Re: Nr. 4: Killer

Aubanel wrote:

In die piste is de killer er ook niet bij, hoor.

Daarmee weerspreek je dus de theorie dat de Killer verantwoordelijk is voor 23 van de 28 moorden. Die theorie moeten we volgens jou dus verlaten.

62

Re: Nr. 4: Killer

Dat aantal komt van Eddy Vos: 20, misschien wel 23 van de 28 doden zou de killer op zijn geweten hebben. Dat kan, en het kan ook dat hij er in Aalst bij was, maar ik betwijfel het. We hoeven echter geen enkele theorie te verlaten, en moeten boven alles lateraal blijven denken. Niets in dit dossier is vanzelfsprekend.

En men mag niet vergeten dat na de raid van Aalst ook nog verscheidende betrokkenen zijn vermoord, Bruno Vandeuren bijvoorbeeld. Het enige punt dat ik wil maken is: er moet inderdaad één killer geweest zijn, een seriemoordenaar die aan de meeste acties deelnam en zo koelbloedig was dat hij te gelegener tijd kon uitmaken wie in de weg liep, en vervolgens die persoon ook effectief uit de weg ruimde.

Re: Nr. 4: Killer

Een beeldje met notities van de speurders. Robotfoto 4 (Braine L'Alleud) wordt gelinkt aan foto 15 (Dekaise/Hoeilaart), aan foto 12 (Dekaise), aan foto 14 (Dekaise) en aan foto 10 (Lasne).

http://nsm08.casimages.com/img/2014/05/17/14051711071814738712245545.jpg

64

Re: Nr. 4: Killer

Toen ik deze foto de eerste keer zag, associeerde ik hem meteen met de Stock Americain in Aalst. Ik ben er vrij zeker van dat ik die persoon circa 1975 heb gezien achter de toonbank daar. De herinnering is sterk omdat hij me toen met een opmerking zwaar heeft gekwetst. Is er nog na te gaan wie daar ooit eigenaar is geweest of daar heeft gewerkt.

Ik aarzelde omdat 1975 vrij ver van de bendefeiten is chronologisch. Maar nu de Moorselbaan zo nadrukkelijk in beeld komt ...

65

Re: Nr. 4: Killer

Trojan wrote:

Ik aarzelde omdat 1975 vrij ver van de bendefeiten is chronologisch. Maar nu de Moorselbaan zo nadrukkelijk in beeld komt...

Ik vind zelfs helemaal niets terug over het bestaan van een Stock American te Aalst Moorselbaan.

66

Re: Nr. 4: Killer

http://i39.servimg.com/u/f39/15/00/61/71/buslik10.jpg

Er valt wat over te zeggen.

Nu ik moet zeggen, ik zoek me een ongeluk naar enige info over het bestaan van een stock Americain op de Moorselbaan, echter amper (tot niets) van terug te vinden. Iemand postte hier een link naar een soort van stadsarchief, maar (of het ligt aan mij?) daar vind ik niet meteen iets op terug, dat daar betrekking op heeft.

67

Re: Nr. 4: Killer

Wim wrote:
Trojan wrote:

Ik aarzelde omdat 1975 vrij ver van de bendefeiten is chronologisch. Maar nu de Moorselbaan zo nadrukkelijk in beeld komt...

Ik vind zelfs helemaal niets terug over het bestaan van een Stock American te Aalst Moorselbaan.

Ongeveer rechtover Kamiel Sergeant zijn fietswinkel was idd een Stock American. Eind jaren 80 was die nog zeker open.

68

Re: Nr. 4: Killer

Begrijp me absoluut niet verkeerd, maar is het niet vreemd dat daar nu eens niets van terug te vinden is? Als ik Google op Moorselbaan en Stock American, vind ik gewoon niets terug. Alsof dat nooit heeft bestaan.

69

Re: Nr. 4: Killer

Wel heb net even rondgevraagd en kreeg de bevestiging. Daar was een stock. Maar idd ik begrijp je bedenkingen Wim. Eventueel venootschappen die ooit geregistreerd waren op die nummers?

Re: Nr. 4: Killer

Even wat oude kranten doorgestipt: Pieter Coeckestraat 56, Molenstraat 85.