Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Bossi wrote:
Charly wrote:

Ik wil de namen van daders, medeplichtigen en verantwoordelijken zien.

En wat kan u ervan weerhouden om ook uw verantwoordelijkheid daarin op te nemen? Wat een egocentrisch gedachtengoed van de beste stuurlui aan wal.

Ik zal het nog eens herhalen je beseft niet wat je schrijft.
Het is toch wel heel straf dat 2 zo gezegde agenten (waarvan 1 in dienst) forumleden beschuldigen van passief te zijn en niet in actie te komen. Weet je ga tegen je bazen gaan klagen. En nog iets, blaffende honden bijten niet!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

82

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

the end wrote:

Ik zal het nog eens herhalen je beseft niet wat je schrijft.
Het is toch wel heel straf dat 2 zo gezegde agenten (waarvan 1 in dienst) forumleden beschuldigen van passief te zijn en niet in actie te komen. Weet je ga tegen je bazen gaan klagen. En nog iets, blaffende honden bijten niet!

Ik weet dat waarheid kwetst. De burger mag en kan, zo denkt hij, zich alles permitteren. Maar van zodra wij een verantwoordelijkheid opnemen, is het hek van de dam, het kot te klein en beseffen we niet wat we schrijven. Ik hoef niet tegen mijn bazen te klagen. Daarvoor neem ik zelf mijn verantwoordelijkheid. Vandaar het enorm respect vanwege mijn collega's die zich daarin ook nog geruggesteund voelen.

Alleen jij......maar alleen jij hebt de enorme dossierkennis. Ik zou niet aarzelen om met uw ervaring, wetenschap en dossierkennis en de gebruikelijke commentaren, het tegendeel te bewijzen en aan te tonen. Ik zou u adviseren om geen talmende houding aan te nemen maar ook die schoentjes aan te trekken.

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zeno, IK trek de nabestaanden niet in een bad. Zij die hier met naam en bijnaam genoemd werden en die daadwerkelijk en aantoonbaar en bewijsbaar bezig waren met onfrisse zaken hadden een zekere verantwoordelijkheid ten opzichte van hun famillie. Zij hebben er voor gekozen een bepaald pad te bewandelen waarover hun entourage niet bepaald fier kan zijn.
Niet ik, en trouwens geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt een zoon of dochter het gedrag van de vader te verwijten, Integendeel zelfs. Als we moeten zwijgen over de doden uit mededogen voor hun kinderen dan kunnen we alle geschiedenisboeken verbranden.

Wat mijn punt 3 betreft, ik verwijt de mensen niet dat ze geen verantwoordelijkheid willen of kunnen nemen.
Ik sta per mail in contact met  verschillende mensen van het forum die mij ronduit zeggen geen interesse te hebben in de vzw, dat is geen punt voor mij.
point final.

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Bossi wrote:

Ik weet dat waarheid kwetst. De burger mag en kan, zo denkt hij, zich alles permitteren. Maar van zodra wij een verantwoordelijkheid opnemen, is het hek van de dam, het kot te klein en beseffen we niet wat we schrijven. Ik hoef niet tegen mijn bazen te klagen. Daarvoor neem ik zelf mijn verantwoordelijkheid. Vandaar het enorm respect vanwege mijn collega's die zich daarin ook nog geruggesteund voelen.

Veel geblaf, maar jij en je collega's na 35 jaar wat heb je al gerealiseerd?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

85

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

De manier van communiceren schrikt mensen af.
Stel jezelf in vraag als oprichter van een vzw.
Ook al heb je in sommige opzichten gelijk wil het niet zeggen dat je iemands neus moet afbijten.

86

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

De egotripperij begint - wat mij betreft - stilletjes aan de spuigaten uit te lopen. Sommigen nemen zichzelf net iets te serieus, ook al hebben ze waarschijnlijk de beste bedoelingen.

87

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

the end wrote:
Bossi wrote:

Ik weet dat waarheid kwetst. De burger mag en kan, zo denkt hij, zich alles permitteren. Maar van zodra wij een verantwoordelijkheid opnemen, is het hek van de dam, het kot te klein en beseffen we niet wat we schrijven. Ik hoef niet tegen mijn bazen te klagen. Daarvoor neem ik zelf mijn verantwoordelijkheid. Vandaar het enorm respect vanwege mijn collega's die zich daarin ook nog geruggesteund voelen.

Veel geblaf, maar jij en je collega's na 35 jaar wat heb je al gerealiseerd?

Een heel sterk werkend samenhangend team. Ik zal er mij ook rekenschap van geven dat uw geblaf en lopen een gevolg is van....
Maar voortaan mag je wel alles quoten wat ook niet in je kraam past:

Bossi wrote:

Alleen jij......maar alleen jij hebt de enorme dossierkennis. Ik zou niet aarzelen om met uw ervaring, wetenschap en dossierkennis en de gebruikelijke commentaren, het tegendeel te bewijzen en aan te tonen. Ik zou u adviseren om geen talmende houding aan te nemen maar ook die schoentjes aan te trekken.

Om nu even op uw dossierkennis te komen waarmee je andere forumgebruikers zo graag de vinger wijst:

the end wrote:

Tru Dat, ik zal eventjes kort antwoorden, om iets aan te tonen. Dossier kenni is essentieel. Het is heel eenvoudig lees eens pv 38.66.1371/78

Bossi wrote:

N° 38.66.1371/78 betreft geen proces verbaal nummer. Dit is een notitienummer van het parket. Om het correct te stellen ontbreekt er voor het notitienummer nog een gebruikelijke lettergroep. Bijvoorbeeld BR wat staat voor parket Brussel, HU voor Huy, LE voor Leuven enz...

the end wrote:

ok, dit is zelf geen pv wist ik niet. zou er dan geen pv van gemaakt zijn?

Om u dan vervolgens nog even wegwijs te maken in de werking en de gebruikelijke aangelegenheden inzake pv's en dossiers:

Bossi wrote:

The end,
Wanneer men proces-verbaal opmaakt, deze worden overgemaakt aan het parket. Naargelang de feiten, dient er al dan niet contact op genomen te worden met het parket. Bij een aanvankelijk PV geeft men, meestal telefonisch, het relaas van de feiten. Vervolgens kan men de nodige opdrachten bekomen. Bijvoorbeeld, proces verbaal dringend (afstapping parket - verdacht overlijden - ernstige misrijven). Dan maken we het PV per drager over. In dat PV zal ook vermeld worden het uur van verwittiging parket en welke beslissing op dat moment werd genomen door de magistraat.
Kan zijn dat hij de opdracht geeft om bij de volgende uitgevoerde onderzoeksopdracht of arrestatie, contact op te nemen met een onderzoeksrechter die vanaf dat moment zal gevorderd zijn door de PDK. Bv vraag tot verdere aanhouding...
Kort samen gevat, het proces verbaal krijgt een notitienummer bij het parket. Alle navolgende PV's met betrekking tot de zaak, valt dus onder dat notitienummer bij het parket. Dit noemt men dan het bundel nummer.
Een onderzoeksrechter heeft zijn eigen dossier nummers. Bv. JM(Jan Mietje) 12/2018. Betreft dus onderzoeksrechter Jan Mietje zaak 12 van het jaar 2018.
Om uw vraag verder te beantwoorden, er kan proces verbaal opgemaakt zijn of niet. Van elke handeling of tussenkomst maakt men best een proces verbaal op, een navolgend PV of proces verbaal van inlichtingen. Dan kan er nadien nooit betwisting zijn over feiten die niet zouden gekend zijn. In gans het Bende van Nijvel-dossier is het er wel anders aan toe gegaan. Te zeggen, ontoelaatbare feiten.

Dossier kennis betekent de klok weten hangen maar ook de klepel indien je onder voortdurende recidive de forumgebruikers wenst te attenderen. Mijnerzijds getuigt dit niet alleen van onwetendheid, maar is er ook een wetenschappelijke verklaring voor uw houding en uitspraken ter zake. Ik wil blijven blaffen tot op een bepaald niveau!! Ik persoonlijk hoop van harte mij te moeten vastbijten enkel in het dossier. Uw ondankbaarheid en opmerkingen zouden wel eens een gans andere wending kunnen aannemen ten gevolge van uw gefrustreerde opmerkingen.

88

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

coconut wrote:

Ondertussen staan we een stap verder maar hebben we de eerste trede van de trap nog niet beklommen.

Reden, te weinig mensen willen verantwoordelijkheid nemen.

Hallo, iemand thuis om daar iets zinnigs over te zeggen???

Dit schrijf je vandaag en voor mij klinkt dat toch een beetje als een verwijt.  En vooral zo negatief.  Zo krijg je de mensen niet mee.
Ik weet wel dat je vol goede bedoelingen zit maar zo komt het niet over (mijn aanvoelen).

89

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Hoe noemt de vzw?
Vzw een potje ruzie maken ?

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Bossi wrote:

Dossier kennis betekent de klok weten hangen maar ook de klepel indien je onder voortdurende recidive de forumgebruikers wenst te attenderen. Mijnerzijds getuigt dit niet alleen van onwetendheid, maar is er ook een wetenschappelijke verklaring voor uw houding en uitspraken ter zake. Ik wil blijven blaffen tot op een bepaald niveau!! Ik persoonlijk hoop van harte mij te moeten vastbijten enkel in het dossier. Uw ondankbaarheid en opmerkingen zouden wel eens een gans andere wending kunnen aannemen ten gevolge van uw gefrustreerde opmerkingen.

Veel geblaf en geen dossierkennis.
Waarschijnlijk weet je niet dat aan de basis van het dossiernummer een pv ligt van 6 februari 1978. Wie de onderzoeksrechter is weet je ook niet, wil dit weet ik wel!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.