291

Re: Getuigenis Murcielago

vdb wrote:

Ik heb de indruk dat deze getuigenis vandaag vermeld is geweest door Vermassen in het VTM journaal.

Correct.

Re: Getuigenis Murcielago

Op HLN is er vermelding van zijn verhaal over het lijk in zijn auto. Het is dus 'alweer' op voorhand gelekt? Men garandeert complete anonimiteit en de dag nadien staat je verhaal in de krant, zodat betrokkenen weten dat je gesproken hebt en zodat ze nogmaals kunnen checken of alle bewijzen vernietigd zijn? Blijkbaar is sensatie belangrijker dan de veiligheid van slachtoffers/getuigen.

Re: Getuigenis Murcielago

vdb wrote:

Ik heb de indruk dat deze getuigenis vandaag vermeld is geweest door Vermassen in het VTM journaal.

Niet uit kunnen opmaken. Nu is Murcielago hier al paar jaar niet meer verschenen, maar weet nog wel dat hij in 2012 pv's heeft laten opmaken in Aalst. Misschien is uit die pv's informatie gesijpeld.

Re: Getuigenis Murcielago

Jef Vermassen spreekt in het VTM journal over meerdere tips die binnen zijn gekomen door oude getuigen die zijn gaan spreken. Een van deze tips is de 'gouden' tip. Een van de tips waar Vermassen over spreekt (misschien de gouden tip) is hier al jaren geleden op het forum breed uitgemeten. Zie alle posts van forumlid Murcielago.

Wat ik op kan maken uit de diversen 'posts van Murcielago is dat hij de 'getuige' geïntimideerd werd door Murat Kapllan. Inbraken, autodiefstallen en het rondstrooien van voor de getuige belastend bewijsmateriaal.

Murcielago  wrote:

Hier werd mijn voertuig, een R19 16V nummerplaat KET367, gestolen door Murat Kapllan, met het lijk van J Idriss  in datzelfde voertuig, gedumpt. Vijf dagen na de diefstal werd het voertuig door het gerecht teruggevonden doch 3 weken later werd ik pas verwittigd! Le cimetiere des éléphants, wapens van het SIE werden hier ook teruggevonden!

Hier een oudere post waar nog voorzichtig wordt gesproken, dit is de getuigenis waar Vermassen naar verwijst » Forum

295

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago wrote:

Beste forumcollega's, ja er zat een strategie achter. Vrijwel direct na het eerste schot en ik mij afvroeg wat er gebeurde, zag ik een man totaal overstuur en gewapend de straat oplopen, hij riep namen van zijn familieleden uit (indrukwekkend). Hij stond amper op +/- 25m van de plaats des onheils. Hij bleek ervan overtuigd te zijn dat zijn familieleden vermoord waren, en ja het was zo.

Als je de getuigenissen naast elkaar legt zal dat Albert Van Den Abiel geweest zijn, de grootvader van David? Ik lees hier dat Albert Van Den Abiel tijdens de jaren 50-60 in de Mercedes garage in Leopoldville (Congo) werkte. Er werd in 2014 een Mercedes cabrio bouwjaar 1952 geveild die hoogstwaarschijnlijk in die garage werd gekocht en onderhouden. Deze auto heeft een interessante geschiedenis:

This Mercedes-Benz 220 cabriolet was delivered new to Leopoldville in what was then the Belgian Congo and first registered on 15th July 1952. The Mercedes moved to Belgium and is believed to have stayed in the same family ownership until at least 1968 (see last Belgian registration document on file). Subsequently the car moved to Germany with its next owner, who in 2012 sold it to a member of that same Belgian family who (it is believed) had bought it new in Leopoldville. Registered by the current owner in December 2012, the car has not been driven since, having been purchased as a piece of family history rather than for actual use.

Waarom werd de dochter van Van Den Abiel en haar gezin vermoord? Hijzelf dacht in de richting van Podevijn of zijn entourage, als de getuigen goed hebben gehoord wat hij zei vlak na de feiten. Maar waarom? Is er enige info waaruit zou kunnen blijken dat Podevijn of Van Den Abiel tot een stay-behind netwerk behoorden in een technische capaciteit? Was Podevijn ex-koloniaal?

Heeft Kuros ooit gezegd wie het derde(?) bedoelde slachtoffer in Aalst was die niet kwam opdagen of de bende zag aankomen en wist te ontkomen?

296

Re: Getuigenis Murcielago

Het Nieuwsblad spreekt van een getuigenis door ex-rijkswachter, maar haalt het lijk van de koffer daar meteen bij. Dit lijkt me toch niet helemaal te kloppen? Murcielago was een student destijds....

297

Re: Getuigenis Murcielago

Pierrot wrote:

Het Nieuwsblad spreekt van een getuigenis door ex-rijkswachter, maar haalt het lijk van de koffer daar meteen bij. Dit lijkt me toch niet helemaal te kloppen? Murcielago was een student destijds...

Dit gaat over een andere getuigenis, die trouwens al meer dan 2 jaar oud is, maar waar zowel Vermassen als de gazetten BS rond verkopen.

Re: Getuigenis Murcielago

vleermuisje1971 wrote:

Raf, bedankt voor de info. Één opmerking van deze "heer" heb ik nooit begrepen: H. had 2x de gelegenheid om David het genadeschot te geven, integendeel hij sloeg met de kolf van zijn wapen.

Verplichten kost deze, dus letter voor letter alles herlezen. Blijft opdoemen de opmerking hierboven. H kan ik wel duiden maar dat slaan met een kolf?

299

Re: Getuigenis Murcielago

club_le-happy-few wrote:

Op HLN is er vermelding van zijn verhaal over het lijk in zijn auto. Het is dus 'alweer' op voorhand gelekt? Men garandeert complete anonimiteit en de dag nadien staat je verhaal in de krant, zodat betrokkenen weten dat je gesproken hebt en zodat ze nogmaals kunnen checken of alle bewijzen vernietigd zijn? Blijkbaar is sensatie belangrijker dan de veiligheid van slachtoffers/getuigen.

Ik begrijp uw standpunt. Anderzijds heeft de getuige, tevens ook benadeelde, zijn relaas van de feiten ook openbaar kenbaar gemaakt. Betreffende bv zijn verhoor op 24 december 2010 tussen 09.45 en 13.30 uur. In zulk delicaat dossier zou het mij alleszins aangewezen zijn om hierover toch enige terughoudendheid en een stilzwijgen aan te nemen. Een persoon die vernoemd werd is echter niet alleen gekend als vlucht maar ook als vuurwapengevaarlijk.

Om een voorbeeld te geven. Als vaststeller kan men bij sommige feiten nog altijd een oproeper/ooggetuige bescherming bieden door zijn/haar identiteit en verklaring niet te acteren in een PV. Dan stel je uw proces verbaal 'ambtshalve' op.

300

Re: Getuigenis Murcielago

Er zijn veel zaken die niet kloppen. De berichtgeving in de media zit vol tegenstrijdigheden. Zoals reeds vermeld denkt de helft van België dat die getuigenis van Murcielago van 14 dagen terug dateert en dat Murcielago destijdss rijkswachter/dispatcher was die de wacht moest wegroepen. Zo staat het althans in de gazetten.

Vermassen zou zogezegd alles overgemaakt hebben, De Valkeneer weet van niks, zit blijkbaar in Spanje, bestempelt alles als non-news. Vermassen moet nog samenzitten met De Valkeneer.

Graag zou ik meer weten over dat lijk in de koffer, maar ik vind er niks over terug. Was dit een willekeurig slachtoffer die zogenaamde Idriss? Is er ooit iemand veroordeeld voor dit feit?