan en heb me altijd afgevraagd waarom bepaalde auteurs José Vanden Eynde steevast is verbonden met Degrelle. Omdat ze mekaar voor de oorlog gekend hebben? Komaan zeg! Het is zoals Ben zegt: José Vanden Eynde was een held. En de personen die deze oudere man vier decennia later vermoord hebben zijn lafaards.

10

Re: José Vanden Eynde

steinerprag: Modus operandi is overal dezelfde, dwaalsporen zoals deze leggen opdat de kern van de zaak vergeten of niet onderzocht wordt. Dat José moest gekoppeld worden aan Degrelle is er een van. Dat hij een aktetas had, die hij dan zelfs onder z'n arm moest meenemen naar de urinoirs in de cafés, omdat daar zogezegd zijn levensverzekering in zat is een tweede. Dat hij daarom vermoord moest worden is een derde. Etc etc.

Ik geef je 3 andere: Bios Coutelier, de man die José aan het Zuidstation een lift gaf en de anonieme getuige die de speurders heel concrete informatie gaf in welke richting de moordenaars moesten gezocht worden.