Re: Patrick Pilarski

Grimbergen even gekoppeld aan de drie namen, uitgebreid gezocht op het forum, helaas kom ik niet verder dan een garagehouder van tweedehands auto's, wapens en de welbekende Golf. Met informatie die 100% klopt is een naam van een straat toch wel het minste, anders wordt het wel erg moeilijk de info te kwalificeren.

112

Re: Patrick Pilarski

Ja inderdaad, op het forum is er niets van terug te vinden! Mischien op de kieslijsten van vroeger? Nogmaals, dit is niet mijn terrein daarom deel ik deze info op het forum. Misschien zijn er hier mensen die er iets aan hebben en het verder kunnen uitspitten want dit lijkt mij wel heel belangrijke info.

Re: Patrick Pilarski

Duidelijk Kenza, de genoemde personen stonden in Grimbergen als verkiesbaar op verkiezingslijsten.

114

Re: Patrick Pilarski

Bedankt vleermuis!

115

Re: Patrick Pilarski

Ietsje meer details vleermuis? Welke partij en welk jaar?

Re: Patrick Pilarski

Moet je niet aan mij vragen Dim. Kenza begin over 100% infomatie over adressen en verwijst dan naar kieslijsten. In die context moet je mijn vraag beoordelen.

117

Re: Patrick Pilarski

Mmmm. Dan gaan we toch wel wat meer info nodig hebben om na te gaan of dit alles iets betekent... Kleine poging:

  • Grimbergen is de plaast waar men om één uur ’s nachts aan het kerkhof een Golf GTI vond, identiek aan de overvalwagen in Aalst. Het gaat om een wagen die twee uur na de overval werd gestolen op de Kunstlaan in Brussel. Zie » Forum

  • In maart 1987 werd, op vraag van het parket van Dendermonde, nabij de Verbrande Brug in Grimbergen in het kanaal Brussel-Willebroek gedoken op zoek naar de Golf GTI die gebruikt werd bij de feiten van Aalst. Op 11 maart 1987 werd een witte Golf GTI boven water gehaald die echter niets met de Bende van Nijvel lijkt te maken te hebben. Zie » Forum

  • Link met een mecanicien bevriend met Marc Vandam van de Bende Haemers: "Et Marc Vandam, était-il à Heverlee? Que non. Il travaillait ce jour-là avec un ami mécanicien sur un avion Broussard à l'aéroport de Grimbergen. C'est le jour où les gendarmes ont contrôlé les passagers d'un Beechcraft américain se souvient-il. Faut-il le croire? Peut-être aussi. Le Broussard était là, le Beechcraft et les gendarmes aussi. Le copain mécano de Grimbergen pourrait bien s'en souvenir aujourd'hui." Bron: Le Soir | 24 september 1993

  • gaat het over Salesse? Die had een zaak van tweedehandsauto's in Grimbergen

En:

Wijkagent “Den Danny" gaat op rust na 31 jaar dienst. Danny zijn loopbaan bij de gemeentepolitie van Grimbergen begon in 1980. Het was toen een korps van dat bestond uit een 20 á 25 manschappen. [...] Hij vertelde ons het volgende: “begin jaren '80 hadden wij de moord op een Vietnamees meisje in het H. Hart te Grimbergen. We hadden de campingmoord te Grimbergen waar een baby met 16 schaarsteken werd afgemaakt. Eveneens waren er in die periode verschillend verkeersongevallen met dodelijke afloop waar kinderen bij betrokken waren."

"Ik maakte ook de periode mee van de CCC met hun bomaanslagen over het hele land. Toen moesten we tijdens het "politiealarm" soms 4 á 5 uur observatie en controle uitvoeren op belangrijke gewestwegen. De bende Haemers met vertakking in Grimbergen en de bende van Nijvel met hun dodelijke overvallenraids op de warenhuisketen Delhaize hebben we ook meegemaakt. Aangezien ook dreiging op Delhaize van Grimbergen bestond  was er bij speciale acties toch wat spanning en nervositeit bij onze diensten. Tijdens de bijstand van een deurwaarder werd ik zelfs eens bedreig met een LR.(pistool) , Gelukkig met goede afloop. En dan kwam de zaak Dutroux met de algemene politiehervorming tot gevolg.[...]"

Bron » www.lokalepolitie.be

118

Re: Patrick Pilarski

Zymund Pilarski verhuisde in 1984 van Grimbergen naar Adinkerke.

119

Re: Patrick Pilarski

Patrick Pilarski was 1 meter 89 en reed in zijn jaren met een Suzuki GSX-R.

120

Re: Patrick Pilarski

Over de nota van Acke, post 82:

Opvragen oorlogsdossiers door VDB staat er in zelfde context van SIE. Vroeg VDB die op in context rekrutering SIE? Wie zeker een fors dossier moet hebben gehad is de vader van Bonkoffsky, politiek gevangene geweest in tweede wereldoorlog. What about vader Pilarski? Zou wel straf zijn als er parallellen waren ..