21

Re: Bernard Grandjean

Reneke wrote:

Ja P51, ik ben ook zo iemand tegengekomen. Ex-rallypiloot (1983 in Golf GTI), en heeft zoon Farcy en Otten in zijn Facebook-kennisenkring.

Enige tijd geleden heb ik dit ook gezien. Enerzijds vond ik dat toen ook serieus "verdacht", anderzijds probeer ik me soms in hun positie te stellen: moest ik iets te verbergen hebben dat niet mag uitkomen, zou ik dan Facebookvrienden worden met gekende-namen uit het dossier? Zeker niet.

Ik denk dat moest bijvoorbeeld Bonkoffsky een van de ultra-gekende namen had als facebookvriend, en hij had bijvoorbeeld bij "werk en opleiding" op Facebook "Politie Aalst" staan (en eventueel bij vorige: Rijkswacht en Diane), dat zijn naam hier mogelijks wel al voor oktober 2017 had kunnen verschijnen.

Overigens, is er iemand hier die nog NOOIT zijn/haar eigen naam heeft ge-Google'd? Ik denk dat verdachten uit het dossier die hier vernoemd worden, dit wel weten (of ze er nu iets mee te maken hebben of niet).

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Bernard Grandjean

Bedankt, the end. Eigenlijk kunnen we nu zeker zijn van de betrokkenheid van extreem-rechts ...

Re: Bernard Grandjean

the end wrote:

Grandjean deed zijn dienst in het jaar '83, uit dienst gegaan op 2 augustus '83. Was extreem-rechts, dicht bij CEPIC, Front de la Jeunesse en deed aan close combat.

In welke context die uit dienst gaan moet verstaan worden weet ik niet. Ik vermoed dat dit over zijn aanwezigheid gaat op het kabinet van Goor. Als hij daar zoals Latinus gewerkt heeft is de kans heel groot dat hij een officier of kandidaatofficier was, tevens vraag ik me ook af met de verwijzing CEPIC of hij zijn studies bij de KMS gedaan heeft.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

24

Re: Bernard Grandjean

Django68 wrote:

Bedankt, the end. Eigenlijk kunnen we nu zeker zijn van de betrokkenheid van extreem-rechts ...

Als jij (hypothetisch) een tas of valies binnen brengt in de Kringloopwinkel en daar hangt ergens nog een identiteitsplaatje van je op, en iemand koopt deze tas in de Kringloopwinkel, gooit dit plaatje bij de andere rommel die hij wil verbranden om zo weinig mogelijk linken te hebben indien men deze tas/valies zou vinden: dan is de betrokkenheid van jou bij de daden van deze persoon niet echt groot.

Daarmee bedoel ik niet dat dit zo is gegaan en dat er geen betrokkenheid kan zijn. Daarmee wil ik aantonen dat het vinden van dat identiteitsplaatje bij die andere zaken geen garantie-tot-betrokkenheid is.

Deze vondst was wel een mogelijk spoor (ook als de persoon er niets mee te maken had) om grondig te onderzoeken. Of dit goed of niet-goed werd onderzocht, weet ik niet.

Verder, moest ik een identiteitplaatje van mezelf willen vernietigen zodat dit zeker nergens aan gelinkt kan worden, dan deed ik dit niet bij "te-linken andere zaken, en al helemaal niet door dit te verbranden op een openbaar toegankelijke plaats waarbij ik niet weet of het brandje dit effectief heeft verbrand. Misschien was verbranding op die locatie op die moment de enige optie wegens creativiteitsgebrek of onwetendheid of iets anders. Misschien hadden ze gehoopt dat dit gevonden werd en gelinkt werd aan die persoon. Misschien heeft deze persoon er toch effectief iets mee te maken.

Teveel of-of-of en teveel misschien, om betrokkenheid als een zekerheid te kunnen beschouwen.

Mijn mening hoeft uiteraard die van u niet te zijn, en over schuld/onschuld/betrokkenheid spreek ik me niet uit in dit bericht. Wel probeer ik aan te tonen dat enkel en alleen dit gevonden identiteitplaatje geen bewijs tot "zekerheid" is.

Non semper ea sunt quae videntur

25

Re: Bernard Grandjean

FreCR wrote:

Overigens, is er iemand hier die nog NOOIT zijn/haar eigen naam heeft ge-Google'd? Ik denk dat verdachten uit het dossier die hier vernoemd worden, dit wel weten (of ze er nu iets mee te maken hebben of niet).

Je kunt de zoekresultaten via Google waarin jouw naam voorkomt laten verwijderen. Dat kan idd een veklaring zijn waarom over sommige verdachten zo weinig info terug te vinden is.

Re: Bernard Grandjean

Ik zeg niet dat Grandjean rechtsreeks betrokken is. Maar iemand uit zijn omgeving moet toch de mogelijkheid gehad hebben om aan zijn identiteitsplaatje te raken. Het is een van de schaarse materiële bewijzen die er zijn en daarom de moeite om tot op het bot uit te spitten.

27

Re: Bernard Grandjean

Django68 wrote:

Ik kan me moeilijk voorstellen dat er geen uitgebreid onderzoek gedaan is naar deze persoon. Daarom vind ik het vreemd dat hij nergens vernoemd wordt.

Dat zal er dan op wijzen dat het een dood spoor is. Of niet relevant?

Re: Bernard Grandjean

Als er een persoonlijk identiteitsplaatje op een plaats delict gevonden wordt kan dit niet anders zijn dan relevant. Het zal wel een dood spoor geweest zijn, net als het materiaal dat van Bultot afkomstig was.

29

Re: Bernard Grandjean

Het plaatje is sowieso relevant en een spoor om te onderzoeken (wat misschien gedaan is, dat weten we niet).

Als die man bijvoorbeeld (hypothetisch) 2 maand voor de vondst, aangifte heeft gedaan bij de politie of zo, dat hij z'n bagage verloren is in de inkomhal van Brussel-Centraal toen hij van Oostende kwam met de trein (met dat identiteitsplaatje). Dan zou dat een reden zijn waarom ze dit niet verder hebben onderzocht, en zou dat treinticket ineens ook verklaren. Als we de man zijn verklaring zouden weten en weten wat de onderzoekers er rond hebben onderzocht, zou dit misschien al meer duidelijkheid (of onduidelijkheid) kunnen brengen.

Non semper ea sunt quae videntur

30

Re: Bernard Grandjean

Inwoner van Aalst wrote:
Reneke wrote:

Ja P51, ik ben ook zo iemand tegengekomen. Ex-rallypiloot (1983 in Golf GTI), en heeft zoon Farcy en Otten in zijn Facebook-kennisenkring.

Wat is de achternaam? Ik heb geloof ik ook al zo iemand tegengekomen. Misschien hebben we het over dezelfde persoon.

Tiens, niet Pierre Maréchal? DN zegt me niets. Daniel Noël ook niet.