1

Topic: Luc Bennekens

Luc Bennekens (31) was de zoon van een CVP-gemeenteraadslid uit Overijse. Op 27 september 1985 was hij met een groepje affiches aan het plakken voor de aanstaande verkiezingen. Op het moment dat de overval begon, werd hij door de gangsters meegenomen als gijzelaar. De moordenaars namen hem mee in het warenhuis. Na de overval vonden de politieagenten het lichaam van Luc Bennekens op de parking. De gangsters hadden hem voor hun vertrek doodgeschoten.

Meer » Feiten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Luc Bennekens

Luc Bennekens:

https://i62.servimg.com/u/f62/11/22/12/24/luc_be10.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Luc Bennekens

Vira Bennekens, de dochter van Bende-slachtoffer Luc Bennekens die gegijzeld en vermoord werd op de Delhaize-parking in Overijse op 27 september 1985, schreef dit weekend de volgende emotionele brief naar haar vader.

http://nsm07.casimages.com/img/2017/12/24//17122402414714738715424357.jpg
De kleine Vira en haar vader in 1980

"Papa, wanneer zal iemand spijt betuigen over jouw dood?"

Dag papa,

Hoe gaat ie daarginds? Het is heel lang geleden, 32 jaar om precies te zijn, dat ik je nog gehoord, gezien of gesproken heb. De laatste keer was ik 6 en jij bijna 32. Schrijven had ik destijds nog niet onder de knie, aangezien ik amper in het eerste leerjaar zat. Maar nu, nu neem ik mijn pen ter hand om je eindelijk eens te vertellen hoe het hier daadwerkelijk zit.

Wist je al dat je een hipster avant la lettre was? Nu voeren mannen met hippe baarden opnieuw de boventoon in het straatbeeld. De ene al wat knapper dan de andere. Niet dat ik jou in een van hen herken, want ik weet dat jij in de hemel bent, een stralende ster aan het firmament.

Lees hier de hele brief » Nieuws

4

Re: Luc Bennekens

Luc Bennekens was getrouwd met Anita Baugniet. Is zij familie van Jean-Luc Baugniet?

5

Re: Luc Bennekens

Heeft niemand bovenstaande ergens in zijn archief zitten? Ik meen het ooit ergens gelezen te hebben, maar ik weet niet meer waar.