11

Re: Aalst: Proloog

Heren! Vergeet niet dat 7 van de 8 slachtoffers op de parking zijn gevallen. Dus heeft niets te maken van hoe een Delhaize er van binnen uit ziet (parkingmoorden). Het is toch gemakkelijk je "slachtoffers" op onschuldige wijze naar de parking te sturen of te begeleiden en dit op het afgesproken uur. Voor de uitvoerders ook beter , dan de doelwitten in de winkel te gaan zoeken! En wat de snelweg betreft: zoals iedereen zou vermoeden, die gaan ze nemen. Nee zij wisten maar al te goed waar ze heen moesten rijden: 4 km verder: niet verlichte baan en dan garage in en rustig wachten! Ze hebben zich schuil gehouden bij iemand die ze om 19.30u hadden verwacht, maar gelukkiglijk (puur geluk!) niet is komen opdagen. Juist nog dit: er is een duidelijk verband tussen meerdere slachtoffers in Aalst en het niet gevallen slachtoffer. Maar daarvoor moet je wel 22 tot 25 jaar teruggaan!

12

Re: Aalst: Proloog

Ben wrote:

Een mogelijke verklaring is dat het kind zich vergist heeft. Zeker op een proces zou zo'n getuigenis niet veel waarde hebben.

Als kind lette ik toch ook wel vaak op andere nummerplaten en een Nederlandse herken je snel, maar toch wel raar dat die nummerplaat dan juist overéénstemde met die van het Nederlandse vorstenhuis. Inderdaad op een proces is dit niet van waarde.

Ben wrote:

Een tweede verklaring is dat de Nederlandse geheime dienst op de hoogte was van het feit dat een 'bende' een aanslag zou plegen op de Delhaize in Aalst.

Het feit is dat die premiejager wel goed op de hoogte was van wat er ging gebeuren en hadden ze geluisterd en betaald had hij de namen gezegd van de 3 Belgen, 2 Grieken, 2 Italianen. Of was het bluffen met die namen en wist hij juist maar dat er een nieuwe aanslag zou komen begin november. Maar als hij de namen had waarom nam hij na Aalst dan weer geen contact op. Ik denk dat die premiejager gewoon via via iets is te weten gekomen maar niet genoeg om hem te geloven. Maar volgens mij zou het wel best kunnen dat er Belgen en Grieken en Italianen bij waren, sommige persoonsomschrijvingen (o.a. uitspraken) geven toch een beeld van andere nationaliteiten.

Ben wrote:

Een laatste mogelijkheid is dat de Bende inderdaad zo'n nummerplaat heeft nagemaakt en daarmee de omgeving van Aalst aan het verkennen was. Gewaagd maar mogelijk!

Denk ik ook, het is misschien wel gewaagd maar stel dat ze van bepaalde instanties hulp kregen o.a. rijkswacht, dan valt deze wagen op omwille van zijn nummerplaat. Zo moest de laatste patrouille misschien vertrekken op het moment dat de bestuurder in de zogezegde Nederlandse wagen een 'teken' gaf. In ieder geval stond die "Nederlandse" Mercedes daar niet voor niks op de parking, hij was het verkenningsvoertuig die moest meedelen wanneer de gangster konden toeslaan. Had de rijkswacht weet van wat er ging gebeuren? Hun optreden was toch een blunder.

13

Re: Aalst: Proloog

kuros wrote:

Dus heeft niets te maken van hoe een Delhaize er van binnen uit ziet (parkingmoorden).

Dit zou ik toch even willen tegenspreken. Bij de Delhaize gaat het inderdaad om parkingmoorden, geen discussie, maar ze zijn wel degelijk in de Delhaize binnen gegaan! Niet om een overval te plegen natuurlijk, maar om de mensen de indruk te geven dat de moorden op de parking gevallen waren tijdens een overval. Daarom was het toch belangrijk om het warenhuis te verkennen. Zeker als hij niet voldoet aan het standaard-patroon.

kuros wrote:

Nee zij wisten maar al te goed waar ze heen moesten rijden

Een mogelijke en logische verklaring waarom de Bende spoorloos verdween. Hoe verder je schuilplaats is, hoe gevaarlijker de tocht wordt. Je kan namelijk autopech krijgen, een politieblokkade tegenkomen, ... Daardoor zou het slim zijn om in de buurt van je overval een schuilplaats te hebben - niet te dicht, maar ook niet te ver. Dat is ook waarom ik denk dat de Bende de beschikking had over garageboxen en 'safe houses' in en rond Brussel en de streek ten zuide van Brussel, daar lag namelijk hun belangrijkste operatiegebied.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

14

Re: Aalst: Proloog

Ben wrote:

Bij de Delhaize gaat het inderdaad om parkingmoorden, geen discussie, maar ze zijn wel degelijk in de Delhaize binnen gegaan! Niet om een overval te plegen natuurlijk, maar om de mensen de indruk te geven dat de moorden op de parking gevallen waren tijdens een overval. Daarom was het toch belangrijk om het warenhuis te verkennen. Zeker als hij niet voldoet aan het standaard-patroon.

De bende had de opdracht om in Aalst een x-aantal mensen te vermoorden. Mensen werden naar het warenhuis en/of parking gelokt. De bende slaat toe en vermoord mensen die moesten vermoord worden en nog "onschuldige"mensen (die niet op commando vermoord moesten worden). Dus ze zijn naar binnen gegaan om te zien of er nog mensen binnen waren die tot de opdracht behoorden. Het is vreemd dat ze eigenlijk de familie van den steen stonden op de wachten. En om die moorden te camoufleren nemen ze de inhoud van de kassa mee.

Ben wrote:

Een mogelijke en logische verklaring waarom de Bende spoorloos verdween. Hoe verder je schuilplaats is, hoe gevaarlijker de tocht wordt. Je kan namelijk autopech krijgen, een politieblokkade tegenkomen, ... Daardoor zou het slim zijn om in de buurt van je overval een schuilplaats te hebben - niet te dicht, maar ook niet te ver. Dat is ook waarom ik denk dat de Bende de beschikking had over garageboxen en 'safe houses' in en rond Brussel en de streek ten zuide van Brussel, daar lag namelijk hun belangrijkste operatiegebied.

Inderdaad, volgens de aanwijzingen en getuigenissen van kuros zouden ze zich nabij de N45 verstopt hebben in een safe house. Ik ben die plaats gaan bekijken, het is een zeer interessante zijweg die ze kunnen nemen, vroeger was die zeer goed bebost en niet verlicht. Ik ben al tientallen keren gepasseerd langs die baan en die zij weg is mij maar duidelijk geworden toen ik het van kuros hoorde. Alleen mensen die er wonen kennen die baan, de dag van vandaag kunnen er alleen nog landbouwvoertuigen passeren.

Ik blijf het ook raar vinden dat de Golf niet meer gezien is tussen Aalst N45 en Ninove of verder. De man die in Leerbeek achter een GTI raasde, reed volgens mij achter de 2de GTI. Ik denk als hij achter de eerste zou gereden hebben zouden ze hem bekogeld hebben, al zijn we van niks zeker, want de klep was mss defect of de killer was geraakt of was het mss wel de GTI met de daders. Waar reden ze heen? Als je weet dat kuros ze gezien heeft is het mogelijk dat het een andere GTI was. In ieder geval er waren meerdere wagens, dus alles is mogelijk

Re: Aalst: Proloog

Wat de garagisten betreft: je had de marginale Willy De Schepper uit Schaarbeek en ook nog een garagist uit Aalst (waarvan de naam me even ontgaat, waar er rare dingen gebeurden). Beiden zouden gelinkt zijn met misdrijven. Degene van Aalst waarschijnlijk enkel met de misdrijven gepleegd in Delhaize Aalst.

16

Re: Aalst: Proloog

Willy De Schepper is wel van Mazenzele en niet uit Schaarbeek. Hij zou met Aalst niet hebben willen meedoen. Reden: er moesten kinderen sneuvelen en daar was hij niet voor te vinden! Conclusie: het zou hem gevraagd geweest zijn, maar door wie? Mocht je de naam van garagist uit Aalst te weten komen waar er "rare" dingen gebeurden? Zou me wel interesseren daar er maandelijks in mijn zaak toen bestuursvergaderingen plaatsvonden en 4 a 5 x per jaar algemene vergadering. Waar ongeveer 40 tot 50 garagisten naar toe kwamen!

De zaak waar de 6 bendeleden op 9 november 85 zijn binnen geweest. Er is zeker en vast met de garagewereld en zeker met personen die dan nog op circuit reden verband te leggen! Alsook met bepaalde slachtoffers in Aalst en dus ook met mij. Waarom hebben ze in Aalst eerst de slachtoffers gemaakt? En dan pas het geld gaan halen? Is toch niet logisch! 8 doden en dan misschien geen geld! Dus de doden waren belangrijkst. En uitgekozen.

17

Re: Aalst: Proloog

Renne wrote:

De bende had de opdracht om in aalst een x-aantal mensen te vermoorden.

Wat ik me altijd afvraag bij die theorie is waarom ze net in een warenhuis zijn vermoord? Nu ga ik het even bot formuleren, mijn excuses, maar was het niet gemakkelijker geweest om ze mee te nemen naar een bos en ze daar te vermoorden? Is dat niet veel gemakkelijker? Was er dan eigenlijk niet nog een tweede motief, bv. de bevolking angst aanjagen?

Renne wrote:

Mensen werden naar het warenhuis en/of parking gelokt.

Maar wat als de mensen niet in de val lopen, zoals Kuros? Dan mislukt het plan toch en kunnen ze helemaal terug opnieuw beginnen. Hoe konden de uitvoerders en de opdrachtgevers 100% zeker zijn dat de slachtoffers aanwezig gingen zijn?

Renne wrote:

Ik ben die plaats gaan bekijken, het is een zeer interessante zijweg die ze kunnen nemen. Vroeger was die zeer goed bebost en niet verlicht.

Wat een zeer sterke aanwijzing is dat de Bende eigenlijk uit Aalst of omstreken kwam. Ofwel de omgeving zeer goed heeft verkend ofwel geholpen werd door mensen uit Aalst. Er is echter een probleem. Nooit hebben onderzoekers interesse getoond in het Aalsterse misdaadmilieu uit die periode. Noch de onderzoekers van de Deltacel, noch de onderzoekers van de Cel Waals Brabant hebben enige interesse getoond in dat milieu. En misschien lag daar wel het antwoord voor het oprapen.

kuros wrote:

Waarom hebben ze in Aalst eerst de slachtoffers gemaakt? En dan pas het geld gaan halen? Is toch niet logisch! 8 doden en dan misschien geen geld! Dus de doden waren belangrijkst! En uitgekozen!

De Cel Waals Brabant heeft daar een theorie voor. De 'killer' - alhoewel hij er niet bij was in Aalst - kickte op het doden. Het geld was niet de buit voor hem, maar het doden. Dat zou een reden kunnen zijn, maar het probleem is dat bijna alle getuigen van de overval in Aalst spreken van een 'grote man' die op alles en iedereen schoot. Dus eigenlijk was de 'reus' de 'killer' in Aalst. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat de Cel Waals Brabant heeft toegegeven op een vergadering voor nabestaanden dat er in Aalst mogelijk vier personen waren en dat de 'reus-killer-oude'-theorie niet van toepassing is voor Aalst.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

18

Re: Aalst: Proloog

Sorry Ben! Maar de personen meenemen naar een bos? Dan was duidelijk wie vermoord is, ze konden ze thuis ook gaan vermoorden! Nee ! Er moesten buiten de "doelwitten " andere slachtoffers zijn (vindt je niet in een bos!) om het te laten overkomen als ongevallen! De personen die er naar toe gestuurd zijn kunnen niet meer praten! En geef toe: ze zijn geslaagt in hun opzet: men denkt nog altijd dat iedereen "toevallig in de weg liep! Ik rij 1- iemand dood: doelgericht of ongeval? Ik rij 10 mensen dood : ongeval! Ook als daarvan 1 persoon is die ik moest hebben? Zoek maar uit wie!

19

Re: Aalst: Proloog

Ik weet dat het nogal raar overkwam (dat van dat bos was maar een voorbeeld), maar ik bedoelde gewoon dat er gemakkelijkere manieren zijn om iemand te vermoorden. Als je het goed doet, vinden ze de vermoorde persoon zelfs nooit terug. Maar in plaats van voor die manier te kiezen, kiezen ze voor een 'schijnoverval'. Dan moeten ze ervoor zorgen dat alle personen die dood moeten ook aanwezig zijn op het juiste moment en op de juiste plaats.

Dat houdt toch veel risico's in. Wat als iemand niet opdaagt en het overleeft en na al die jaren gaat nadenken waarom hij juist op die avond naar de Delhaize moest? Mijn punt is eigenlijk dat er nog een ander motief moet zijn. Niet alleen het vermoorden van mensen maar ook het creëren van een klimaat van angst.

kuros wrote:

Ik rij 10 mensen dood : ongeval!

Als jij tien mensen zou doodrijden zou ik mij toch vragen stellen waarom jij in hemelsnaam tien mensen omver rijdt. Ik zou me afvragen of jij gewoon alle mensen haat en je je daarom op die tien mensen afreageert. Of zat er iemand tussen die jij dood wou en liep de rest gewoon in de weg. Ik denk dat het voor politiemensen die hun werk mogen en kunnen doen niet moeilijk kan zijn om uit te zoeken wie van die personen jij kent. Maar is dat niet het probleem in Aalst, dat er eigenlijk nooit een slachtofferonderzoek is gedaan?

En als je op dezelfde avond vijftien personen neerschiet in een warenhuis moet er toch een gigantisch onderzoek gestart worden. Het volk wil antwoorden. Is het dan ook niet gevaarlijker dat de waarheid aan het licht komt? Zeker als je in de dagen voor de overval nogal opvallend te werk ging?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: Proloog

Om het cru te stellen. De rijkswacht en politie vroegen al jaren naar meer middelen. Door deze Bende hebben ze die gekregen. Terecht dat sommigen de (onrechtstreekse)  medewerking van enkele rijkswachters in vraag stellen.