151

Re: Paul Latinus

Het onderzoek bleef  beperkt tot het overhaast afsluiten van het dossier, kan doen vermoeden dat ... Er was een duidelijke discrepantie tussen ... Onderzoeksrechter x was verder niet op de hoogte van de contacten tussen ... Dat is dus de beste samenvatting over justitie in de Bende van Nijvel.

Zet morgen onze 440 beste speurders op de zaak en dan bots je weer op (pijltje naar boven). Dat is denk ik wat Vernaillen echt wou zeggen met zijn opmerking over de Soedanezen. Psychische folteringen van de slachtoffers noem ik dat.

152

Re: Paul Latinus

Bossi wrote:

Onderzoeksrechter Schlicker was verder ook niet op de hoogte van de contacten die procureur Deprêtre had met de heer Raes, administrateur directeur generaal van de Staatsveiligheid. Dat valt des te meer te betreuren daar de heer Schlicker in een kantschrift, dd. 18 oktober 1985, die hij uitschreef in het kader van het dossier Latinus reeds een mogelijke materiële link deed onderzoeken tussen dat dossier (dus extreem rechts) en het dossier van de Bende, in casu de overval te Genval.

Dit is een cruciaal element in het dossier te meer ook omdat Jandrain toch wel een heel interessante verklaring aflegt in dezelfde periode. Tevens is het vinden van de zakken in '86 dezelfde context, afsluiten dossier Latinus, niet uitvoeren van kantschriften, de inhoud van de zakken.En Bossi de houding van het parket-generaal tegenover Nijvel in combinatie met de bezoeken van Raes, voor mij is duidelijk wat er aan de hand is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

153

Re: Paul Latinus

Duidelijk wat er aan de hand is? Ik heb me nog ergens in vastgebeten i.v.m. Deprêtre maar het is nog even ontwarren.

Geweigerd om informatie vrij te geven van zijn verschillende geheime ontmoetingen. Kans gemist met hem te arresteren, voor te leiden en onmiddellijk aan te houden. Zulks iemand wens je echt niet in je team te hebben. En we zitten nog met twee behoorlijk gehaaide. De Valkeneer en de la Serna... Ook de nodige voorzichtigheid mee geboden.

154

Re: Paul Latinus

the end, help, ik kan niet meer volgen. Indien ik het goed begrepen heb was Jandrain goed bevriend met Latinus. Baatte de vrouw van Jandrain de supermarkt Delhaize in Ukkel uit, supermarkt die overvallen is door de bende notabene.

Diezelfde Jandrain werd ook herkend door de frituuruitbater aanwezig op het forum die denkt een deel van de bende gezien te hebben in zijn frituur.  Waarom werd dan Delhaize van zijn vrouw overvallen? En dan de houding van het parket-generaal tegenover Nijvel, Deprêtre vermoed ik, in combinatie met de bezoeken van Raes.

Heb ik nu begrepen dat Deprêtre een cruciale rol speelt in het beschermen van de bende of dat hij ten minste zeer goed wist wie de bende was (ben mij op Deprêtre aan het richten). Ik kan dus echt niet meer volgen. Weef daar nog liefdesbrieven van Deprêtre naar X2 tussen, zijn dochter die mss contact had met X2 en het kluwen is compleet. Ik voel dat ik in de buurt geraak maar door te weinig kennis van het dossier raak ik af en toe het noorden kwijt.

155

Re: Paul Latinus

Als ik me het goed herinner werkte de vrouw van Jandrain in een supermarkt maar was dat geen Delhaize. Kan het niet meteen terugvinden dus na te zien.

Re: Paul Latinus

Correct Tru Dat » Forum

157

Re: Paul Latinus

Het gaat niet over de persoon Jandrain maar wel over zijn verklaring. Dit moet men ook plaatsen in de tijdlijn. Eerst is er een infiltratie of poging tot in een drugnetwerk met Nederlanders, daarna is er de Peugeot en Genval. Dit netwerk is dezelfde als Vincent Louvaert mee in contact staat. Het is ook zo dat Deprêtre in zijn tijd in Brussel de magistraat was die zijn handtekening zette op de documenten van drugzendingen die doorgelaten werden. Tevens is het ook dat Bultot, Montel, en Finné plus minus over dezelfde omgeving praten. De stap tussen de roze dossiers waar drugs en jongeren in voorkomen is er geen, dit gaat over hetzelfde milieu. Zo groot is die wereld niet.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Paul Latinus

Drugsnetwerk met Nederlanders - Zwarte Cobra?

159

Re: Paul Latinus

Wel, hij is een accent zoals Farcy een belangrijk accent, dit wel. Maar het is een internationale gegeven drughandel en in combinatie met wapenhandel zijn er nog grotere spelers in het spel. Mendez en Finné kenden de grotere spelers waarschijnlijk. Tevens is het over een periode van ongeveer 7 jaar dat men dit moet bekijken vanaf '78. De drugwereld was toen heel klein vooral die van cocaïne.

Zie deze post » Forum

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

160

Re: Paul Latinus

Bedankt aan bovenstaande forumleden voor de uitleg, nu heb ik er nog een probleem bij; Drugs. Dus, de procureur wiens dochter gestorven is aan drugs, al ontkende hij dat en zij hij dat ze kanker had, zette zijn handtekening onder de documenten van zendingen drugs zodat ze doorgelaten konden worden. Bedoel je daar dan de drugs voor wapensdeal of wat moet ik mij daar concreet bij voorstellen?

Deprêtre zal er toch zelf niet van gesnoven hebben zeker voor hij de kogels bij een van de overvallen begon weg te stampen. Die kerel zijn gedrag is zo bizar.