Re: Christiaan Bonkoffsky

Elvis wrote:

Wat mij intrigeert is het jaar wanneer 'Chris' moet toegetreden zijn maw zijn opleiding van twee jaar en met wie zou hij dan in contact kwam? Ik zoek eigenlijk zijn invloeden die hem deden bewegen tot het worden van de reus. Zoals Robert Beijer beweerde ingelijft te zijn geworden op de VUB in dat studentencafé. Ik probeer maar mee te denken ... Was de Staerke trouwens niet van omgeving Dendermonde oorspronkelijk? Kan fout zijn. Goede avond nog.

De Staerke komt van oorsprong uit de wijk Negenmanneke in Sint-Pieters-Leeuw. Beijer heeft op internaat gezeten met Albéric Otten, die ik hier al enkele maanden probeer aan te kaarten op het forum, maar zonder succes! Blijkbaar zitten velen te wachten op 'bekende figuren' zoals Haemers en vinden ze de rest niet de moeite om te onderzoeken.

Op deze meneer zijn landgoed was de tweede woonst van Farcy (drugsbaron, wapenexpert, zou nu wapenhandel-oorlogsvoertuigen verhandelen alhoewel hij officieel 'visser' en 'kippenboer' is) en een schuilhol voor Philippe De Staerke.

Er zijn inderdaad wel wat marginale cafés geweest in deze regio ... Ik ben ooit in Aalst (café Stationsplein) ook aangeklampt geweest door een man die beweerde zijn beste vriend vermoord te hebben, linken legde naar andere zaken in Aalst, ... Hij was zogezegd een gewezen topvoetballer maar door blessure en zijn vrouw die hem bedroog met beste vriend was hij op door geraakt en kon er niets hem nog schelen. We zijn dan opgeschoven naar buffet van het station en daar is hij ons naartoe gevolgd ... tot buiten aan de deur. Compleet radeloos en huilend. Er is ook een soortgelijk verhaal van Renne in een Aalsters café over een man die zijn beste vriend moest vermoorden en alludeerde naar de Bende ... maar de persoonsbeschrijving van Ben is zeker niet degene die ik voor mij had, die zag er helemaal niet schrikwekkend uit. Is dat Aalsterse caféhumor of wat?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Edit: De Staerke's zijn geboren in Beersel, hebben grootste deel van hun jonge leven in Negenmaneke gewoond in 'gewone rijhuizen'.
Léon De Staerke zou onlangs in de buurt van Tollembeek-Galmaarden wonen en zijn zoon heeft tijdje in Geraardsbergen gewoond.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Is Andre Cammerman (ex-Diane) ook niet gespot net voor aanslag Aalst?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ja, Cammerman is met Bouhouche gespot in 't Christoffelken. Wat in contrast stond met het valse alibi van Beijer waarin hij verklaarde dat hij Bouhouche thuis opbelde n.a.v. overval.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Inderdaad. En dan hebben we Amory nog. Christian Amory was lid van Diane tot 1977. Hij komt toch meermaals voor in het dossier. Allemaal toeval?

56

Re: Christiaan Bonkoffsky

Beste aanwezigen, gedrevenheid en inzet was ook de doelstelling van Luc en Patrick. Toen zij werden uitgestuurd naar een warenhuis- inbraakalarm, kon niemand of niets vermoeden dat een in het nauw gedreven dief, hen het daglicht niet meer zou gunnen.
Deze herdenking is dan ook een blijk van waardering aan Luc en Patrick.

Herdenken wij ook de overleden collega's: Inzonderheid de heer Christiaan Bonkoffsky en Patrick Van de Vijver die dit jaar zijn overleden. Alsmede de slachtoffers van de Delhaize-overval waarvan de nabestaanden 30 jaar na de feiten nog steeds in het donker staan wat daders en motief betreft.

Bron: Facebook-pagina Lokale Politie Aalst

Re: Christiaan Bonkoffsky

Gerben, Dat is inderdaad een vreemde verklaring, die sinds deze ochtend op het internet rondgaat.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Vanaf het begin werd het verband met de rijkswacht (Diane) gelegd, onder meer door René Haquin die de modus operandi duidelijk aan hen linkte. Er was ook de opmerking van kolonel Arsène Pint na Aalst: "'t zijn toch die van ons niet?" Al die jaren jaren hing er in de kantoren van de politiediensten een robotfoto van een man wiens gelijkenis met één van hun collega's (meer dan) treffend was. Blijkt die kerel ook nog verlof te hebben gehad op dagen van de terreurdaden. Bovendien spraken getuigen over een hinkende reus. Daar had hij blijkbaar een ziektebriefje voor ingediend... Maar nooit rinkelde er bij de speurders een belletje.

Ik denk dat David Van de Steen gelijk heeft, dit is een topje van de ijsberg. Eén en ander mag dan misschien in marginale café's gekonkelfoesd zijn geweest en de daders waren waarschijnlijk (goed getrainde) koorknapen. Maar wie was of waren de dirigent(en)? Wie manipuleerden al die jaren het onderzoek? Ik geloof lang niet alles wat in de pers komt maar meen te begrijpen dat nogal wat mensen in de streek van Dendermonde en Aalst wisten dat de gevierde carnavalist betrokken was en zwegen. Komaan zeg.

59

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wanneer en bij welke feiten werd voor het eerst een mankende reus gerapporteerd? Iemand?

60

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik lees zonet op de website van HLN dat reeds in 1999 Boskoffsky werd doorgegeven door enkele mensen die in hem (na vrijgave van de nieuwe reeks robotfoto's) de reus zagen; Zowel op basis van fysieke kenmerken, alsook op basis van zijn levenswandel. Zeer vreemd dat spoor toen niet (naar behoren) werd onderzocht. De speurders (wie waren dat toen?) laten weten, dat toen er niet voldoende aanwijzingen zullen geweest zijn om Boskoffsky als verdachte te beschouwen.

Ik ben verder (maar dat is in de kantlijn) teleurgesteld in de berichtgeving op VRT-news. Ze lopen behoorlijk achter wat betreft informatie. Zo ook de berichtgeving gisteren, alwaar pas uren nadat de berichtgeving in de media stond, uiteindelijk een artikeltje stond te lezen.