Re: Zoekactie Adinkerke

Nog recenter zelfs Ben. Volgens mijn info werden alle vijvers twee jaar geleden - dus 2015 - al eens afgedoken zonder resultaat. Het verhaal en de tip zou zelfs al van 1986 of 1987 gekend zijn, dus veel langer dan wat in de recente berichtgeving hierover gezegd wordt. Waarom er dan nu toch nog eens gedoken wordt is niet duidelijk. Vermoedelijk om deze onderzoekspiste definitief te sluiten.

Re: Zoekactie Adinkerke

Zelfs als men iets vind moet men het verhaal nog kunnen ontwarren. Gekkenwerk.

Ik heb mijn mening nogmaals een keer herzien 'het laatste uur' maar denk toch een gedeelte van de betrokkene nu te kennen alsook hun motieven.

Ik zie een linkse (Beijer, communisten, banditisme) en rechtse (Bouhouche, WNP, banditisme) rode draad in het verhaal. Ik ken één crimineel die dweept met Rus omdat hij daar financieel beter van kan worden, de anderen zijn hoofdzakelijk rechts?

In het verhaal Beijer ben ik zeker van 2 betrokkenen (de twee A's die ik gemaild heb naar Ben - een slimme en een domme A). Met mogelijke link naar Zuid-Oost-Vlaanderen waar zeker 1 piloot ook sympathie heeft voor de rus.

Aan de rechtse zijde is de visvijver veel groter maar denk op basis van getuigenissen omgeving WNP, Mendez, CEPIC, en De Staerke/Nitelet voor het showelement. Finné, Mendez, wisten teveel en werden met kogel bedankt voor bewezen diensen. De Staerke-clan wordt geviseerd een leeft nadien van kleinere home invasions, antiekdiefstallen, verkopen van paar zakjes xtc-pillen en het OCMW.

Aan welke kant Haemers staat weet ik niet. Mogelijk zijn ze overgelopen van rechts naar links omdat ze er financieel beter van werden (van loopjongens voor vdb tot ontvoerders van VDB)?

Desondanks dat Bouhouche en Beijer elkaars politieke tegenpolen vertonen ze ook psychopatisch en manipulatief gedrag. Omdat geld primeert op overtuiging beslissen ze dan ook samen een spelletje te spelen. Ze beschuldigen elkaar en creëren neppistes waarbij ze elkanders bewijsmateriaal vermengen (Houssière, Ronquières).

Niemand geraakt er nog aan uit. Welke piste moeten ze nu volgen? Extreem rechts, extreem links, marginalen, marginale criminelen of de elite-criminelen. Ze kunnen wraak nemen op de rijkswacht, er is destabilisatie, extreem rechts kan zich uitleven en de crimineel van de communisten kan ongestraft een drugs- en wapenimperium uitbouwen.

63

Re: Zoekactie Adinkerke

Deze vijver zou nog nooit grondig onderzocht zijn, wel een paar jaar geleden de andere twee vijvers. Straks om 19 uur is er info op VTM. Vijver is deze keer volledig afgeschermd.

64

Re: Zoekactie Adinkerke

Informant: “Ga ervan uit dat de helft van de Bende van Nijvel nog leeft”

Wat verbergen de vijvers in Adinkerke, waar er op de modderige bodems nu volop gezocht wordt naar de wapens die mogelijk gebruikt zijn door de Bende van Nijvel? De tipgever die de speurders jaren geleden al naar Adinkerke leidde, doet nu voor het eerst zijn verhaal in “Terzake”. “Veel mensen zijn zenuwachtig nu er gegraven wordt. De bendeleden zijn oud geworden, maar ze zijn nog niet allemaal dood.”

Bijna 32 jaar geleden is het intussen dat de Bende van Nijvel haar laatste overval pleegde. In de jaren 80 zaaide de Bende angst en terreur met haar roofovervallen. De balans? Minstens 28 dodelijke slachtoffers en tientallen gewonden. Na 9 november 1985 – de dag van de laatste en bloedigste raid op de Delhaize in Aalst – werd het stil rond de Bende van Nijvel.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Bekijk vanavond de hele reportage met de getuigenis van de informant in "Terzake" om 20 uur op Canvas.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Zoekactie Adinkerke

De volledige reportage van Terzake vind je hier terug » YouTube

Re: Zoekactie Adinkerke

Merovinger wrote:

Nog recenter zelfs Ben. Volgens mijn info werden alle vijvers twee jaar geleden - dus 2015 - al eens afgedoken zonder resultaat. Het verhaal en de tip zou zelfs al van 1986 of 1987 gekend zijn, dus veel langer dan wat in de recente berichtgeving hierover gezegd wordt. Waarom er dan nu toch nog eens gedoken wordt is niet duidelijk. Vermoedelijk om deze onderzoekspiste definitief te sluiten.

Wat zijn uw bronnen, als ik vragen mag? Ik kan me niet voorstellen dat ze eerder zijn gaan duiken zonder dat dit de pers haalde. Zelfs al probeert men nog zo discreet te werk te gaan, het valt echt wel op, zeker in vijvers die middenin de bebouwing liggen, en dat bereikt dan onherroepelijk een journalist.

Re: Zoekactie Adinkerke

kenza wrote:

Deze vijver zou nog nooit grondig onderzocht zijn, wel een paar jaar geleden de andere twee vijvers. Straks om 19 uur is er info op VTM. Vijver is deze keer volledig afgeschermd.

Uit welke bron komt deze info?

68

Re: Zoekactie Adinkerke

Gisteren zijn er enkel wat lege metalen blikken verf gevonden maar dat is spijtig genoeg normaal dat er vuil gedumpt wordt. Maar hopelijk wordt er de komende dagen meer gevonden.

69

Re: Zoekactie Adinkerke

Kenza, ben jij in de buurt om de werken op te volgen?

Re: Zoekactie Adinkerke

Raf wrote:

Kenza, ben jij in de buurt om de werken op te volgen?

Kenza wil er bij zijn natuurlijk wanneer ze naast de wapens ook nog pruiken en de Golf van de Bende gaan opvissen. big_smile

Uit een proces-verbaal blijkt dat een onderzoeker in 2009 als eens ter plaatse kwam met de politie en dat hij er foto’s nam. “Er is toen overwogen om een onderzoek te starten, maar er deed toen informatie de ronde dat er in 2005 in een waterput gebaggerd was”, zegt de procureur des Konings van Henegouwen Pierre Magnien.

Meer » Nieuws