Re: Hypothese Cobra

zeno, wees maar gerust dat als de waarheid er is, de schuldigen (die nog leven tenminste) zullen worden veroordeeld. Het proces zal er komen, denk maar niet dat het gerecht er al de brui aan geeft alvorens het begint. Dat het lastig kan worden geloof ik best wel, maar de rechtsgang zal worden opgestart, dat is men verplicht tegenover de maatschappij.

402

Re: Hypothese Cobra

Een beetje meer respect voor mensen die hetzelfde willen maar vraagtekens plaatsen achter jullie onderzoekswerk, je kan een stelling-hypothese uitdiepen, maar daar zijn wel juridische regels aan verbonden als je die in het openbaar brengt. Tot nu toe heb ik in uw schrijfsels op dit forum niets nieuws gehoord of gelezen, zelfs Boudewijn zijn "spionnen" is niet nieuw. In elk geval ik blijf neutraal en wacht de paashaas af, lang geleden dat ik nog zo afwachtend was.

403

Re: Hypothese Cobra

Even vermelden, wij lezen en herlezen de berichten van dit forum. We vullen aan met andere lectuur en met getuigenissen. Zonder dit forum stonden we gewoon nergens. Dus ere aan wie ere toekomt, namelijk de forumbeheerder en last but not least de anciens die van nul begonnen zijn. Het team dat zijn wij allemaal. Laat ons verder samenweken .

Re: Hypothese Cobra

Wijze woorden coconut, laten we iedereen hier in ere houden en als dat niet altijd in je straatje is dan is dat zo. Als je alle letters hier geschreven op de weegschaal van vrouwe justitica gaat leggen kan je een blad vol aan wetsartikelen neer pennen. Neutraal wacht ik af. Bijna pasen, spannend.

Re: Hypothese Cobra

Sjonge jonge wat is dit hier allemaal?
Het lijkt wel of hier normaal denkende mensen naar de slachtbank moeten worden gebracht!
Wanneer iemand anders denkt dan diegenen die hier het forum denken te mogen/moeten kapen, is de roep tot verdelging bij wijze van spreken bijna groter dan de roep op/om gerechtigheid in het Bende van Nijvel-dossier!
En dit beste mensen is onaanvaardbaar!

Zeno is helaas niet de enige want ook ik maar nog menig andere krijgt hier door een aantal individuen (met welk doel zijn ZIJ werkelijk hier begin ik mij af te vragen) een kwasie veroordeling opgekleefd en dat is, mocht de problematiek niet zo verschrikkelijk zijn, gewoonweg van de gekke!

Maar ook wij wijken niet hoor, want er valt ons helemaal niks te verwijten! Echter zijn wij vowassen mensen die niet alles klakkeloos geloven wat er in dit dossier en de rand er van wordt uitgebazuind!!!

406

Re: Hypothese Cobra

witisgeengrijs wrote:

Het proces zal er komen, denk maar niet dat het gerecht er al de brui aan geeft alvorens het begint. Dat het lastig kan worden geloof ik best wel, maar de rechtsgang zal worden opgestart, dat is men verplicht tegenover de maatschappij.

Wat men m.i. verplicht is t.o.v. de maatschappij is het naleven van de correcte rechtsgang (of hoe dat ook in officiële terminologie mag  heten), daarmee bedoel ik dat men voor het Bende van Nijvel-dossier geen uitzondering hoeft te maken noch trucken van de foor toe te passen. Ik heb al menig advocaat horen zeggen dat het in wezen sowiezo al te laat is, vermits de laatste 'onderzoekshandeling' telt ipv de feitelijke verjaringstermijn. Maar daar ben ik niet deskundig in.

Het punt dat ik wil maken is dat er geen uitzonderingen dienen gemaakt te worden wegens 1 of andere vermeende morele verplichting t.o.v. de maatschappij.

407

Re: Hypothese Cobra

Bossi loopt volgens mij meer en meer in zijn eigen valkuilen en probeert nu zijn hachje te redden door de gastvrije forumbeheerder partij te laten kiezen. Man man hoe ziek is dat? yikes

Soit, beroepshalve zegt hij 16 volgelingen te hebben die hem bijstaan in dit monsterdossier. Vraag me dan wel af waar die Bossi de tijd vandaan haalt om een hele dag op een forum rond te hangen, terwijl hij zeggens bezig is een onderzoek van meer dan 30 jaar op te helderen? En waar is hij met zijn steunpilaartje ‘het geheim van het onderzoek’ gebleven?

witsteengrijs, het gerecht geef er niet de brui aan en de rechtsgang zal desgevallend (maar goed ook) worden opgestart maar uiteindelijk zullen het parels voor de zwijnen zijn (veroordelingen). Waar het om gaat is om te weten te komen hoe nu het één en ander in elkaar stak en wie die lustige moordenaar bende(s) was(waren). Vrees dat de rest allemaal hocus-pocus is.

Re: Hypothese Cobra

Ik heb het al vaker aangehaald, verbanden zoeken is niet onbelangrijk, maar technisch bewijsmateriaal is toch vaak de ultieme onderzoeksdaad waarmee iemands aanwezigheid of handeling onmogelijk kan weerlegd worden, DNA, vingerafdrukken, tijdsbepaling in alibi's, vluchtroute's, tijdstippen gevangenis, kledingstofjes, huidschilfers, sigarettenpeuk, enz..enz..
Het zijn deze zaken die de daders kunnen klemzetten, probeer als advocaat uw client maar te verdedigen als bv. zijn vingerafdruk werd gevonden op het moordwapen.
En ik ben ervan overtuigd dat er nog sporen zijn die nog niet zijn beschreven in de bende lectuur, zodus waarvan wij niets weten !

409

Re: Hypothese Cobra

Klopt maar dan moet je aan onderzoeksjournalistiek gaan doen. Veldwerk dus. Gezien dat een hoop kosten met zich meebrengt (bv. een ritje naar Charleville M.) voelt een forumganger (ik ook niet) zich daartoe aangetrokken. En wie heeft er zoveel tijd? Wie neemt die risico’s? In de praktijk komt dat werk dus automatisch bij de speurders (overheid) terecht. Er zullen inderdaad nog wel sporen zijn waarvan wij niets weten, zeker nu er zoveel tips binnenkomen.

410

Re: Hypothese Cobra

Gisteren schreef cobra "Mijn "opdracht" zit erop". Ik stel voor dat we het dus tijdelijk hierbij laten en even wat rust inbouwen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube