Re: Onderzoek

dim wrote:

In de getuigenissen van Cocu is er ergens sprake van een onbekende uit Braine die mee zat in de wagen bij de overval in Nijvel, en waar ze heilige schrik van hadden! Een sudist?

Waar heb je die getuigenis gevonden? Kan ik die ergens lezen?

22

Re: Onderzoek

Misschien is de "Michel L." genoemd in het rapport van Meurillon eigenlijk "Jean-Michel L." (afkomstig uit Dour, te zoeken in de sferen van "zeer rechts" en schietclub. Destijds verhoord door de onderzoekscel)?

23

Re: Onderzoek

"Alain" - altijd goed op de hoogte - op het forum tueries:

"Dans les heures, jours a venir, 1 source fraîche me dit que nous allons a nouveau parler des borains ..."

24

Re: Onderzoek

Zeer interessant. Tijdens de persconferentie hebben de magistraten gezegd dat de opgravingen in Hornu en de arrestatie van Jean-Marie Tinck niets met elkaar te maken hebben. Maar ik begin mij hoe langer hoe meer af te vragen of dit wel juist is.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

25

Re: Onderzoek

Hopen op nieuwe elementen dus. Borinage-gelinkt. Michel Lepoint lijkt interessant. Maar wie is/was de pooier Paul L. die werkzaam was als technisch ingenieur bij Sabena, en gehuwd met een dame uit Mauritius? Na de overval in Eigenbrakel volgde hij in zijn met oranje rijkswachtstreep beschilderde auto de Golf van de lokale politie tot aan zijn habitat, 'Le Diable Amoureux'. Paul L. werd door de daders wonderwel niet beschoten. Wie is hij?

Re: Onderzoek

dim wrote:

"Een zekere G. uit Wasmes" » Facebook, broer van Denise G. (= vriendin van zus van Tinck).

Dus de broer van Denise en Manon G. (wie is deze broer dan?) zou volgens het rapport van Meurillon een lid zijn van de Bende, terwijl Denise G ook een vriendin is van de zus van Tinck en vermoedelijk tot dezelfde familie behoort als de ex-minnares van Cocu.

Dit spoor boeit me al een aantal dagen. C. Tinck, de zus van, is geboren in Brussel. Hoe komt die aan een vriendin uit Wasmes? School? Werk? Beide zijn mogelijk maar moeilijk. Wie gaat van Wasmes naar school in Sint-Gillis? C. Tinck heeft vnl. in Engeland gewerkt.

Welke andere mogelijkheden? C. Tinck die via haar broer een jongen leert kennen (we spreken over eind jaren zeventig, begin jaren tachtig) die Géva heet? Die een broer is van Denise. Of Jean Marie Tinck die via Cocu/Estiévenart Denise leert kennen en ze voorstelt aan zijn zus?

Ben wrote:

De broer van een zekere Geva uit Wasmes zou eveneens bij de Bende betrokken zijn.

Volgens mij moeten we dit lezen als: de broer van J. Géva uit Wasmes zou eveneens bij de Bende betrokken zijn. Daarmee zijn we natuurlijk geen stap verder. We weten wel dat J. Géva en D. Géva uit Wasmes zijn. Zussen? Nichten?

Re: Onderzoek

fipilip wrote:

C. Tinck, de zus van, is geboren in Brussel. Hoe komt die aan een vriendin uit Wasmes? School? Werk? Beide zijn mogelijk maar moeilijk. Wie gaat van Wasmes naar school in Sint-Gillis? C. Tinck heeft vnl. in Engeland gewerkt.
Welke andere mogelijkheden? C. Tinck die via haar broer een jongen leert kennen (we spreken over eind jaren zeventig, begin jaren tachtig) die Géva heet? Die een broer is van Denise. Of Jean Marie Tinck die via Cocu/Estiévenart Denise leert kennen en ze voorstelt aan zijn zus?

Het is ingewikkeld maar ik ben praktisch zeker dat D. Géva en C. Tinck (aangetrouwde) familie zijn van elkaar. De zoon van C. Tinck is Benj. Foug. Het vraagt wat werk om te kijken naar reacties op foto's en inzicht in de vrienden-en familiale kring, maar als je zoekt zie je dat D. Géva zijn tante is. Hij is ook neef van de familie Farin. die neven en nichten zijn van D. Géva. Zijn familienaam Foug. vind je bijna alleen in de streek van Anderlues-Lobbes. Bij uitbreiding: het zit er dik in dat hij en moeder Colette en Jean Marie ook familie zijn van J. Géva.

Re: Onderzoek

Stel nu dat de betrokkenheid van Cocu (waar ik niet aan twijfel) alsnog kan aangetoond worden, wat dan? De Borains hebben hun proces gehad en zijn over de hele lijn vrijgesproken, niemand die ze nog wat kan maken. Voor de rest is het duidelijk dat er nog nieuwe ontwikkelingen zitten aan te komen.

Re: Onderzoek

Klopt. Tenzij voor zaken waar ze nog niet voor terecht stonden.

30

Re: Onderzoek

Als de bewijzen kunnen vervalst zijn, dan kunnen ook de tegenbewijzen vervalst zijn. Wie zegt dat de expertise van dat befaamde Duitse ballistisch labo vertrok van de juiste hulzen? Ik zeg niet dat het zo is, maar die mogelijkheid wordt zelfs nooit ergens geopperd, er wordt te makkelijk van uit gegaan dat geen enkele Borains er iets mee te maken heeft.