1

Topic: Nr. 9

http://www.bendevannijvel.com/gfx/9.jpg

http://www.bendevannijvel.com/gfx/9%20bis.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Nr. 9

Een robotfoto van één van de daders van de overval in Temse.

Bron: De Bende van Nijvel | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Nr. 9

Wie heeft deze robotfoto samengesteld? Treffende gelijkenis, juist op bis wat magerder en ouder uitziend. Maar zie met geen enkele verdachte een gelijkenis. Wel een typisch rijkswachthoofd, juist de snor mankeert.

4 (edited by Koen 28-10-2009 18:00)

Re: Nr. 9

Zou mogelijk om kolonel Mathen gaan van de legerkazerne in Vielsalm.

Re: Nr. 9

Kolonel Mathen van de legerkazerne te Vielsalm? Dat zou wel heel interessant zijn. Het was net in Vielsalm dat de kazerne werd overvallen destijds en dat er wapens werden buitgemaakt aldaar die later werden teruggevonden bij een lid van de CCC.

6

Re: Nr. 9

Iemand een echte foto van Mathen?

7

Re: Nr. 9

Mathen volgens welke bron?

8

Re: Nr. 9

Guy Bouten z'n boek. NB: heb het nog niet volledig gelezen, eigenlijk ook niet echt bedoeld om te lezen als roman, als het erom gaat zoveel mogelijk relevante informatie eruit te halen, lees dat een beetje ongewoon, maar wel systematisch.

Re: Nr. 9

Zelf heb ik helaas geen foto en kan ook niet persoonlijk bevestigen of de robotfoto lijkt op Paul Mathen, maar vind het wel sterk dat net die naam word genoemd. Lt. Col. Paul Mathen was korpschef van het 3e regiment Ardense Jagers te Vielsalm, hij werd korpschef in september 1982 en bleef dat tot mei 1985, de befaamde raid op de kazerne van Vielsalm vond plaats op 13 mei 1984.

Verder kon ik via Google vaststellen dat Mathen voorzitter is (of tot kort was) van schietclub "Les Chasseurs" te Vielsalm, waar hij nog steeds woonachtig is. Niet dat ik deze man iets in de schoenen wil schuiven, dat is zeker het geval niet! Maar ik vind het wel heel opmerkelijk dat zo iemand word herkend in de robotfoto's.

10

Re: Nr. 9

Nog een interessant weetje: er zijn 44 Mathens in België, waaronder 1 zeker lid van de loge, uit het niets gouverneur van de provincie Luxemburg geworden, op voorspraak van een ander lid van de loge. Beiden zijn ook lid van de MR, en één ervan was de kroonprins van Jean Gol. Kan toeval zijn, maar ook iets anders.

Zie » www.familienaam.be