Re: Claude Dubois

http://i73.servimg.com/u/f73/09/03/15/13/img42610.jpg

22 (edited by the end 25-09-2012 11:09)

Re: Claude Dubois

Het leden- en contactenbestand van de AESP is opmerkelijk, met behalve de hogergenoemden ook nog leden van geheime diensten allerlei (Cees Van den Heuvel, vader Dubois), vertegenwoordigers van de Franco-dictatuur (Alfredo Sanchez Bella, Manuel Fraga Iribarne, ...), kosptukken die betrokken waren bij het Italiaanse P2-schandaal (Giulio Andreotti, Carlo Pesenti, Ivan-Matteo Lombardo, ...)

van deze site » gladiogoeson.blogspot.be

In bovenstaande zin staat vader Dubois bedoelen ze hier de vader van Claude Dubois?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

23

Re: Claude Dubois

Nee, dat is de dominicaan "père Yves-Marc Dubois". Geen onbekende in de Opus Dei- en Vaticaan-dossiers.

Re: Claude Dubois

Ja Dim, ik had het moeten zien, dank je (pere en vader).

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Claude Dubois

Speculatie van mij: In het milieu hier geschetst zat ook Claude Dubois. Raymond Lippens was de vriend die hem onderdak bood toen hij in 2001 gezocht werd voor moord. Een goede vriend dus. Claude Dubois is ooit ondervraagd geweest in de zaak Zwarts (net als Van Cutsem). Claude Dubois had een dancing in Vilvoorde, niet ver van De Pomp van welke de eigenaar ook in het dancingwezen wou.

Re: Claude Dubois

Had Claude Dubois ook niet iets met Oostende te maken?

Voor Baugniet is Armaco ook zeer interessant. De zaak Gevelot was niet niks toen in die tijd, men vind er niets meer van terug, het is verdwenen uit de geschiedenis, raar?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Claude Dubois

the end wrote:

Had Claude Dubois ook niet iets met Oostende te maken?

Hij is er op kostschool geweest. Voor de rest niet denk ik.

Re: Claude Dubois

Ben wrote:

In het topic over Elsene las ik het volgende:

"In september 1988 wordt in Elsene een onbekende vrouw vermoord teruggevonden. Ze is in stukken gesneden en niet meer identificeerbaar."

Zou dit niet het werk geweest zijn van Dubois? Ik heb niet meer gegevens over deze moord, maar het is wel zijn manier van werken.

Dit is informatie uit het boek Witte Stippen. Ik heb alle info over die moord uit 1988 opgezocht in alle beschikbare kranten uit die tijd. Die vrouw lag in een kelder van een huis. De dader was de bewoner van dat huis. Daar is twee weken twijfel over geweest, maar die man (die niets te maken heeft met Bende van Nijvel-verdachten) is uiteindelijk gearresteerd. Deze moord mag dus geschrapt worden uit het lijstje.

Re: Claude Dubois

fipilip wrote:

Speculatie van mij: In het milieu hier geschetst zat ook Claude Dubois. Raymond Lippens was de vriend die hem onderdak bood toen hij in 2001 gezocht werd voor moord. Een goede vriend dus. Claude Dubois is ooit ondervraagd geweest in de zaak Zwarts (net als Van Cutsem). Claude Dubois had een dancing in Vilvoorde, niet ver van De Pomp van welke de eigenaar ook in het dancingwezen wou.

De linken die je hier legt vind hoogst interessant. Was er ook niet iets met de luchthaven van Oostende, wapenleveringen en of een verdachte loods?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Claude Dubois

the end wrote:

De linken die je hier legt vind hoogst interessant. Was er ook niet iets met de luchthaven van Oostende, wapenleveringen en of een verdachte loods?

Zoals dim zegt, slaat dit vooral op Rossignol. Van Dubois is op dit gebied weinig geweten. Alleen dat hij met Rossignol samenwerkte en dat hij ook in de wapenhandel zat. Rossignol heeft een link met Van Camp. Ook een beetje met Vanden Eynde: bank Van Loo was huisbankier van Anderlecht. Jef Jurion zal er als speler wellicht een rekening hebben gehad. Vervoer van de spelers van Anderlecht werd gedaan door groep Van Loo.