761

Re: Christiaan Bonkoffsky

Vreemd toch dat in de pers nu algemeen wordt geschreven dat Bonkoffsky de 'reus' was. Daar is toch geen enkel bewijs van of heb ik iets gemist?

762

Re: Christiaan Bonkoffsky

Inderdaad zeno, officieel word er niet veel aandacht besteed aan het item 'Bonkoffsky'. Het is dan ook een verhaal van "ik heb horen zeggen dat". Niet meer, niet minder! Daarop kan je geen bewijsvoering starten. Hoe onze nationale media het echter naar voor brengen past natuurlijk in hun verkoopstrategie!

763

Re: Christiaan Bonkoffsky

Voor de speurders staat het zo goed als vast: enkele leden van de Groep Diane van de rijkswacht organiseerden de overvallen van de Bende van Nijvel. De onderzoekers willen dan ook alle collega’s van Christiaan B., de vermoedelijke Reus, bij het elitekorps en de rijkswacht screenen. Tegelijkertijd wordt zijn vriendenkring zorgvuldig in kaart gebracht.

Het onderzoek naar de Bende van Nijvel richt al zijn pijlen op de Groep Diane, de voorloper van de huidige CGSU. Die elitegroep werd eind 1972 binnen de rijkswacht opgericht in de nasleep van de terroristische aanslag op Israëlische atleten tijdens de Olympische Spelen in München. Groep Diane moest een antwoord kunnen bieden mochten terroristen in ons land opduiken.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

764

Re: Christiaan Bonkoffsky

Kenza, artikel van Oktober 2017, wel handig als je er bron/datering bij zet. Nu lijkt het alsof het pas binnengelopen nieuws en dus een 'wending' in het onderzoek is.

765

Re: Christiaan Bonkoffsky

Was informatief en het was stil om op het forum, ik was dat artikel tegengekomen en was nog niet gepost.

766

Re: Christiaan Bonkoffsky

kenza wrote:

Was informatief en het was stil om op het forum , ik was dat artikel tegengekomen en was nog niet gepost

Staat al sinds oktober hier » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Christiaan Bonkoffsky

Merovinger wrote:

Schriftelijke vraag nr. 2318 gesteld door Carina Van Cauter (Open Vld) op 11 december 2017 aan minister van Justitie Koen Geens te beantwoorden tegen 17 januari 2018

Onlangs verkregen we van u in de commissie Justitie een duidelijke stand van zaken en verdere informatie betreffende het onderzoek naar de Bende van Nijvel en de meest recente onthullingen over de mogelijke identiteit van de Reus van de Bende. Tijdens uw uiteenzetting in de commissie Justitie van 24 oktober 2017 ging het kort ook over de caravan die eigendom was van Christiaan B. U verklaarde toen: "Ingevolge contact met de voormalige vriendin van de rijkswachter in 2017, gaf zij enkele bijkomende elementen en meer bepaald dat zij hem een caravan had gekocht in Cerfontaine op een camping. Deze caravan werd teruggevonden door de onderzoekers, maar er werd geen enkel bruikbaar spoor meer aangetroffen."

In uw uiteenzetting een week later in de commissie Justitie haalde u het onderzoek naar de caravan ook kort aan: "In verband met de onthullingen over de identiteit van de mogelijke Reus, de laptop van betrokkene werd inderdaad onderzocht. Hetzelfde gebeurde met zijn persoonlijke spullen die na zijn overlijden terechtkwamen bij zijn broer. Ook een caravan die hij bezat, werd onderzocht. Gelet op het geheim van het onderzoek kan ik daarover niets meer zeggen.". In de pers kon ik ook lezen dat een journalist zonder enig moeite de caravan van de verdachte kon betreden en zelf de hele inboedel nagaan. Tot zijn verbazing kon hij een adresboekje vinden daterend uit 1984 met daarin een tiental namen en adressen uit de buurt van Aalst.

Volgens een overlevende van de aanslag in Aalst is minstens één van de namen een extreemrechtse wapenliefhebber uit Erembodegem. Aldus lijkt het alsof dit minstens enige aandacht van de speurders oproept. Groot is mijn verbazing wanneer ik dan ook lees dat procureur-generaal De Valkeneer volledig uit de lucht valt wanneer hem op het adresboekje gewezen wordt. Volgens hem hebben de speurders de caravan grondig doorzocht, en zoals ook uit uw uiteenzetting van 24 oktober bleek, geen enkel bruikbaar spoor meer gevonden. De procureur-generaal verklaart verder dat het boekje in beslag genomen zal worden bij de journalist in kwestie en dat het verder onderzocht zal worden. Een adresboekje, daterend van een jaar voor de aanslag in Aalst, van een van de mogelijke hoofdrolspelers in de Bende van Nijvel, met daarin namen en adressen van kennissen van de verdachte, lijkt mij een voldoende nuttig spoor om verder te onderzoeken.

  1. Klopt het dat de speurders niets hebben gevonden in de caravan van Christiaan B.? Zo ja, gebeurde het onderzoek wel grondig genoeg gezien een journalist het adresboekje zonder enig probleem kon vinden?

  2. Acht u het nodig dat het domein van de verdachte beter afgeschermd wordt van eventuele passanten of bezoekers? Mogelijke sporen kunnen, zo blijkt, verloren gaan.

  3. Zal u instructies geven aan de procureur-generaal en het onderzoeksteam om dergelijke zaken in de toekomst te vermijden?

Minister Koen Geens heeft tot op heden de vraag nog niet beantwoord. De vraag werd dan maar zonder antwoord gepubliceerd in het Bulletin van schriftelijke vragen en antwoorden van 29 januari 2018. Zie » bulletin 143 (PDF-bestand - vraag staat op pagina 69)

768

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het is verdacht stil op alle fronten.

769

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het nieuwe team dat zich aan het inwerken is?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wat Bonkoffsky betreft: ik ben wel geïnteresseerd in interviews met zijn broer, ex-vrouw en ex-vriendin, zodat ik zelf een oordeel kan vormen. Ook in 'Andere tijden' werd er weer gesproken met Van der Steen et cetera, maar dat leverde niets nieuws op. Ik ben meer benieuwd naar mensen uit Bonkoffsky's directe omgeving.