Re: Heinrich Toumaniantz

Trojan wrote:

Ik heb vannacht uit zeer goede bron vernomen dat Heinrich Toumaniantz inderdaad lid was van de bende. Over mijn bron wil ik alleen kwijt dat het niet de Cel Waals Brabant is.

Hier kunnen we niet zoveel mee, ben ik bang. Mijn advies in dit soort zaken:

  • of je zegt niets;

  • of je noemt het feit én de bron;

  • of je noemt het feit en legt zo precies mogelijk uit, zonder de bron te noemen, waarom je denkt dat het feit juist is.

32

Re: Heinrich Toumaniantz

Wat een onzin! Hier zijn 'we' wel iets mee, want we kunnen o.a. camping La Cala en de Sudisten onderste boven keren. En Marbella. Niets verplicht u natuurlijk om mij te geloven. Maar ik heb behalve mijn belofte, zeer goede redenen om mijn bron hier niet te noemen.

33

Re: Heinrich Toumaniantz

Trojan, de opmerking is geen onzin. Iedereen kan zeggen dat "een bron heeft gezegd dat ...". Je kan perfect je bron kaderen zonder de identiteit te noemen. Dit is zeker nodig bij zo'n gewichtige beschuldigingen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

34

Re: Heinrich Toumaniantz

Sorry. Kan op dit moment geen verdere details geven.

35

Re: Heinrich Toumaniantz

Kan de gravin waar hij in Marbella aan wordt gekoppeld deze zijn?

IX-4 (VIII-4-3) (1) 1 Comtesse Berangere d'Oultremont
Born 23 January 1952 Woluwe St.Pierre
Married 22 September 1978 Ixelles
Marc Menassa, son of Georges Menassa and Lisette Verliefden
Born 26 May 1951 Gent

» worldroots.com

De Menassa hierboven is de rechterhand van Calmette.

36

Re: Heinrich Toumaniantz

Mijn bron durft geen namen noemen, maar hij zou er vier hebben gekend in Elsene. Uit de zeer weinige dingen die ik loskreeg, kan ik alleen Toumaniantz duidelijk identificeren. Mijn educated guess is dan Felix Przedborski, Calmette, Menassa. Maar de lijst van mensen die aan Elsene te koppelen zijn, is lang...

37

Re: Heinrich Toumaniantz

Je kan als buitenstaander in het onderzoek wel een goede ingeving hebben maar denk je echt dat je het beter zal weten dan al die onderzoekers wiens job het was en welke toegang hadden tot de stukken, en er jarenlang op doorspeurden? Dat lijkt mij toch redelijk naief.

Re: Heinrich Toumaniantz

Onlangs heeft nog iemand zo'n straffe uitspraak gedaan over o.a. schaduwen van leden van de bende De Staerke, dat dan uiteindelijk niet meer dan een verzinsel blijkt te zijn. Tenzij je echt bewijzen kan aanhalen lijkt me het niet verstandig dit soort 'gevaarlijke uitspraken' te doen.

Denk ook eens aan de nabestaanden. Voor hen is het geen 'spelletje'. Altijd krijgen ze valse hoop om dat uiteindelijk iedere keer op een flop uit te draaien.

Re: Heinrich Toumaniantz

Toumaniantz past in het rijtje van de zoveelste complottheorie die ons elke keer verder van de waarheid brengt. Deze site, net als de Franstalige versie, wemelt van de zogenaamde betrouwbare bronnen die niets anders doen dan een nieuw rookgordijn leggen. Voor mij blijven de meest veelbelovende pistes die van Vandeuren en cafe De Pomp en misschien die van Jean-Marie Tinck.

Misschien eens een wiki maken van de weinige feiten die we absoluut met zekerheid weten (vb. wapen van Dekaise in bezit van Van Obbergh).

Re: Heinrich Toumaniantz

Het Franstalige forum is echt triestig geworden en ik hoop dan ook echt dat Mevr. Finné eens paal en perk gaat stellen aan al die fantasten (zoals ze beloofd heeft).

Ik heb daar ook vaak het idee dat bepaalde mensen dat forum gebruiken om opzettelijk de pistes te troubleren. Daarnaast zitten er ook enkele 'extreme figuren' op dat forum die het blijkbaar gebruiken om enkele van hun persoonlijke 'krapuleuze' vijanden verdacht te maken. Ook al weten ze goed genoeg dat het om ordinair 'gespuis' gaat dat niets of weinig met de Bende van Nijvel te maken heeft.

Ik vind echt dat men van bepaalde van die personen eens de identiteit mag opvragen en hen eens persoonlijk met hun valse beschuldigingen te confronteren ... als ook de gevolgen voor het onderzoek naar de Bende van Nijvel.