31

Re: Zoekactie Adinkerke

kenza wrote:

Maar ik meen op het forum gelezen te hebben dat er iets gevonden was in Lierde.

Waar op het forum?

kenza wrote:

Voor de kenners: de korste weg van de steengroeve van Lessines naar Adinkerke is van Lessines, Route de la Colline - die trouwens heel mooi is en zonder een rood licht - naar Doornik en inderdaad langs Lierde. En van doornik kun je naar De Panne en Adinkerke.

Ik denk dat er iets mis is met uw GPS. Als je vanuit Lessines naar Adinkerke wilt rijden via Lierde en Doornik, ben je 151 km onderweg. Een tocht die 2u20 duurt (Google Maps). De snelste weg is via Doornik (E429), Kortrijk en Ieper (1u30, 129 km).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

32

Re: Zoekactie Adinkerke

Ik heb gisteren redelijk wat tijd besteed aan het zoeken naar die Lierde verwijzing, niks gevonden op het forum/in de boeken die ik heb. Mijn schoonbroer die afkomstig is van Lierde er over aangesproken, die heeft er nooit wat over gehoord, ...

Over Google Maps wil ik me nog niet eens uitspreken, omdat ik niet weet welke banen er al lagen in '85 en welke niet.

Kan het zijn Kenza, dat je Everbeek bedoelde (deelgemeente van Brakel en dat je Brakel verwisseld hebt met Lierde)?

33

Re: Zoekactie Adinkerke

Zenga, je zou gelijk kunnen hebben wat gemeente betreft, maar er is zeker iets gevonden wat aan de Bende gelinkt kon worden.

Re: Zoekactie Adinkerke

Nu je het zegt, was de E429 al open in 1985? Volgens mij is die snelweg recenter.

Als je ongezien wil blijven is richting Pays de Collines een optie. Je kan eventueel via Overboelare - Everbeek via Flobecq/Pays de Collines richting Doornik.

We kunnen enkel maar hopen dat hun nieuwe tipgever geen fantast maar Patrick Pilarski zelf of andere spijtoptant is... Maar als hij enkel maar klusjesman was is het mogelijk dat hij bitter weinig weet over de Bende van Nijvel.

Everbeek en Overboelare is de drugs for weapons-piste. Beiden liggen op boogscheut van Deux-Acren waar bivakmuts is gevonden.

35

Re: Zoekactie Adinkerke

club_le-happy-few wrote:

Nu je het zegt, was de E429 al open in 1985? Volgens mij is die snelweg recenter.

Ik vergis mij altijd welke die nieuwe autostrade nu ook weer is waar ge zo goed op kon vlammen ...

Uit 't Wikipedia-artikel » wegenwiki.nl

De E429 is één van de nieuwere snelwegen van België, maar werd al sinds 1960 gepland, toen de route werd opgenomen in het autosnelwegenprogramma. De snelweg moest Brussel met Tournai en Lille verbinden. Tevens was de aftakking A9 gepland richting Kortrijk, die echter nooit gebouwd is. Een dergelijke verbinding heeft ook het geplande nummer A57 gedragen, van Ghoy naar Veurne.

In de jaren 70 werd over diverse varianten nagedacht, zoals een directe aansluiting op de Échangeur d'Haut-Ittre met de E19. Later werd een aansluiting op de in 1971 opengestelde N203a bij Halle voorzien. Het eerste deel van de E429 in 1978 opengesteld tussen Halle en Marcq. In 1989 opende een stukje tussen Frasnes en Tournai, en in 1990-1991 werd het oostelijk deel verlengd tot Lessines. Vervolgens ontbrak nog de schakel tussen Lessines en Frasnes. Dit deel werd op 7 april 2000 opengesteld, waarmee de E429 voltooid was.

36

Re: Zoekactie Adinkerke

Bedankt zenga voor de nuttige info. Vandaag bevestiging gekregen en er is inderdaad een pruik gevonden in een deelgemeente van Brakel. De speurders van o.a. de CWB hebben altijd veel belang gehecht aan deze vondst een paar dagen na Aalst en hebben ze ook altijd aan de Bende van Nijvel proberen te linken maar hebben zich altijd afgevraagd hoe de pruik daar terecht kwam. Mijn theorie is dat de Golf gedumpt is in de steengroeve van Lessines en dan heeft Patrick Pilarski de wapens meegenomen naar zijn vader in Adinkerke. Daarvoor heeft hij Route la Colline genomen naar Doornik en onderweg de pruiken gedumpt in Brakel, dan in Doornik autosnelweg op om er in Veurne af om naar Adinkerke te rijden maar op de afrit van Veurne was er controle waar Patrick Pilarski wegvluchtte.

37

Re: Zoekactie Adinkerke

kenza wrote:

Vandaag bevestiging gekregen en er is inderdaad een pruik gevonden in een deelgemeente van Brakel de. Speurders oa de. CWB hebben altijd veel belang gehecht aan deze vonds een paar dagen na Aalst

Kan je ook een bron vermelden aub? Je hoeft niet per se een naam te geven, maar je kan toch aangeven waar je je info ongeveer vandaan hebt?

38

Re: Zoekactie Adinkerke

Zenga, ik kan mijn bron niet via de site bekend maken maar de info klopt 100%. Het heeft zelf op deze site gestaan maar is er nu blijkbaar af.

Re: Zoekactie Adinkerke

Aangezien hij ook drugstrafieker was!

Overboelare: van waar ruilwaar (wapens) vertrekken + opium/morfine binnenkomt voor Bende Farcy (Paul Matthijs, Armand Coesens & Georges Lison) (= drugs for weapons: VDB, Bouchouche & Beijer) (Lison = ook dekmantel antikiteiten en bric à brac = De Staerke & Farcy + George Lison piloot 'drugs for weapons' missies) (buurgemeente Deux-Acren, op taalgrens, vliegveld op circa 1km van Deux-Acren).

Boerderij Everbeek: waar omzetten in heroïne voor Nederlandse markt, Noord-Frankrijk en prostitutiebuurt Brussel-Noord (= Bendes Farcy & De Staerke?) (op de taalgrens bij Ghoy = buurgemeente Deux-Acren).

Dealers Bende Haemers: Philippe De Staerke (coke), Francis Van Binst (heroïne)?

Garage Podevijn Aalst: Bouhouche, Mendez (als werknemers), connectie met Brakel/Overboelare/Everbeek/Deux-Acren, familie Van den Steen te veel gezien? Aalst en Overboelare/Deux-Acren zijn ook via Dender verbonden (jagerspad).

Re: Zoekactie Adinkerke

(Had het over Pilarski.) Vliegveld ook op 1 km van Dender in andere richting (stuk van Overboelare naar Deux-Acren).