Re: Boek: De Bende, een documentaire

Damn, net mijn persoonlijke mening, toch zeker eens lezen dus » Nieuws

Re: Boek: De Bende, een documentaire

Pak gelijk verslag bendecommisie 1 en 2 mee. Staat hier op de site, zeer interessant.

Re: Boek: De Bende, een documentaire

Ok bedankt.

Re: Boek: De Bende, een documentaire

Iemand een mening over dit boek? Wat daarin staat over Leon Finné doet me de wenkbrauwen fronsen (Pagina 79).

15

Re: Boek: De Bende, een documentaire

Het boek geeft op een vrij eenvoudige manier de feiten weer. Het is een goed begin om je in te lezen. Maar er staan ook wel fouten in en die ontdek je als je meer leest en ook de dossiers leest.

16

Re: Boek: De Bende, een documentaire

Na het lezen van het boek van Hilde Geens (een must-read voor iedereen op dit forum), ben ik nu aan dit boek begonnen. Dit tegenwoordig gratis boek in pdf vorm is geschreven net na de feiten, in 1986, waardoor er een groot voordeel en een groot nadeel is:

  • Het is geschreven in 1986 'vers' na de feiten zelf, zonder alle complottheorieen en speculaties die er de voorbije 32 jaar geweest zijn.

  • Het is helaas ook geschreven voor er meer essentiele informatie bijgekomen is tijdens het proces van Bouhouche en Beijer, voor de ontvoering van VDB en voor het proces Haemers. Maar dat zie ik ook als een voordeel. wink

Ik vind het vooral interessant om te zien "Hoe dacht en schreef men ervover net na de feiten zelf, toen alles nog maar net gebeurd was, zonder alle speculaties later". Ik zit bijna halverwege...

17

Re: Boek: De Bende, een documentaire

Courage, Bert, nog een twintigtal te gaan...

18

Re: Boek: De Bende, een documentaire

Dat was een oude quote. wink Zit ondertussen wel al wat verder. Momenteel bezig aan Ponsaers zijn opvolger "de loden Jaren".

Het eerste boek van Popolino (Van Esbroeck) vind ik ook zeer interessant. Die stond toch in nauw contact met heel wat namen in het dossier. Na het lezen van Popolino zijn boek, viel mij pas op hoeveel Van Esbroeck zijn naam voorkomt in het boek van dit topic "De bende een documentaire". Als je achteraan even in de index kijkt, zie je bij Van Esbroeck ook een zeer lange lijst van vermeldingen. Even lang als sommige hoofdrolspelers in het Bende van Nijvel-dossier.

Van Esbroeck leeft nog, en zei ooit dat "De Omerta moet doorbroken worden" in een artikel in de pers.