71

Re: Patrick Pilarski

Die foto die ik postte stond nog niet in dit topic. Ik merk dat andere forum leden het juist wel interessante info vinden.

Re: Patrick Pilarski

Gerben, kijk eens op 'Zoekactie Adinkerke', post 67. Overigens waardeer ik uw post wel.

73

Re: Patrick Pilarski

Gerben wrote:

Huis van Sigmund Pilarski ligt aan de Moeresteenweg 82, Adinkerke

Welkom Gerben. Kleine correctie: Zygmunt Bernhard Pilarski, overleden 2 april 2007. Iemand een idee in welke taal of talen Patrick Pilarski is opgevoed? Nationaliteit moeder?

Voor wie graag wat dieper graaft: Pilarski > Maud Sarr > Blaton > Bongiorno

Re: Patrick Pilarski

Pilarski is een Poolse familienaam, kan ook worden geschreven als Pilarczyk.

75

Re: Patrick Pilarski

CleverTrevor wrote:

dat hij mogelijk zou zijn doodgeschoten bij een juweliersoverval in Soedan

Hoe verzeil je in hemelsnaam in Soedan? Zou Pilarski betrokken zijn geweest in de wapenexport van Ronald Rossignol richting Soedan? Wie met een binnenschip kan varen, zie ik eventueel ook wel een vliegtuig vliegen. De tipgever in de VRT-reportage verspreekt zich misschien als hij Pilarski omschrijft als een zeer goed piloot? En herstelt zich dan door een zin later over rijden te spreken?

76

Re: Patrick Pilarski

Aansluitend op vorige post, een interessant artikel over een Britse piloot die illegale wapenexport verzorgde in de jaren 90, maar waarin vreemd genoeg ook de Belgische Staatsveiligheid ter sprake komt » www.theguardian.com

Indien de foto's van Pilarski in Gibraltar in dit timeframe passen, dan wordt de piste toch behoorlijk warm.

Re: Patrick Pilarski

Ik denk niet dat Pilarski tot dat niveau behoorde. Ik denk hooguit wat kleinschalige drugssmokkel en vuile werkjes. En zeker niet als informant van staatsveiligheid. Denk dat we die namen zo onderhand kennen.

Uiteindelijk is het ook maar klein wereldje met 99% kleine garnalen die vroeg of laat vastzitten of kogel krijgen, en 1% die alle macht en geld bezit doordat ze samenwerken met de 'bovenwereld' (staatsveiligheid, DEA,...). Net zoals in de echte wereld waar 1% ook beslist over het lot van de andere 99%.

78

Re: Patrick Pilarski

In de nota's van Willy Acke wordt een taxichauffeur Pillarski vermeld. Zie » tueriesdubrabant.winnerbb.com
Tussen haakjes staat dan: contact Moussa.

79

Re: Patrick Pilarski

He ja, goed gezien!

Re: Patrick Pilarski

Trojan wrote:

In de nota's van Willy Acke wordt een taxichauffeur Pillarski vermeld. Zie » tueriesdubrabant.winnerbb.com
Tussen haakjes staat dan: contact Moussa.

Heel goed opgemerkt! Hier onder de bewuste nota:

http://i68.servimg.com/u/f68/15/00/61/71/ack12410.png

De naam Pilarski komt wel in een hoogst interessante combinatie voor, juist onder iets over het SIE en naast iets over Lekeu.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.