Re: Waver: 30 September

Nu werkten de onderzoekcellen elkaar ook stelselmatig tegen, en weigerde informatie te delen.

Re: Waver: 30 September

zeno wrote:

Bedankt voor de info Merovinger. Het was (is) inderdaad zo dat het gedrag van Dekaise zelf vragen deed (doet) oproepen. Mede omdat hij als wapenhandelaar en accessoir-ontwikkelaar (bv. het koffertje) bijna met niemand anders dan duistere figuren in contact stond en zaken deed. Of je dat alles op één hoop mag smijten met de overval van 30 september is een goeie vraag.

Ja, hier kan ik in meegaan. De wapenhandelaar zal omwille van al die duistere contacten/klanten zeker ook op zijn tellen gepast hebben en gezien de periode (ik bedoel de jaren tachtig) - er een was van op zijn minst moeilijke "verbindingen" tussen de verschillende diensten nationaal/internationaal - is het "vaag" houden van info en of al dan niet meewerken etc een voor de hand liggende strategie. Kortom, de stroefheid bij de verschillende betrokken diensten maakte alles ook niet eenvoudiger.

En ja, een terechte vraag hier van zeno.

De handel en wandel van zo een figuren als Dekaise is steeds een wirwar en doolhof allicht en dus erg moeilijk te doorgronden en te ontwarren.

vleermuisje1971 wrote:

Nu werkten de onderzoekcellen elkaar ook stelselmatig tegen, en weigerde informatie te delen.

Precies ook dat! En hier doel ik mede op hierboven! Het maakte alles niet eenvoudiger/gemakkelijker.

373

Re: Waver: 30 September

Is het effectief een vaststaand feit dat Dekaise meerdere malen zaken deed met Willy Pourtois?

374

Re: Waver: 30 September

Hij deed inderdaad zaken met Willy Pourtois, gelezen in de bendecommissie. Dan is wapens voor drugs een mogelijkheid en is Farcy ook mogelijk. Darville had een patent op het koffertje en die is te linken met?

Er zijn 2 Darvilles: Robert Darville, wapenhandelaar en Jean-Claude Darville, milieu Haemers-Tyack. Jean Claude Darville woonde Avenue Louise 399 in Elsene. De Santana is laatst gezien aan de Avenue Louise ... Ook milieu Dolo + partouzes + Elise Dewit via Tyack?

Darville was ook betrokken bij Action Directe. Dekaise leverde wapens aan Action Directe. Hij zou gezien zijn bij een nachtelijke wandeling aan het kanaal van Ronquières.

375

Re: Waver: 30 September

Tru Dat, dit is een hele goed bedenking die je maakt, er valt veel voor te zeggen. Vooral de link met Zuid-Amerika, het koffertje en Zweden zie ook » Forum

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

376

Re: Waver: 30 September

Dekaise verdiende ook meer met militaire wapenleveringen dan met zijn winkel. Bij de diefstal van de Faul vielen geen slachtoffers, het zou dus gaan om een bepaalde symboliek om iets aan te tonen. Falangisten ... Drugs... De Santana had die effectief Zweedse papieren? Zweden ook gekend voor drugs. Ik blijf erbij; Dekaise kreeg een verwittiging en moest in leven blijven. Ik ga mij op dit stuk even vastpinnen.

Dekaise - Falangisten - Gerald Lafaurie - Bouhouche - Belcar - Angelou - Farcy. Zou er een link zijn tussen Farcy en Darville?

Faul zelfde adres als ambassade Falangisten.

377

Re: Waver: 30 September

Tru Dat wrote:

Faul zelfde adres als ambassade Falangisten.

Ik denk het adres van het consulaat wat dan eerder PLO is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

378

Re: Waver: 30 September

the end wrote:

Ik denk het adres van het consulaat wat dan eerder PLO is.

Inderdaad, te snel gedacht van mij, thanks.

379

Re: Waver: 30 September

Men ziet hetzelfde patroon bij de diefstal van de Mazda voor de aanslag op Vernaillen. Faez Al Ajjaz stond ook aan de PLO kant.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

380

Re: Waver: 30 September

Heel interessant. Maar ik moet mij nu eerst verder inlezen wat betreft PLO. Diagonaal gelezen zijn er mogelijkheden.