641

Re: Christiaan Bonkoffsky

Luk Paard, ik probeer niet de man te spelen, maar na het lezen van de zoveelste van je ellenlange posts stel ik mij elke keer weer de vraag wat je nu precies heb gezegd. Ik waardeer je bijdragen, maar ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek door te stellen dat het prettiger zou zijn om lezen als je posts iets beknopter waren en je sneller to the point komt.

Re: Christiaan Bonkoffsky

zenga, ok hoor! No problem ... ik schik mij al blijft mijn gedachtegang de mijne en in zijn geheel!

  • Vader Bonkoffsky: Functie als militair? Waaraan overleden? Levenswandel?

  • Luc Bonkoffsky: Familie (neef)? Politieman? Levenswandel?

  • Broer Patrick: levenswandel? Beroep?

  • De familie: wie en wat in Polen? Wie wanneer naar België? Levenswandel/achtergronden van de familie (ruimer). Is hier meer over geweten?

  • En de huisgezel van Christiaan: Wat weten we daarvan? Sinds wanneer precies in huis?

  • Plus: de verdwijning (?) van de laptop en geld etc...van Christiaan? Wie zit hierachter (Broer? Huisgenoot? De neef?...)?

643

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dat is al veel duidelijker. smile

luk paard wrote:

Plus: de verdwijning (?) van de laptop en geld etc...van Christiaan? Wie zit hierachter (Broer? Huisgenoot? De neef?...)?

De laptop zou naar de huisgenoot gegaan zijn is her en der verklaard, die is onderzocht en is niks bijzonders op gevonden.

Over het verdwenen geld: een tijdje terug werd er in deze topic aangegeven dat zijn energiefacturen naar een adres in Dendermonde werden gestuurd. Op dat adres (appartementsblok) was geen advocaat terug te vinden (enkel een naamgenoot van een advocaat die verderop in die straat kantoor had) maar wel een naamgenoot van Bonkoffsky. Lijkt me dus niet dat hij in de schuldbemiddeling zat, maar wel dat familie zijn rekeningen voor energie betaalden (en waarschijnlijk dus ook meer) en dus ook toegang hadden tot zijn rekeningen.

En een laatste mogelijkheid over het verdwenen geld: als je je pensioen officieel de 24ste krijgt, maar de 23ste staat het al op de rekening en je sterft op de 23ste, dan komt er weken later een automatische terugvordering van de pensioendienst voor het volledige bedrag van die maand (zelf meegemaakt eerder dit jaar). Maar dit zou duidelijk uit de rekeninguittreksels moeten blijken.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dankjewel voor deze reactie zenga. En ja, ik volg dit verder op en speur wat rond (lees hier nog veel bij ... is een echte klus hoor) en ben uitermate nieuwsgierig naar enkele vragen die ik mij nog stel! We zien wel.

645

Re: Christiaan Bonkoffsky

luk paard, als je je daar wil in vastbijten is het best dat je zelf in contact tracht te komen met broer/neef/familie of ex. Want hier kan niemand jouw vragen beantwoorden. Succes ermee (en dat meen ik)!

646

Re: Christiaan Bonkoffsky

luk paard wrote:

Luc Bonkoffsky: Familie (neef)? Politieman? Levenswandel?

Bedoel je Christiaan i.p.v. Luc?

Dat zulke zware misdrijven niet worden opgelost, getuigt enkel van inmengingen door derden. Overtuigingsstukken die verdwijnen. Overtuigingsstukken die opzettelijk vernietigd worden. De vernietiging van P.V.'s en de verbranding van opbouwende werkmappen. Niettegenstaande van elk opgemaakt proces verbaal van vaststelling, verhoor, ondervraging, huiszoekingen, ambtsplichten, uitvoerende opdrachten, normaal een dubbel moet behouden worden.

Stel dat Christiaan Bonkoffsky op de voorgrond zou treden als dader, mededader, medeplichtige. Hoe gaan we deze nog verhoren en confronteren met belangrijke overtuigingsstukken die onvindbaar zijn? Het onderzoek staat hopeloos bol van allerlei gebreken en tekorten die een absolute must zijn in de strafrechtelijke bewijsvoering. Indien men eerlijk mijn mening vraagt, zou het arrest volledig haaks kunnen staan op de uitgesproken waarheidsvinding inzake het arrest van Els Clottemans en uitgesproken door Assisenvoorzitter de heer Jordens.

Ik aarzel zeer sterk in de oplossing van de hele reeks misdaden. Want de onafhankelijkheid van alle medewerkers in dergelijke onderzoeken is een absolute must in het welslagen van dergelijk opsporingswerk. Zonder enige inmenging en ongeoorloofde tussenkomsten van derden. Ontelbare elementen die twijfel kunnen zaaien en die ontegensprekelijk zullen opgeworpen worden in de aktes van verdediging. En wat bij twijfel als eindresultaat? Juist...de volledige vrijspraken die over gans de lijn onbetwistbaar en ontegensprekelijk zullen volgen.

Elke speurder weet bij voorbaat dat zijn ijver, wilskracht en onvoorwaardelijke inzet in dergelijk voorafgaandelijk misprijzend onderzoek niet het gewenst eindresultaat zal opleveren. Verontschuldig mij voor mijn teleurstellende en pijnlijk overkomende visie. Wat me wel kan overtuigen zijn de lakse en talmende houdingen van zowel de politionele diensten, de magistratuur en de politieke instellingen. Acht maanden wachtende op een eerste kantschrift als opdracht in een onderzoek, getuigt mijn inzien niet meer van ernst waar men als slachtoffer op hoopt. Dit werkt echt niet meer motiverend!

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bossi wrote:

Bedoel je Christiaan i.p.v. Luc?

Bossi, neen, ik doel wel degelijk op Luc. Dat zal wel familie zijn en is ook politieman in de streek van Aalst!

zeno, bedankt voor de reactie!

648

Re: Christiaan Bonkoffsky

luk paard wrote:

Bossi, neen, ik doel wel degelijk op Luc. Dat zal wel familie zijn en is ook politieman in de streek van Aalst!

Sorry, dan is er mij wel degelijk iets ontgaan, Luk. Verder wil ik niet tergend overkomen, maar de nodige voorzichtigheid is wel geboden met iemands privacy. Hoewel ik het niet altijd eens ben met deze wetgeving die men te pas en te onpas te grabbel neemt.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dankjewel Bossi! En ja, dat klopt, echter ik stel mij enkel de vragen die zich in zo een onderzoek (al is het als amateur en/of opinievormer of Belg ter goeder trouw/met de beste bedoelingen zoals wij/jullie hier allemaal) kunnen laten stellen. Deze onverkwikkelijke zaak met zovele doden duurt nu al zovele jaren zonder enig echt schot (vergeef mij de uitdrukking) in deze! Kortom mocht ik beroepsmatig met dit dossier te maken hebben dan stelde ik mij ook deze vragen.

650

Re: Christiaan Bonkoffsky

luk paard wrote:

Bossi, neen, ik doel wel degelijk op Luc. Dat zal wel familie zijn en is ook politieman in de streek van Aalst!

Betreft politie Dendermonde.

luk paard wrote:

Kortom mocht ik beroepsmatig met dit dossier te maken hebben dan stelde ik mij ook deze vragen.

Niet alleen vragen. Je merkt de strijd die je moet voeren waartegen je machteloos staat. Speurders die in het dossier werkzaam zijn zeggen het niet met zoveel woorden. Ze doen je niet alleen buigen maar ook barsten. Dit overkwam ook een BOB'er in de hormonenmaffia die zijn relaas en ervaringen neer schreef in een boek.