1

Topic: Thierry Sliman

Thierry Sliman is een Franse gangster en de broer van Xavier Sliman. Hij is een verdachte in het onderzoek naar de overval in Waver. Zijn foto werd herkend door Daniel Dekaise. Hij is eveneens de waarschijnlijke moordenaar van Michel Piro. Hij is op 28 november 2011 op 55-jarige leeftijd gestorven in de Franse stad Charleville-Mézières.

Over de mogelijke link tussen Sliman en Michel Piro:

(...) Die ene vergadering kwam er begin 1998 nadat in het Franse Reims de betrokkenheid in de moord op Piro van twee ervaren gangsters, in dit geval de vermeende huurmoordenaars Thierry Sliman en Patrick Verdin, aan het licht was gekomen. Kort nadien ging in Charleroi de vrouw van Piro door de knieën en bekende dat zij opdracht had gegeven aan die twee om haar man om te brengen.

In Neufchâteau zette men nog veel grotere ogen op bij het horen van die twee namen. Sliman en Verdin waren al centrale figuren in een dossier van onderzoeksrechter Connerotte dat dateerde van vlak voor de start van de zaak-Dutroux in de zomer van 1996. De twee waren toen al gelieerd met de echtgenote van Piro en ook met haar zuster Dominique Laurent. En de vrouw van Sliman was uitgerekend de uitbaatster van een dubieuze nachtclub in - of all places - Bertrix, waar enkele dagen later Laetitia Delhez ontvoerd werd. Waarmee de zaak-Dutroux aan het rollen ging. Half augustus besloot Connerotte om de dubieuze bar/nachtclub in Bertrix, waarin Sliman en Verdin blijkbaar betrokken waren, te sluiten. Net voor hij tot de actie overging, verdwenen de twee Fransen in Bertrix spoorloos.

De centrale vraag is of Sliman en Verdin geen tweede opdrachtgever hadden voor de moord, die zijn motief verborg achter het huwelijksdrama tussen Piro en Laurent. Heel wat elementen zetten die hypothese kracht bij, zo bleek deze week op het assisenhof in Bergen. Een vraag tot burgerlijkepartijstelling en schadevergoeding van de ouders van Julie en Mélissa werd afgewezen.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Thierry Sliman

Ben wrote:

Hij is eveneens de waarschijnlijke moordenaar van Michel Piro.

Voor deze moord werd hij in 2001 vrijgesproken:

Les présumés tueurs de Michel Piro acquittés

L'assassinat de Michel Piro, en décembre 1996, près de Charleroi, a connu un nouvel épisode, la semaine dernière, à Charleville-Mézières où la cour d'assises a acquitté les deux présumés tueurs à gage recrutés par l'épouse de Michel Piro. Celle-ci, condamnée en 1999 à 15 ans de prison à Mons, a répété ses accusations contre les deux Français, Thierry Sliman et Patrick Verdin.

On ne sait dès lors toujours pas qui a tué Michel Piro, proxénète et restaurateur à Nalinnes. Sur cette affaire Piro plane toujours l'ombre de Dutroux. Au point que les parents de Julie et Mélissa, à Mons d'abord, à Charleville ensuite, ont souhaité, mais sans succès, se constituer partie civile. Pour eux, l'assassinat de Michel Piro, prive l'enquête d'un témoin fort important. Piro, ébranlé, disait-il, par les meurtres d'enfants, devait faire d'importantes révélations sur l'affaire Dutroux. Or, il a été froidement abattu quelques semaines avant ce fameux souper.

Bron: Le Soir | 18 april 2001

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Thierry Sliman

Ik meende ergens gelezen te hebben dat die piste (dus zoals oudgediende Adam stelt ivm de gebroeders Sliman en co) nog steeds aan de orde is en dat er in de maand april een en ander zal toegelicht worden of anderzijds zal rond gebeuren. Ik ben er danig benieuwd naar.

4

Re: Thierry Sliman

Luk, dat is correct. Merovinger heeft hierover bericht - zie thread Michel Piro.

Ben eveneens erg benieuwd ... en mss gaan we eindelijk weten wie die mysterieuze Pierre M. dan wel moge zijn. Heb de vraag eveneens op de site van onze Zuiderburen gesteld maar geen antwoord ...

Re: Thierry Sliman

P-51 wrote:

mss gaan we eindelijk weten wie die mysterieuze Pierre M. dan wel moge zijn. Heb de vraag eveneens op de site van onze Zuiderburen gesteld maar geen antwoord ...

Zou deze Pierre M. eventueel Pietro Messina kunnen zijn, kompaan van Jean-Claude Vits? Zie » Forum

Re: Thierry Sliman

Enkele maanden voor zijn dood gaf procureur Deprêtere in een interview de initialen van enkele verdachten die volgens hem leden waren van de Bende van Nijvel. Een van de namen was T.S. waaraan de Sudist Thierry Senterre gekoppeld werd. Zou het kunnen dat T.S. voor Thierry Sliman staat?

7

Re: Thierry Sliman

Merovinger wrote:
P-51 wrote:

mss gaan we eindelijk weten wie die mysterieuze Pierre M. dan wel moge zijn. Heb de vraag eveneens op de site van onze Zuiderburen gesteld maar geen antwoord ...

Zou deze Pierre M. eventueel Pietro Messina kunnen zijn, kompaan van Jean-Claude Vits? Zie » Forum

Geen idee, zonder foto is het geen sinecure om dat te achterhalen. Google-gewijs is het me ook niet gelukt. sad

8

Re: Thierry Sliman

Neen, het is niet Messina.

9

Re: Thierry Sliman

Wie dan wel volgens jou, Aubanel?

10

Re: Thierry Sliman

Sta me toe hier niet op te antwoorden, en wel om twee redenen: (1) ik ben mijn leven nog niet beu, en (2) ik ben van oordeel dat de man in kwestie niet de killer is, hoe aanlokkelijk de Sliman-piste voor sommigen ook is.