1

Topic: Nr. 19: Reus

http://www.bendevannijvel.com/gfx/19.jpg

Wie: Onbekend - Reus

Beschrijving:

  • 30 / 35 jaar (1985)

  • Groter dan 1,90 m

  • slank gebouwd

  • Hij droeg een machinepistool en zorgde hoofdzakelijk voor het bemachtigen van de buit.

Wanneer: September 1985

Een robotfoto van de grote dader - een reus - die betrokken was bij de feiten in Eigenbrakel en Overijse.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Nr. 19: Reus

Robotfoto nummer 19 moet de reus voorstellen. Zo'n 30-35 jaar oud in september '85, > 1.90m, slank gebouwd. Hij deed Eigenbrakel en Overijse, zijn rol: bemachtigen van de buit. Deze robotfoto zou gelijkenissen vertonen met een robotfoto van een autodief bij aanslag op Vernaillen in oktober ’81. Alhoewel tussen beide feiten wel 4 jaar zit. De reus mankt met zijn linkerbeen, is Franstalig, maar kan zich in ’t Nederlands uitdrukken.

Van Esbroeck is ooit genoemd als reus, maar die is slechts 1m80. Apostolos Papadopoulos is blond, trekkebeent en bijna 1m90. Adriano Vitorrio zou 1m87 meten, 120kg, hazelip, leidt aan emfyzeem en is gehandicapt aan het linkerbeen.

Re: Nr. 19: Reus

De figuur op robotfoto nummer 19 lijkt verdacht veel op de persoon die als nummer 4 staat weergegeven op de foto welke op dit forum is terug te vinden is » Forum

4

Re: Nr. 19: Reus

Wederomfreelance1603 wrote:

De figuur op robotfoto nummer 19 lijkt verdacht veel op de persoon die als nummer 4 staat weergegeven op de foto welke op dit forum is terug te vinden is.

Ik heb deze foto eens gezien met gelijkenissen tussen deze foto en een foto van Haemers maar ik vind hen niet meer terug.

Re: Nr. 19: Reus

Renne, de gezichtskenmerken van nummer 4 lijken niet op die van Patrick Haemers. Het kuiltje in de kin (typisch kenmerk van Patrick) bijvoorbeeld ontbreekt bij de persoon op de foto. Ondanks dat de foto misschien een vertekend beeld geeft, denk ik dat Patrick Haemers qua lichaamslengte groter is dan nummer 4. Overigens vind ik het jammer dat er bij de foto geen naam aan nummer 4 is gekoppeld. Heeft misschien een forumlid een idee wie deze persoon in kwestie kan zijn?

6

Re: Nr. 19: Reus

De naam van Delperdange wordt ook wel regelmatig genoemd, maar eigenlijk is het bijna onmogelijk om details zoals bv. een kuiltje als getuige te herkennen omdat ze gemaskerd waren. Het maken van een robotfoto als getuige is niet zo simpel, zeker omdat die overval in een fractie van een paar seconden/minuten gebeurd, waarbij je niet mag kijken en waar je onder angst en stress staat.

David en Dekaise zijn één van de weinigen overlevenden die een goed beeld hadden van de daders, David in Aalst en Dekaise in Waver. Er waren nog getuigen maar die waren niet altijd op plaats en tijd van de raid.

Re: Nr. 19: Reus

Renne, voor alle duidelijkheid: de persoon met uitzonderlijke lengte, nummer 4 op de foto (dus niet de Robotfoto), heeft geen kuiltje in zijn kin. Ik heb deze foto vergeleken met foto's van Patrick Haemers en niet met de robotfoto's zoals ze op dit forum terug te vinden zijn.

Je zegt dat het bijna voor de slachtoffers onmogelijk is om details in de robotfoto's weer te laten geven. Als je goed kijkt naar een groot aantal robotfoto's is dat wel het geval. Neem bijvoorbeeld de dader met de moedervlek. Een significant voorbeeld van een detail.

PS: Was eerst lid van dit forum onder de naam Freelance1603. Technische redenen noopten mij om onder een andere naam mij wederom te laten registreren.

8

Re: Nr. 19: Reus

Wederomfreelance1603 wrote:

De figuur op robotfoto nummer 19 lijkt verdacht veel op de persoon die als nummer 4 staat weergegeven op de foto welke op dit forum is terug te vinden is.

Daarvoor is het te moeilijk te zien, het is geen al te duidelijke foto eigenlijk, het is wel een imposante figuur. En de reus was dat ook. Bouhouche zou het ons gezegd kunnen hebben, maar daar is het te laat voor. Ik wil niet zeggen dat hij het zou willen zeggen maar er wijst zoveel in zijn richting, dat hij meer weet. Dat maakt zijn dood ook zo verdacht eigenlijk.

9

Re: Nr. 19: Reus

Robotfoto G12: Een robotfoto van een persoon die op 9 november 1985 werd gesignaleerd op de parking van de Delhaize van Aalst omstreeks 18.45 uur. Hij zat aan het stuur van een grijze Mercedes.

Re: Nr. 19: Reus

Heeft wel weg van Delperdange, maar die is kaal op de foto. Is die Delperdange begraven of gecremeerd? Als hij begraven is kan men hem toch exhumeren, en het dna vergelijken. Maar zoals ik al zei heb ik sterk mijn twijfels over het dna van die sigaretten. Ik woon in Vlaams-Brabant, besluit om paar mensen op te ruimen.

Ik ga in Oostende in een bruine visserskroeg een ganse nacht een pint pakken, zet me naast de 1 of andere roker. Ik kap onopvallend is de asbak leeg in een zakje. Daarna ruim ik in Charleroi iemand uit de weg en neem met een pincetje een peuk uit het zakje en leg die in de auto. Later ruim ik nog iemand in Waterloo uit de weg en laat nog zo'n peukje achter. Dan zitten ze daar met hun DNA van die peuk. Men kan die truc eveneens toepassen met haren. Dan mogen ze zoveel reuzen oppakken als ze willen, mij incluis, als ik de reus ben, het DNA zal nooit overeenkomen.